سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به سخنان ضد ایرانی صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: کشور‌های مستقل و افکار عمومی جهان از این گونه مواضع و رفتار‌های مبتنی بر استاندارد‌های دوگانه به ستوه آمده و راسخ‌تر می‌شوند که ادعا‌ها و اتهامات غربی‌ها علیه ایران ریاکارانه و نامعتبر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش واشنگتن به اظهارات رئیس جمهور ایران پیرامون حجاب، گفت: من اظهارات او (رئیس جمهور ایران) را دیده‌ام. ما همانطور که قبلا گفته‌ایم معتقدیم زنان و دختران در ایران و در هر کجای دیگر باید آزاد باشند تا هرچه می‌خواهند بپوشند.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما برای اظهارات رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی ارزشی قائل نیستیم و عملا برای آن پاسخی نداریم.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره سخنان وزیر خارجه ایران گفت: برجام در دستور کار نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظار می‌رفت وزیر خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه این که با طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش نماید تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور بکارگیری آن علیه نظامیان و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آلمان در بغداد پاسخ داد.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن همیشه بر این باور بوده است که روابط چین و آمریکا یک بازی حاصل جمع صفر نیست که در آن یکی سود می برد یا دیگری ضرر می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور فرانسه در دیدارش با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور فرانسه در دیدارش با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جمع بندی شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه برخی دولت های اروپایی بیانیه ای منتشر کرد.
وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات صدراعظم آلمان علیه مسکو پاسخ داده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به سیاست‌های زورگویانه واشنگتن در عرصه بین‌الملل یادآوری کرد که آمریکا در سرتاسرش تاریخش درگیر جنگ بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات مقام ارشد اتحادیه اروپا درباره پیوستن اوکراین به این بلوک را با جمله‌ای کنایه‌آمیز پاسخ داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه پاسخی به این اظهارات وزیر امور خارجه ایران دارد که گفته بود، ایران پیامی از آمریکا دریافت کرده که نشان می‌دهد واشنگتن برای دست یافتن به یک توافق در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای عجله دارد، گفت: مسلما چنین پیامی به ایران داده نشده است.
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی از وزارت خارجه خواست واکنش قاطعی به کشورهای خارجی که در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند، دهد.
وزارت خارجه عربستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که دیکته دیگران را قبول نمی کند.
وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، گروه اوپک پلاس تصمیمات خود را به صورت مستقلانه و براساس اقدامات مستقل مورد قبول سازمان‌های بین‌المللی اتخاذ می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم. چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کرده و رو به جلو باشد، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی است.
پس از پاسخ ایران به اتحادیه اروپا وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما پاسخ ایران از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
به تازگی "سایمون شرکلیف"، سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضاء اتاق بازرگانی گفت: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داد و گفت: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ