رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشور‌های همسایه، دوست و همسو را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از تولید کنندگان کاغذ است، بانک مرکزی و بانک‌های عامل را مکلف کرد ارز و تسهیلات مصوب مورد نیاز را در اخیار آنها قرار دهند.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
کیهان نوشت: در شرایط کنونی با دولت سیزدهم روحیه «ما می‌توانیم» در حال تحقق است و در میدان‌های گوناگونی این روحیه خود را نشان می‌دهد. تلاش برای حل مشکلات درونی کشور از طریق نگاه به داخل و فعال‌سازی رویکرد مقاومت فعال در برابر توطئه‌های دشمن و... از جمله موضوعاتی است که جایگزین نگاه به بیرون برای حل مشکلات درونی شده است.
رئیس جمهور تأکید کرد: دولت باید آنقدر ظرفیت داشته باشد که مشکلات را در درون خود حل کند؛ بنای ما در دولت این است که اقدامات تولیدگران کشور برای مردم امیدآفرین باشد. نباید مشکلات را هر روز به بدنه جامعه منتقل کنیم؛ این به صلاح نیست و چنین رویکردی را مفید هم نمی‌دانم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: رویکرد جدی دولت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بخش تولید لوازم خانگی است تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی، زمینه توسعه صادرات نیز فراهم شود.
حجاریان و همفکران او به جای پذیرش این واقعیت که دیپلماسی اقتدار دولت رئیسی عملاً شکست رویکرد غربگرایانه آنان را نشان داده است، سیاست نعل وارونه را انتخاب کرده‌اند. به عبارت دیگر، نه دولت سیزدهم، بلکه از قضا این حجاریان و دوستان او هستند که امروز به پوپولیسم، شعارمحوری و ناتوانی شهرت یافته‌اند. زیرا اگر این‌گونه نبود، دست‌کم دستاورد یا واقعیت ملموسی بود که امروز بتوانند از آن دفاع کنند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت موظف است جمعیت هلال احمر را پیش از وقوع حوادث و با رویکرد دانش پژوهی و آینده نگری تقویت کند و تجهیزات و پشتیبانی لازم را در اختیار این سازمان خدوم قرار دهد.
معاون اول رئیس جمهور در نشستی با ۱۸ نفر از مدیران و فعالان کسب و کارهای بزرگ دیجیتال در کشور، رویکرد دولت سیزدهم به اقتصاد دیجیتال را نگاهی فرصت محور و تحول ساز خواند.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه دولت مردمی و مجلس انقلابی دو بال اساسی پیشرفت کشور هستند گفت: همدلی و هم‌افزایی را رویکرد اصلی و تغییرناپذیر دولت برای پیشرفت کشور دانست
رویکرد جدید دولت رئیسی شاخک‌های کاسبان تحریم و مخالفان برجام را حساس و آن‌ها را دستپاچه کرده است. شنیده‌ها حاکی است جریان دلواپس در حال تدارک شانتاژ علیه فعالیت‌های دیپلماتیک امیرعبداللهیان برای احیای برجام است.
در شرایطی که غرب با رویکرد جنگ سرد، قلدرمآبانه هنجار‌های اساسی روابط بین‌المللی را نقض می‌کند و به صورت سیستماتیک به صلح و امنیت جهانی آسیب می‌زند، روابط دوجانبه ایران و چین بدون وقفه توسعه خواهد یافت. ضمن اینکه در جریان این سفر به اهمیت این مسأله نیز توجه شد که آنچه تاکنون انجام شده با آنچه باید شود، فاصله دارد و باید گام‌های بزرگ‌تر و با سرعت بیشتری برداشته شود.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی ما از حالت تک موضوعی و تک بعدی خارج و چندجانبه شده است که قطعاً این رویکرد گشایش‌هایی را برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.
خاندوزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. عشقی نیز افزود: صنعت خودروسازی شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد؛ انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
چه دیواری کوتاه‌تر از حسن روحانی و وزیرانش! اصلا آن‌ها بدترین عملکرد تاریخ ایران معاصر را در مملکت داری داشته‌اند! هر چه هست و نیست را باید در روحانی و برنامه‌های اشتباه دولتش پی‌جویی کرد! به بیان ساده‌تر، دولت حسن روحانی تماما بحران بودند، هستند و در آینده خواهند بود! این گزاره‌ها خلاصه‌ای از رویکرد نخست و شاید در دسترس‌ترین تاکتیک دولت‌مردان رئیسی در مواجه با مشکلات و مسائل بوده است. تنها کافیست به اظهارات هر یک از وزرا در مواجهه با هر گونه انتقاد نگریست و دید که چگونه انگشت اتهام را به سوی دولت سابق دراز می‌کند.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه از رویکرد دولت کی یف در درخواست مداوم پول و سلاح از غرب انتقاد کرد.
صحنه مذاکرات هسته‌ای حتی برای یک دانش‌آموز هم کاملا روشن است که رویکرد واشنگتن همان روش برخورد با دولت روحانی است و همان‌گونه که سر روحانی و ظریف کلاه گشادی گذاشتند، می‌خواهند سر دولت سیزدهم هم همان کلاه را بگذارند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد دولت مانند جهادگران، کمک به اقشار و طبقات ضعیف است، گفت: دولت برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال زایی کارهای بزرگی را شروع کرده است.
رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جذب و ارتقا نیروی انسانی باید پیوست عدالت داشته باشد. ستیز با فساد و اصلاح ساختارهای فسادزا رویکرد اصلی و تصمیم جدی دولت است.
قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور گفت: دولت سیزدهم رویکردهای درستی را در حوزه های مختلف در پیش گرفته که امیدآفرین است، دولت بارهای بزرگی را از زمین برداشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم رویکردهای درستی در حوزه‌های مختلف در پیش گرفته که امیدآفرین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم رویکردهای درستی در حوزه‌های مختلف در پیش گرفته که امیدآفرین است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با رویکرد عزتمندانه دولت مردمی، بخش قابل توجهی از مطالبات خود از برخی کشورها را دریافت کرده‌ایم، گفت: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ