نیروی هوایی آمریکا از فرود آمدن جنگنده های «اف- ۲۲ رپتور» این کشور در جزیره ای در ژاپن خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگنده های نسل پنجمی اف 22 رپتور و اف 35 لایتنینگ را باید پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان بشمار آورد بنابراین می توان تصور کرد که این دو جنگنده در یک عملیات نظامی مشترک چقدر می توانند تأثیرگذار باشند اما این تصوری کاملا اشتباه است.
منابع آگاه معتقدند که علت اصلی توقف مذاکرات فروش جنگنده های اف 35 به امارات، نگرانی آمریکا از دستیابی چین به فناوری این جنگنده ها است.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از استقرار جنگنده‌های «اف ۲۲ رپتور» این کشور در سوریه به بهانه مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.
شبح توانایی روسیه جهت استفاده از سلاح هسته‌ای هنوز از میان نرفته. رهبر کرملین ماه اکتبر تهدید کرد و گفت، این که روسیه برای حراست از خاک خود به هر اهرمی متوسل خواهد شد، بلوف نیست.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز هشدار داد: جنگنده‌های اف- ۱۶ در صورت تحویل به اوکراین، هدف مشروع مسکو هستند.
آخرین باری که این نیرو جنگنده های پیشرفته از کلاس مشابه را دریافت کرد در اواسط دهه 1970 بود که هواپیمای جنگنده گرومن اف-14 ای تامکت وارد ایران شد.
اس ۵۰۰ باید به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین جنگنده‌های پنهان‌کار نسل پنجم و هدف قرار دادن ماهواره‌های در مدار مجهز می‌شد.
وزیر خارجه ترکیه می گوید دولت آمریکا تلاش خود را برای اجرای توافق مربوط به فروش جنگنده های اف -۱۶ انجام می دهد.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که علیرغم حضور ۲ خلبان اوکراینی در کشورشان، ارسال جنگنده اف- ۱۶ به کی یف از سوی واشنگتن هنوز در هاله‌ای از ابهام است.
نیروی هوایی کره جنوبی امروز در بیانیه ای از برگزاری رزمایش مشترکی میان این کشور و آمریکا با مشارکت جنگنده‌های اف-۳۵ و اف- ۲۲ خبر داد.
رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور جنگنده های اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می گوید به دلیل رویکرد رئیس جمهور ترکیه، مخالف فروش جنگنده های اف -۱۶ به این کشور است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکا از مشروط شدن فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو خبر داد.
ارتش آمریکا  به کار گیری جنگنده های اف-۳۵ خود را در پی سقوط یکی از این نوع جنگنده ها، به حالت تعلیق درآورد.
رئیس جمهور ترکیه از چراغ سبز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره فروش جنگنده های اف ۱۶ به آنکارا پرده برداشت.
سفیر آمریکا در منامه از خرید جنگنده های اف ۱۶ از سوی بحرین خبر داد؛ اما به شمار آنها اشاره‌ای نکرد.
رئیس جمهور ترکیه به اظهار نظر درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران اوکراین و انرژی اروپا، روابط با سوئد و پرونده خرید جنگنده های اف 16 از آمریکا پرداخت.
جنگنده های اف ۱۶ عراق حمله هوایی موفقی به یکی از مخفیگاه های داعش در شمال غرب این کشور انجام دادند.
اسماعیل دمیر رئیس موسسه صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد: در صورتی که قرارداد ترکیه و آمریکا در زمینه خرید جنگنده های اف ۱۶ شکست بخورد، برای خرید جنگنده های سوخو ۳۵ از روسیه تلاش خواهیم کرد.
جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی با چندین موشک حومه دمشق و فرودگاه را هدف قرار دادند.
وزارت دفاع آمریکا از توقف تحویل جنگنده های اف-۳۵ به دلیل وجود یک قطعه چینی در قسمت موتور آن خبر داد.
جمهوری چک و لهستان روز شنبه توافقنامه ای را برای صیانت از حریم هوایی اسلواکی تا زمانی که این کشور جنگنده های جدید اف-۱۶ را به خدمت بگیرد، امضا کردند.
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روابط ترکیه و روسیه را مانعی جدی در مسیر دستیابی آنکارا به جنگنده های آمریکایی ارزیابی کرد.
روزنامه صباح ترکیه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که دولت ترکیه مخالفت خود را با تاخیر در خرید جنگنده های اف -۱۶ از آمریکا اعلام کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ