وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سیاستمداران غربی علیرغم آنکه ادعا می‌کنند از رسانه آزاد حمایت می‌کنند، در عمل نشان داده‌اند که مواضع و اظهاراتشان منافقانه و دوگانه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نسـبت دادن سادگی به لاوروف که ۲۰ سال است وزیر امور خارجه روسیه است، و تمام مواضع ایران را در مسائل منطقه‌ای و بین المللی می‌داند، بسیار دور از واقعیت است آن هم از کسی که خودش سال‌ها وزیر امور خارجه کشورمان بوده و از ماهیت روس‌ها باخبر است.
کارشناس مسائل بین الملل گفت: گروسی همواره گردش‌هایی را در مواضع خود داشته که اعتبار آژانس بین‌المللی را زیر سوال برده است.
کیهان نوشت: اظهارات عجیب و غرض‌ورزانه این فعال اصلاح‌طلب (محمد صدر) به‌گونه‌ای است که طرف عربستانی را در موقعیت اعتدال و میانه‌روی! نشانده و طرف ایرانی را متهم به تندروی کرده و حال آنکه مواضع رادیکال، غربگرا و خصمانه طرف سعودی ظرف چند دهه گذشته، علت عمده اختلال در روابط همسایگی بوده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به سخنان ضد ایرانی صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: کشور‌های مستقل و افکار عمومی جهان از این گونه مواضع و رفتار‌های مبتنی بر استاندارد‌های دوگانه به ستوه آمده و راسخ‌تر می‌شوند که ادعا‌ها و اتهامات غربی‌ها علیه ایران ریاکارانه و نامعتبر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن موضع خصمانه و تحریک آمیز مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین در خصوص اقدام مخرب اخیر علیه یک مرکز نظامی در اصفهان را مشکوک توصیف کرد.
وزیر امور خارجه گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی‌ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
وزیر امور خارجه گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی‌ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی‌ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند، اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
وقتی جوانان شاهد ادبیات تند و خشن در رسانه ها اعم از رسانه ملی و مدعوین آن یا در برخی خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب وابسته به نهادها، یا در مواضع و خطبه های بعضی ائمه جمعه و طی اظهارات برخی متولیان امر؛ به علاوه، وقتی مجال طرح نظرات خود را از طریق شیوه های مرسوم نمی بینند؛ تحقق وعده های مسئولان برای فراهم کردن فضایی به منظور بیان اعتراض و خواست خود را به شیوه منطقی و متمدنانه نمی یابند؛ کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها در حد حرف باقی می ماند، شرایط برای این فراهم می شود که برخی جوانان که قیود ارزشی مستحکمی نداشته باشند، دست به هنجارشکنی بزنند و. پا از حیطه ادب و اخلاق بیرون نهند. در این بستر، انگشت اتهام را به سمت چه کسی باید گرفت؟
ملا هیبت الله علیرغم تمایل جناح‌های سیاسی این مجموعه برای عادی سازی مناسبات با کشور‌های خارجی و در واقع قرار گرفتن در چارچوب نظم پذیرفته شده بین المللی، با اولویت دهی به مبانی ایدئولوژیک مد نظر خود و حلقه اطرافش، بر ادامه راهی متفاوت تاکید داشته و این معنا را در مواضع و اظهارات وی به خوبی می‌توان دریافت.
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اظهارات سردار اباذری پیرامون مواضع متفاوت برخی فرماندهان دوران دفاع مقدس پیرامون حوادث و جریانات داخلی را برداشت و تحلیل شخصی وی دانست و تاکید کرد: سردار اباذری مشاور فرمانده کل سپاه نیست.
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اظهارات تقطیع شده سردار اباذری پیرامون مواضع متفاوت برخی فرماندهان دوران دفاع مقدس پیرامون حوادث و جریانات داخلی را برداشت و تحلیل شخصی وی دانست و تاکید کرد: سردار اباذری مشاور فرمانده کل سپاه نیست.
یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: مواضع و تهدیدات علی‌اف بیش از آنکه بر قدرت خودش متکی باشد، برگرفته از فشارهای ترکیه و آمریکا علیه ایران با هدف ایجاد شکاف بین ایران و آذربایجان است.
این کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان این‌که ایران می‌تواند مشکلاتی برای حاکمیت علی‌اف ایجاد کند، اما این سیاست را دنبال نمی‌کند، اظهار کرد: علی‌اف دچار غرور کاذب شده است و به نظر می‌رسد مواضع و تهدیدات او بیش از آنکه متکی بر قدرت خودش باشد، برگرفته از فشار‌های ترکیه و آمریکا علیه ایران با هدف ایجاد شکاف بین ایران و آذربایجان است.
سفیر آلمان در تهران پیش از این نیز یکبار در پی اظهارات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، و باری دیگر نیز در واکنش به مواضع مداخله جویانه وزیر امور خارجه آلمان به وزارت امور خارجه احضار شده بود.
کاخ سفید در جدیدترین مواضع خود اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره ایران را اصلاح کرد!
رئیس‌جمهور و نخست‌‎وزیر اسبق روسیه در پاسخ به اظهارات جوزپ بورل مواضع کشور‌های غربی را محکوم کرد و هشدار داد که آن‌ها جهان را تا آستانه یک آخرالزمان اتمی می‌برند.
اظهارات عجیب و تند علی‌اکبر رائفی‌پور، حسن عباسی و هاشمی گلپایگانی صدای روزنامه شهروند هم درآورد و این روزنامه با انتخاب تیتر «بلوای سه تفنگدار» به انتقاد از مواضع آنان پرداخت.
رسانه رسانه شورای عالی امنیت ملی نوشت: حسن عباسی سخنگوی هیچ بخشی از حاکمیت نیست و اظهاراتش مثل اظهارات همه تریبون داران دیگر که موافق یا مخالف جمهوری اسلامی هستند نظرات شخصی اوست.
معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که اظهارات نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در قبال اختلاف ارمنستان و آذربایجان غیرقابل قبول بوده و موجب خراب کردن رابطه دیپلماتیک این دو کشور خواهد شد.
پاکستان با صدور بیانیه ای مواضع اعلام شده از سوی سرپرست وزارت دفاع طالبان پیرامون مجوز اسلام آباد به هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی برای انجام عملیات در خاک افغانستان را غیرمسئولانه دانست.
رئیس فدرال رزرو بار دیگر بر عزم خود برای کاهش تورم تاکید کرد و گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که قیمت‌ها شروع به کاهش کنند، حمایت خواهد کرد.
مواضع کلی در قوه قضائیه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود و بر اساس اجازه رئیس قوه قضائیه، سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. ما اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است، باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.
کانون کارگردانان سینمای ایران در اقدامی به موقع و دیق، نسبت به اظهارات یکی از اعضایش درباره جنبش می تو که در نشست مشترک نمایندگان صنوف با رئیس سازمان سینمایی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و تاکید کرد استنباطی شخصی بوده و موضع رسمی کانون کارگردانان سینمای ایران نیست. اقدام به موقع کانون کارگردانان که رفتاری حرفه‌ای محسوب می‌شود، انتظارات جامعه سینما را برآورده کرد و موقعیت این صنف که در کنار تهیه کنندگان یکی از دو صنف تعیین کننده سینما محسوب می‌شود را نزد افکارعمومی بیش از پیش تثبیت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ