فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصلا فکر نمی کردیم دایره اطرافیان آقای رئیسی اینقدر محدود و تنگ باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت رئیسی علیرغم تداوم تحریم‌ها توانسته در زمینه زیر ساختی گام هایی بردارد که این گام ها موجب شده فشارهای تحریمی تا حدی رفع شود.
رئیس جمهور در پی جان باختن و زخمی شدن عده‌ای از شهروندان پاکستان در انفجار تروریستی در پیامی به نخست وزیر پاکستان، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.
فیلم ادعای سخنگوی دولت در خصوص واکنش جالب رئیسی به گران شدن یک کالای مورد نیاز مردم را در زیر مشاهده می کنید.
رئیس جمهور گفت: مشکلات لیبی و برخی کشورهای اسلامی ناشی از دخالت بیگانگان است و امیدواریم با ایجاد شرایط برگزاری انتخابات سراسری و تشکیل دولت فراگیر، به دخالت‌ها در این کشور پایان داده شود.
رئیس‌جمهور در کشور ما حداقل از دوره اصلاحات به بعد، به‌هیچ‌وجه قدرت و اختیارات قانونی که انتظار می‌رود داشته باشد را ندارد. در قانون اساسی رئیس‌جمهور دو شأن دارد؛ یک رئیس قوه مجریه، دو که از آن مهمتر است، مسئول اجرای قانون اساسی. اگر رئیس‌جمهور نتواند قانون اساسی را اجرا کند، رئیس دولت بودن او هم به‌هیچ دردی نمی‌خورد! چراکه اختیارات دولت از طریق قانون اساسی به دست می‌آید. قانون اساسی یک کلیت یکپارچه است و رئیس‌جمهور نتوانسته است قانون اساسی را در این مملکت بدون تنزل اجرا کند.
کرمان- رئیس جمهور با اشاره به جبران عقب‌ماندگی در پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم، گفت: مردم باید از نتایج پروژه‌های نیمه‌تمام بهره‌مند شوند.
کرمان- «حجت الاسلام رئیسی» برای افتتاح چند طرح بزرگ آبرسانی و برق به استان کرمان سفر کرد و در جمع مردم از جبران عقب ماندگی ها به ویژه در زمینه تنش آبی با کار جهادی در دولت سیزدهم خبر داد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشور‌های همسایه، دوست و همسو را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است.
نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: زمانی که رئیسی دولت را تحویل گرفت، خزانه خالی بود و مشکلات کشور بسیار زیاد بود اما این دولت توانست بسیاری از مشکلات را مهار کند.
طرح تولید شبه‌مساله‌ها، تا کنون نتوانسته گرهی از مشکلات و بحران‌های کشور باز کند. اثبات شده که نظریه‌پردازی‌های عباسی و دوستانش از واقعیات جامعه دوره بوده و فاقد کارایی هستند. برای نمونه وقتی عباسی در اوایل روی کار آمدن دولت رئیسی می‌گوید: «باید اقتصاددان‌ها را به گاری ببندیم»؛ و اکنون مهم‌ترین مساله کشور اقتصاد است، بی‌اعتباری چنین ادعا‌یی اثبات می‌شود
منتجب نیا گفت: در حال حاضر همه گروه‌های حاضر در جناح اصول‌گرا که رئیسی نمایندگی آن‌ها را در دولت برعهده دارد پشت دولت نیستند. رئیسی نتوانست از جناح اصول‌گرا وحدت و اجماعی درست کند.
رئیس جمهور در تماس تلفنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تبریک سال نو خاطرنشان کرد: دولت در سال جدید با همه توان، بهبود اقتصاد و معیشت مردم و تحقق شعار سال را دنبال خواهد کرد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به آمار رشد تولید خودرو و قطعات در سال جاری، گفت: هدف دشمن، زدن نقاط قوت و توقف پیشرفت کشور بود اما نتوانست.
رئیس جمهور ناامنی را خط قرمز دولت دانست و گفت: امنیت و آرامش زیربنای رشد و پیشرفت کشور و فعالیت‌های علمی، اقتصادی و کسب و کار‌های مردم است که دستگاه‌های مسئول باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
رئیسی گفت: جاهلیت مدرن که مسلح به انواع سلاح‌ها و ابزار‌های نوین است، می‌خواهد ملت‌ها واقعیت‌ها را ندانند و مانع شناخت حقیقت در جامعه می‌شود.
رییسی گفت: طلاب و دانشجویان نخبه، کم نداریم. نیازمندیم که به آنان توجه کنیم هم بر اساس عدالت ارسطویی و هم طبق فرمایشات آقا امیرالمومنین. باید ارتباط با این عزیزان با جدیت دنبال شود و در حوزه‌های مدیریتی و حاکمیتی به کار گرفته شوند.
رئیس‌جمهور گفت: تشکیل دولت قوی و مقتدر در لبنان بسیار راهبردی بوده و در این مسیر وحدت همه اقوام و گروه‌ها در لبنان بسیار تعیین کننده است.
رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه آمریکایی تأکید کرد که در اعمال سیاست‌های ضدایرانی، تفاوتی بین دولت فعلی و قبلی آمریکا نیست.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش «مردمی بودن» را اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت سیزدهم خواند و گفت: مردمی بودن و عدالت محوری بعنوان گفتمان اصلی دولت، نیازمند تبیین دقیق است. جامعه باید این را بداند که مردمی بودن در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر عرصه‌ها چه معنایی دارد و حامل کدام مولفه‌های عملکردی است.
دولت رئیسی نه‌تنها نتوانست قد علم کند، بلکه در زیر کوهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ناکارآمدی مدیریت سابق و لاحق دست‌وپا می‌زند و بعید است راه نجاتی بیابد و از این‌رو است که صاحب‌نظران باور دارند دست‌وپازدن‌های دولت سیزدهم همچون دولت گرفتار در باتلاق است که با هر تلاش بیشتر فرو می‌رود.
زیباکلام گفت: روحانی سعی کرد در یک سال گذشته مورد غضب طیف تندرو و اصول‌گرایان قرار نگیرد، اما به دلیل اینکه دولت رئیسی نتوانست به وعده‌هایی که در مورد بهبود معیشت مردم داده بود عمل کند، به طوریکه تورم نه تنها کنترل نشد، بلکه شاهد بودیم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت‌ها در بازار کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم با افزایش چندین برابری روبرو شد، در حوزه سیاسی خارجی نیز برجام هنوز بعد از یک سال در برزخ قرار دارد و هر روزی که می‌گذرد امید به احیای آن کم‌رنگ‌تر می‌شود، بنابراین در چنین شرایطی روحانی با انتقاداتی که از دولت رئیسی مطرح کرده، به نوعی در مقابل پاسخگویی بر آمده و اتهاماتی که یک سال گذشته به او و دولتش زده شده را جواب داده است.
رئیسی: دولت مردمی حسرت این را که دولت و مجلس به جای پرداختن به کار مردم گرفتار حاشیه شوند، به دل بدخواهان خواهد گذاشت و وجه همت خود را صرف این خواهد کرد که مردم شیرینی خدمت را بچشند.
وزیر کار رفت اما هنوز موج حضور پرتنش او در کابینه وجود دارد از سوی دیگر وزرایی مشابه او در کابینه کم نیستند که احتمال استعفا و استضاح آن ها شدت گرفته است زیرا با گذشت یکسال از دولت رئیسی کابینه او چندان نتوانسته است جامعه را نسبت به وضعیت موجود امیدوار کند.
رئیس جمهور یکی از پیام‌های قیام عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم در اجرای این فریضه، گفت: هر جا به مردم میدان داده شد، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب اسلامی آوردن مردم به میدان بود بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غفلت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ