همزمان با رزمایش‌های ارتش چین در آبهای اطراف تایوان، وزارت دفاع این جزیره مدعی شد چند جنگنده نیروی هوایی ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پی بارش باران‌های موسمی که باعث سیل و رانش زمین در منطقه هیمالیا شد، دست کم ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و بسیاری دیگر نیز گرفتار شدند.
در پی بارش باران‌های موسمی که باعث سیل و رانش زمین در منطقه هیمالیا شد، دست کم ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و بسیاری دیگر نیز گرفتار شدند.
جنگنده های نسل پنجمی اف 22 رپتور و اف 35 لایتنینگ را باید پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان بشمار آورد بنابراین می توان تصور کرد که این دو جنگنده در یک عملیات نظامی مشترک چقدر می توانند تأثیرگذار باشند اما این تصوری کاملا اشتباه است.
علی اکبر صفایی با اشاره به حادثه آتش سوزی کشتی حمل ال پی جی گفت: ۲۲ خدمه این کشتی همگی از حادثه جان سالم بدر بردند و در سلامت کامل هستند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) در دستور مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از استقرار جنگنده‌های «اف ۲۲ رپتور» این کشور در سوریه به بهانه مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.
علت حادثه سقوط بالگرد هنوز مشخص نیست و در دست بررسی قرار گرفته است و آن‌طور که سنتکام گفته است، ظاهراً شلیکی از سمت نیرو‌های مخالف آمریکا، صورت نگرفته است.
لاکهید مارتین اِف-۲۲ رَپتور جنگنده تاکتیکی نسل پنجمِ تک‌سرنشین، دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است که برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا توسعه داده شده‌است. جنگنده اف-۲۲ یکی از گران‌ترین، جنگنده‌هایی است که تا به امروز تولید شده‌است.
اگرچه رافال یک هواپیمای رادارگریز به معنای واقعی نیست، اما در طراحی خاص آن سطح مقطع راداری (آرسی‌اس) و رد فرو سرخ تا حد بسیاری کاهش یافته است. به این ترتیب می‌توان صفت نیمه‌پنهان‌کار را برای این جنگنده نسل چهار و نیم در نظر گرفت.
آمریکایی‌ها با اف ۲۲، انگلیسی‌ها با تایفون، اماراتی‌ها با میراژ ۲۰۰۰ و فرانسوی‌ها با رافال به این میدان قدم گذاشته بودند.
روسیه طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای این جنگنده دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سرعت اعلامی ۴ تا ۵ برابر سرعت صوت اشاره کرد. سرعتی که در حالت عادی پوشش‌های ضدرادار موجود را به راحتی از بین می‌برد.
«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان امروز سه شنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف -۲۲ رپتور آمریکا در این کشور مستقر شده است.
وزیر دفاع لهستان اعلام کرد: این کشور میزبان یک فروند جنگنده اف -۲۲ آمریکا شده است.
ترکیه پروژه ساخت جنگنده نسل پنجم خود را دنبال می‌کند و به تازگی تصاویری از آزمایش‌های اولیه آن روی باند فرودگاه منتشر کرده است.
حمد بن عبدالله آل خلیفه، فرمانده نیروی هوایی بحرین در مراسم تحویل این جنگنده گفت: نیروی هوایی بحرین در حال حاضر مجهز به ۲۲ فروند جنگنده «F-۱۶ Block ۴۰» است و امروز به اولین نیروی هوایی در سراسر جهان تبدیل شد که جنگنده F-۱۶ Block ۷۰ را تحویل گرفته است.
دن بوون، مشاور بالون استراتوسفر در گفتگو با NPR گفت: «ما آماتور‌ها قبل از ساقط شدن بالون یوکان، در حال تماشای K ۹ YO-۱۵ بودیم که به سمت آلاسکا می‌رفت.»
چرا ارتش ایالات متحده برای مقابله با اشیاء ناشناس پرنده شامل بالن‌های جاسوسی چینی، جنگنده اف ۲۲ رپتور را انتخاب کرده است؟
پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود. این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-۹X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.
از آنجایی‌که سوخو-۵۷ از نظر رادارگریزی ضعیف عمل کرده‌است، جنگنده چنگدو جی-۲۰ سومین جنگنده رادارگریز پس از اف-۲۲ و اف-۳۵ محسوب می‌شود.
فالکروم با دو موتور توربوفن با نیروی رانش ۲۲ هزار پوندی می‌تواند به سرعت ۲.۳ ماخ برسد و از این نظر بهتر از اف ۱۶ است. اما وقتی صحبت از مانورپذیری به میان بیاید برگ برنده در اختیار میگ ۲۹ است که در بسیاری مانور‌ها بهتر از اف ۱۶ ظاهر می‌شود.
نیروی هوایی آمریکا از فرود آمدن جنگنده های «اف- ۲۲ رپتور» این کشور در جزیره ای در ژاپن خبر داد.
یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ نیروی هوافضای سپاه پاسداران به دلیل نقص فنی در هرمزگان دچار سانحه شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
وزارت دفاع تایوان از ورود ۲۲ فروند جنگنده چین به منطقه پدافند هوایی این جزیره خبر داد.
شیراز - هواپیمای سوخو ۲۲ نیروی هوافضای سپاه در شیراز دچار حادثه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ