رئیس جمهور در پی جان باختن و زخمی شدن عده‌ای از شهروندان پاکستان در انفجار تروریستی در پیامی به نخست وزیر پاکستان، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست‌وزیر هند، عصر جمعه در گفتگویی تلفنی با سیدابراهیم رئیسی ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، با دولت و ملت ایران و خانواده جانباختگان این جنایت ابراز همدردی کرد.
سفیر کشورمان در پاکستان که به همراه جمعی از دیپلمات‌های ایرانی برای ابراز همدردی و تسلیت به دولت و ملت پاکستان با رئیس حزب جمعیت علما اسلام در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.
این جملات آقای رئیسی، جملاتی اشتباه بوده. درست است که آقای رئیسی باید رضایت خداوند را در ذهن داشته و در نظر بگیرد و اموری را که مورد رضایت پروردگار نیست انجام ندهد. این اصل، از آموزه‌های دینی ما است که برای رضایت خداوند بکوشیم و از امور مخالف رضای خداوند دوری کنیم. اما این که در مصالح کشور نقش مردم را نادیده بگیریم و بگوییم اگر مردم مخالف یک تصمیم دولت بودند اهمیتی ندارد، حرفی اشتباه است و شخصی که در مقام ریاست جمهوری نشسته، نباید چنین سخنانی را مطرح کند. تاکید می‌کنم که دولتمردان موظفند خادم و پاسخگوی مردم باشند
رئیس جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی همانطور که در روز‌های سخت کنار دولت و ملت سوریه ایستاد، در دوران بازسازی هم کنار شما خواهد بود.
رئیس جمهور تاکید کرد: ایران همانطور که در مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت سوریه ایستاد، در عرصه آبادانی و پیشرفت نیز در کنار برادران سوری خود خواهد ماند.
رئیسی خطاب به بشار اسد گفت: دولت و ملت سوریه دشواری‌ها و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند، امروز می‌توانیم بگوییم که شما این مشکلات را پشت سر گذاشتید و با وجود تهدید‌ها و تحریم‌هایی که علیه شما تحمیل شد، توانستید پیروز شوید.
«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل عید فطر و حلول ماه شوال به دولت و ملت ایران، با اشاره به روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها تاکید کرد.
وزیر دفاع عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در دوران سخت، خواستار تداوم این پشتیبانی‌ها در شرایط بازسازی عراق شد.
حجت الاسلام رئیسی در پیامی به رئیس جمهور تاجیکستان، جان باختن تعدادی از شهروندان این کشور را در حادثه ریزش بهمن تسلیت گفت.
رئیس جمهور ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه، با اعلام آمادگی کشورمان برای اجابت فوری نیازهای امدادی طرف ترکیه‌ایی، ابراز امیدواری کرد که با تلاش و تدابیر دولت ترکیه آلام مردم این کشور هر چه سریع‌تر تسکین یابد.
رئیس جمهور با اشاره به ماموریت دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیگیری ابعاد این واقعه، با ملت و دولت آذربایجان ابراز همدردی کرد.
محمد جمشیدی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: حادثه تلخ حمله به سفارت کشور برادر و همسایه جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم. آیت الله رئیسی بلافاصله پس از شنیدن این خبر ناگوار دستور بررسی همه جانبه موضوع را صادر و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت، ملت و بازماندگان دیپلمات جانباخته اعلام و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کردند.
رئیس‌جمهور در دیدار با معاون نخست‌وزیر چین گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.
سید ابراهیم رئیسی در دیدار هو، چون هوا معاون نخست وزیر چین با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال گسترش بوده است، گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.
رئیس جمهوری در دیدار معاون نخست وزیر چین گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.
روزنامه خراسان نوشت: اگر می‌خواهیم مردم همچنان نجیبانه و قدرتمندانه پای کار انقلاب، کشور و نظام بمانند، همه مسئولان در قول و فعل باید قدر مردم را بدانند و از این ملت رشید و فداکار فاصله نگیرند،حرف مردم را بشنوند و به خواسته‌های منطقی شان پاسخ مناسب و به موقع بدهند، مسئول کار نابلد را برکنار کنند، خائنان و مفسدان به ملک و ملت را بی اغماض به اشد مجازات محکوم کنند.
رئیس جمهور با ارسال پیامی، انتخاب عبداللطیف رشید را به عنوان رئیس جمهور عراق به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.
این هفتمین گفت‌وگوی تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با ملت ایران از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی است. رییس جمهور پیش از این در چهارم تیرماه امسال در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله روند اجرای طرح اصلاح و پرداخت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و سایر مسائل روز در حوزه داخلی و خارجی سخن گفته بود.
رئیس‌جمهور در ادامه نشست خبری خود که همزمان با هفته دولت و یک‌سالگی روی کار آمدن دولت سیزدهم، صبح دوشنبه (۷ شهریور) برگزار شد، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به در پاسخ به پرسش سی‌بی‌اس نیوز درباره ملاقات احتمالی با جو بایدن، تاکید کرد: من در نشست قبلی در پاسخ به سوال مشابهی گفتم خیر. باز هم «خیر» را تکرار می‌کنم. هیچ فایده‌ای مترتب بر ملاقات ما و ایشان نیست؛ نه برای ما و نه برای منافع ملت بزرگ ایران و برنامه‌ای هم برای این ملاقات وجود ندارد و نخواهد داشت.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم را به عنوان نقطه مثبت این دولت برشمرد و در عین حال گفت: اگر دولت می خواهد در ادامه راه کاری انجام دهد، باید فکری برای رابطه با جهان کند. نمی شود مدیر یک روزنامه، سیاست خارجی ما را تعیین کند یا اینکه چهار تا آدم افراطی رابطه ما با جهان را تعریف کنند آن هم افرادی که هیچ درک درستی از منافع ملی و درد مردم ندارند.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با وجود تحریم‌ها و تهدید‌ها دولت کار را با جدیت ادامه خواهد داد، گفت: با اعتقاد و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌گویم که آینده برای کشور روشن است. امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و ملت ایران اراده کرده است بر دشمنان خود فائق آید.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با رویکرد عزتمندانه دولت مردمی، بخش قابل توجهی از مطالبات خود از برخی کشورها را دریافت کرده‌ایم، گفت: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد.
روز گذشته، نرخ دلار در صرافی‌ها با افت حدود ۱۲۰۰ تومانی همراه شد و در کانال ۳۱ هزار تومان جای گرفت. روندی که در صورت تدبیر بانک مرکزی برای افزایش سقف ۲۰۰۰ دلاری برای نیاز ارزی مردم در سرفصل ۲۴، احتمال تعدیل بیشتر شاخص ارزی را تقویت می‌کند.
قیمت برنج ایرانی و خارجی در بازار چند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ