این سفر دیپلماتیک که در واقع اولین سفر «محمد شیاع السودانی» در مقام نخست وزیر عراق به تهران است در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها علاوه بر مسائل جاری بین دو کشور طی سال ها، حمله‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهک‌های تروریستی در بخشی از اقلیم کردستان عراق به یکی از پرونده‌های مهم در روابط دو کشور تبدیل شده است چنان که شاید بتوان گفت سایر موضوعات بین تهران و بغداد به نوعی تحت حاشیه این موضوع قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست‌وزیر اردن در رأس هیئتی بلندپایه برای دیدار رسمی با مقامات عراقی و رایزنی در حوزه‌های گوناگون به این کشور سفر کرد.
نخست‌وزیر ایرلند امروز در سفری غیرمنتظره به‌اوکراین رفت و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.
کاخ‌سفید با صدور بیانیه‌ای از دعوت «بایدن» از نخست‌وزیر ایتالیا برای سفر به واشنگتن در ماه آتی میلادی خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان که در سومین مقصد سفر خود به حاشیه خلیج فارس در کویت حضور دارد با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز چهارشنبه در مسکو با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه دیدار و مذاکره خواهد کرد.
سفر نخست‌وزیر عراق به مصر نشان داد که بغداد برای ایفای نقش در دیپلماسی منطقه، از آمادگی بالایی برخوردار است و بر اساس یک برنامه راهبردی حرکت می‌کند.
وزارت خارجه چین از سفرهای رسمی نخست وزیر این کشور به فرانسه و آلمان خبر داد.
نخست‌ وزیر روسیه امروز در سفر به چین قرار است با مقامات پکن از جمله «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.
رییس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، پس از مراسم افتتاح بازارچه مرزی‌مند - پیشین، با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
سفارت چین در لندن، سفر نخست‌وزیر انگلیس به تایوان و دیدار با مقامات ارشد این جزیره را به‌شدت محکوم کرد.
سفارت چین در لندن، سفر نخست‌وزیر انگلیس به تایوان و دیدار با مقامات ارشد این جزیره را به‌شدت محکوم کرد.
برای نخستین بار پس از ۵ سال، نخست‌وزیر ژاپن به منظور پیگیری اهداف امنیتی و اقتصادی به کره‌جنوبی سفر کرده است.
نخست‌وزیر ژاپن اولین سفر آفریقایی خود را پیش از آغاز برگزاری اجلاس سران گروه- ۷ آغاز کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: «عراق به دنبال ایجاد یک بازار نفتی در آفریقاست. ما تنها ۲۶ سفیر در جهان داریم و دست‌کم نیازمند ۸۰ سفیر دیگر هستیم. دولت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی بیشتر متمرکز بر مسائل داخلی است، نه خارج کشور که به نظر من هم این درست است. ما با آمریکا روابطی قوی داریم و برای توسعه این رابطه تلاش می‌کنیم، اما سفر نخست‌وزیر به آمریکا یک شرط نیست. او فعلا [برای سفر]زمان دارد.»
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
رسانه ها از سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورهای انگلیس، فرانسه و ایتالیا در ماه ژانویه سال آتی میلادی خبر می‌دهند.
سفر معاون نخست ‌وزیر چین به ایران از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و ارتباطی با موضع جدید چین در قبال سه جزیره خلیج فارس ندارد.
دولت چین از سفر قریب‌الوقوع معاون نخست‌وزیر این کشور به ایران و امارات متحده عربی خبر داد.
منابع غیر رسمی از سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر جدید عراق به ایران، عربستان سعودی و ترکیه خبر دادند.
نخست‌وزیر بلاروس در راس هیئت اقتصادی و در سفری دو روزه وارد دمشق شد و قرار است با مسئولان سوری درباره راهکارهای تقویت مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف رایزنی کند.
نخست‌وزیر عراق که به کویت سفر کرده است با مشعل الاحمد الصباح، ولیعهد این کشور با حضور احمد نواف الاحمد الصباح، نخست‌وزیر کویت دیدار کرد.
فیاض ادامه داد: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت با مصطفی الکاظمی، همتای عراقی خود دیدار کرد و آنها موافقت کردند که یک هیئت لبنانی برای امضای تمدید توافق به بغداد سفر کند.
محمد علی رجایی در مهر 1359 و در آغازین روزهای تجاوز عراق به ایران در مقام نخست‌وزیر به نیویورک رفت و نه به عنوان رییس جمهوری. او هرگز به عنوان رییس جمهوری به نیویورک نرفته است. در آن زمان ابوالحسن بنی‌صدر رییس جمهوری ایران بود که چون عهده دار فرماندهی کل قوا بود به این سفر نرفت.
ده‌ها نفر از فعالان و حامیان ملت فلسطین در اعتراض به سفر یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برلین دست به تظاهرات کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ