قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به موعد سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به ایران اشاره کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه فرانسوی موعد نهایی سفر رسمی به تعویق افتاده پادشاه جدید انگلیس به فرانسه پس از خیزش اعتراضات سراسری علیه قانون بازنشستگی دولت ماکرون را فاش کرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست مشترک با همتای عراقی خود بر ضرورت حفظ شأن و کرامت زائران امام حسین (ع)، داشتن رفتار حسنه با زوّار و نیز تسهیل سفر آنان حین اربعین تاکید کرد.
نخست وزیر ژاپن در جریان سفری رسمی وارد جده عربستان شد و مورد استقبال مقامات سعودی قرار گرفت.
با وجود جو هیجانی که در این مورد شکل گرفته تصمیم به کناره‌گیری یا عدم اعزام تیم ملی والیبال به آمریکا از آن دست تصمیمات دشواری است که نیاز به بررسی موارد زیادی دارد. فارغ از علاقه سفر به آمریکا، این مورد را باید از لحاظ فنی هم مورد ارزیابی قرار داد؛ همان‌طور که عنوان شد والیبال ایران در دو هفته نخست نتایج چندان درخوری نگرفته، ولی با توجه به عملکرد رقبا، ساده‌ترین تیم‌هایی که قرار است ایران با آن‌ها روبه‌رو شود در همین آناهایم آمریکا خواهد بود
کارشناس مسایل منطقه: وزیر خارجه عربستان دعوت‌نامه سفر رییس‌جمهور ایران به عربستان را در این سفر با خود همراه دارد، تصریح کرد: دعوت از روسای کشور‌ها نشانه‌ای است از اراده دو کشور برای گسترش روابط البته گاهی پروتکل‌ها و تشریفات مانع برداشتن گام‌های مفید و موثر می‌شود، تشریفات یک عنصر مهم در حفظ حرمت کشور‌ها و مسئولان است و حتما باید مورد دقت قرار گیرد و احترام به پروتکل‌ها ضروری است، اما اگر در جایی عبور از یک پروتکل در مقطعی بتواند منافع بزرگ‌تری فراهم کند، مشکلی نیست.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
این اتفاق در شرایطی اردوی تیم ملی والیبال را تحت تأثیر قرار داده که پیش‌تر شایعه معرفی ۶۰ نفر به سفارت آمریکا در آنکارا برای گرفتن ویزا، تیم ملی والیبال و فدراسیون را به حاشیه برد. اگرچه فدراسیون در آن برهه اعلام کرد قرار نیست همه این افراد به آمریکا سفر کنند و بسته به شرایط تعدادی که مورد نیاز است به آمریکا خواهند رفت، ولی این مورد حاشیه‌های مربوط به خودش را برای تیم ملی به وجود آورد
وزیر خارجه امارات در جریان سفر به یونان موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی و تجاری را با نخست‌ وزیر این کشور، مورد رایزنی قرار داد.
نخست وزیر عراق در راس هیئتی عازم ترکیه شد و قرار است که موضوعات متعددی را با مقامات ترکیه مورد رایزنی قرار دهد.
مشهد _ فرماندار مشهد گفت: عدم همراهی و ناهماهنگی برخی مدیران و دستگاه‌ها برای انجام اقدامات مورد نیاز قرارگاه عملیاتی سفر این کلانشهر مذهبی قابل توجیه نیست و زمان را هدر می‌دهد.
در پنجاه‌وچهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تمهیدات لازم برای سفرهای نوروز ۱۴۰۲ از سوی مسئولین کمیته‌های عضو ستاد مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست که با حضور دبیران، مشاوران و نمایندگان نهاد امنیت ملی کشور‌های همسایه افغانستان برگزار می‌شود، تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس امارات در سفر به پاکستان مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار گرفت.
دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که در سفر السودانی و هیئت همراه به ایران ۹ پرونده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اولنا زلنسکا همسر رئیس جمهور اوکراین در سفر به لندن مورد استقبال آکشاتا مورتی همسر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس قرار گرفت. زلنسکا برای شرکت در کنفرانس پیشگیری از خشونت جنسی در جنگ به لندن رفته است. زلنسکا خواستار واکنش جهانی به استفاده از خشونت جنسی به عنوان یک سلاح شد و گفت دادستان‌های اوکراین در حال بررسی بیش از ۱۰۰ جنایت توسط سربازان روسی هستند.
نخست وزیر جدید عراق امروز (دوشنبه) به دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر می‌کند و در این سفر پرونده‌های مهمی بین دو کشور مورد بررسی و گفتگو قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که چنانچه پیش نویس قطعنامه مورد نظرآمریکا و سه کشور اروپایی تصویب شود معلوم نیست سفر هیات آژانس به ایران نتیجه ای به دنبال داشته و مفید باشد.
ولیعهد سعودی در سفر خود به سئول با نخست وزیر کره جنوبی راه های تقویت روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: چنانچه پیش نویس قطعنامه مورد نظرآمریکا و سه کشور اروپایی تصویب شود معلوم نیست سفر هیات آژانس به ایران نتیجه ای به دنبال داشته و مفید باشد.
دیپلمات‌ها گفته‌اند که انتظار می‌رود این اقدامات در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۱۷ اکتبر (دوشنبه ۲۵ مهر) مورد تایید قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کنند و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در چارچوب سفر رسمی خود به نیویورک جهت حضور در هفتاد هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در پارک مرکزی نیویورک مدتی پیاده‌روی کرد. حسن مراد مرجان، سفیر ترکیه در واشنگتن و فریدون سینیرلی‌اوغلو، نماینده دائمی ترکیه در سازمان ملل متحد در این پیاده‌روی اردوغان را همراهی کردند. رئیس‌جمهور ترکیه هنگام پیاده‌روی مورد استقبال افراد حاضر در پارک قرار گرفته و با آن‌ها صحبت کرده و عکس گرفت.
سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با هم دیدار کردند. رئیسی که به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان، برای دیدار رسمی دوجانبه و نیز حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به سمرقند سفر کرده بود، روز چهارشنبه مورد استقبال شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان قرار گرفت.
تایمزاسرائیل امروز طی گزارشی از قول یک مقام اسرائیلی که همراه با یائیر لاپید، نخست‌وزیر این رژیم به برلین سفر کرده، ادعا کرده بود، رابرت مالی، نماینده جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مذاکرات غیرمستقیم با ایران که مورد انتقادهای شدید و مکرر اسرائیل قرار دارد، کنار گذاشته شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ