رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، از کیفیت روابط دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی ابراز خرسندی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس ملی کشور سوسیالیستی ویتنام با همراهی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از موزه مجلس دیدن کردند.
نماینده مردم قزوین با بیان اینکه بنیاد عفاف و حجاب در کنار سایر تشکل‌های مردمی حامی زیست‌عفیفانه در جامعه است، عنوان کرد: نیاز امروز ما وحدت و انسجام در حوزه ترویج و تشویق به زیست عفیفانه بوده و مطالبه مردمی عفاف و حجاب در سطح کلان جامعه مطرح است. اگر مسئولان همراهی کنند مشکلات حل خواهد شد.
علی رغم آنکه وزیر کشور برای نشان دادن حسن نیت خود در همراهی با نمایندگان مجلس، بند جنجالی بخشنامه اخیر وزرات کشور را لغو کرد، اما برخی از نمایندگان از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.
نمایندگان در واکنش به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس؛ خواستاربرکناری رییس ستاد انتخابات کشور شدند. همچنین استیضاح وزیر کشور را با بیش از ۲۰۰ امضا کلید زدند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ نماینده برگه استیضاح وحیدی را امضا کرده اند. هرچند برخی نمایندگان معتقدند بعید است یک چنین استیضاحی در مجلس عملی شود.
نماینده مردم طوالش در مجلس نسبت به ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر عدم همراهی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال پایانی این مجلس انتقاد کرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما از پیچ نیاز به برجام عبور کردیم و غربی‌ها هم از فشار و تحریم‌های متعدد ایران به نتیجه نرسیدند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: هماهنگی ۳ قوه باید در جهت حل مشکلات مردم باشد و در عین حال قطعاً منظور از همراهی مجلس، سکوت نیست اما لازم است بر اساس توان دولت موضع‌گیری شود.
هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که محتوای اعلام‌شده از سوی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس یازدهم در مورد تائید مجلس یازدهم واقع شود، اما طرح آن در شرایط کنونی ابهام‌برانگیز است و در صورت تصویب مجدد در صحن مجلس این امکان وجود دارد که این بار شورای نگهبان با این تصمیم همراهی کند.
دبیر کمیسیون علم و فناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی، گفت: یکی از دلایلی که موجب شد در دولت سیزدهم بمانم، نهایی کردن قانون جهش تولید دانش‌بنیان است و زمانی که این قانون به تصویب مجلس رسید، استعفای خود را مطرح کردم؛ چرا که تصورم بر این بود که نهایی‌سازی این قانون از رسالت‌های من است، ضمن آنکه یکی از بزرگترین افتخارات مجلس شورای اسلامی، تصویب این قانون خواهد بود.
رئیس مجلس گفت: با تلاش و همراهی دولت و مجلس، حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی تصویب شد و این سازمان باید مطالبات بازنشستگان را مدنظر قرار دهد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلانشهرها ۶۰۰ میلیون و وام مسکن روستایی هم ۲۰۰ میلیون است که پیگیری می‌کنیم تا افزایش پیدا کند.
اهر- نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از وزرا با رئیس‌جمهور همراهی نمی‌کنند و در این راستا بایستی رئیس‌جمهور وزیرانی که با دولت همراهی نمی‌کند را جابه‌جا کند .
در واقع انتظاری که از همراهی دولت و مجلس وجود دارد اقداماتی بسیار فراتر از اینگونه امور است که مربوط به توسعه جاری یا کوتاه مدت در کشور می شود
ممکن است برخی مدعی عدم همراهی مجلس با این وزارت خانه شوند که در پاسخ باید یادآور شویم، مجلس در این حوزه هم مانند دیگر حوزه‌ها یاریگر دولتمردان بوده و هست؛ اما از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ نیازی در این زمینه اعلام نشده و متاسفانه تا به امروز هیچ طرح و لایحه جدیدی از طرف ایشان به مجلس ارائه نگشته است. بالاخره مجلس که نمی‌تواند برای ایشان طرح یا لایحه طراحی کند!
روایت جالب قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از همراهی با سردار سلیمانی در دیدار شبانه با گروهی از اشرار مناطق جنوبی کشور را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان باید بدانند، عدم همراهی مردم با اغتشاشگران به معنای رضایت آن‌‎ها از وضع موجود نیست؛ مردم از گرانی‌ها و نابسامانی‌ها گلایه‌مند هستند.
توانگر گفت: آقای نیکزاد که تقریبا گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسوولیت را نپذیرفت یکی از دلایل اصلی ایشان آن بود که گفته بودند «شبکه بانکی جهت ارایه تسهیلات بانکی به بخش مسکن همراهی نمی کند» حال سوال این است آقای بذرپاش که تجربه و تخصصِ آقای دکتر نیکزاد را ندارد چگونه می‌خواهد این تسهیلات را درست کند؟
توانگر گفت: آقای نیکزاد که تقریبا گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسوولیت را نپذیرفت یکی از دلایل اصلی ایشان آن بود که گفته بودند «شبکه بانکی جهت ارایه تسهیلات بانکی به بخش مسکن همراهی نمی کند» حال سوال این است آقای بذرپاش که تجربه و تخصصِ آقای دکتر نیکزاد را ندارد چگونه می‌خواهد این تسهیلات را درست کند؟
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای که از خارج هدایت شدند، می‌خواهند بازاریان را مجبور به تعطیلی کسب و کار خود کنند که بازاریان با آن‌ها همراهی نکردند.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع «مهسا امینی» را پیگیری می‌کنیم اما از مردم می‌خواهیم از همراهی با فتنه‌گران پرهیز کنند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه تاکید کرد که بهتر است در آستانه جام جهانی همراهی و همدلی ایجاد شود.
۲۵ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور ۷۲ درصد از سهامداران برگزار گردید. گزارش نبض بورس بورس از این مجمع را بخوانید.
دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست دبیران ستاد‌های استانی امر به معروف سراسر کشور در مشهد گفته است: درخواست چهار هزار میلیارد ریال بودجه در سال ۱۴۰۱ داشتیم که بیشتر آن هم برای فعال کردن ستاد‌های ۴۲۶ شهرستان کشور بود. سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی افزود: دولت، بودجه ما را به میزان ۵۸۰ میلیارد ریال تقدیم مجلس کرد و مجلس نیز بودجه را ارتقا داد و در نهایت توانستیم برای امسال هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه بگیریم.
اما همان گونه که تعامل و همفکری بین قوا امری منطقی بوده، استقلال و قوا هم قاعده و اصل لازم الاجرایی بوده و در این میان، نباید انتظار داشت که این همراهی و همفکری، رنگی از تبعیت محض به خود گرفته و صد در صد قوا را مسلوب الاختیار نمود و اگر مجلس یا نمایندگان مجلس در صدد سوال و استیضاح از وزیر یا مقام دولتی برآمدند، آن را نشانه تقابل این دو نهاد دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ