نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه باید در شیوه‌های حکمرانی کشور اصلاحاتی انجام شود، گفت: باید با جوانان و نوجوانان برای مقابله با القائات منفی دشمن گفتگو کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس دولت اصلاحات با تأکید مجدد بر این که ما هم با براندازی مخالفیم و هم با نحوه حکمرانی که وجود دارد، گفت: بنابراین به اینجا رسیدیم که خود اصلاحی شاید کم هزینه‌ترین و بهترین راه باشد. البته به شرطى که حاکمیت نظرات خیرخواهانه دیگران را تحمل کند و دست به اصلاح خود چه در ساختار، چه رویکرد و چه رفتار بزند.
محمد جواد لاریجانی گفت: توطئه‌های دشمن برای انتخابات و پیروی جناح اصلاحات از آن، مسأله بدی است. اصلاح‌طلبان یک روز می‌گویند رفراندوم می‌خواهیم و روز دیگر می‌گویند نظارت استصوابی خوب نیست؛ این سخنان، حرف‌های قشنگی برای یک آدم میهن پرست نیست.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: تلاش داریم تحولات و اصلاحات اقتصادی عمیقی در کشور آغاز شود اما مشکل فشارهای اجتماعی را داریم که باید گفت برای این تحولات، صبر و حوصله می خواهیم. با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فضاسازی گسترده ای شد و مقداری کار را متوقف کردند که به نظر من باید این تحولات را سریع ادامه دهیم.
سخنگوی دولت گفت: رهبر معظم انقلاب مسیر را در مورد حجاب روشن کردند و فرمودند که این وضعیت باید با برنامه اصلاح شود و بدون برنامه نباید اقدامی صورت گیرد. لایحه اخیری که در این حوزه مطرح شده است، لایحه قضایی است که توسط قوه قضائیه برای ارسال به مجلس تقدیم دولت شده است. متن این لایحه در دولت اصلاحاتی داشته و متنی که در فضای مجازی از این لایحه منتشر شده نادرست است و متن منتشره، متن نهایی لایحه قوه قضائیه که دولت با تغییراتی آن را مصوب کرده، نیست.
قیمت انرژی نباید دست دولت‌ها باشد. مثل هر کالای دیگری این بخش هم باید به بازار سپرده شود. اما مالکیت انرژی دست مردم باشد. این اتفاق نمی‌افتد، چون از یک سو دولت‌ها زیر بار این قضیه نمی‌روند، چون اصل جذابیت بودن در قدرت این است که اختیار این ثروت اصلی دست ما باشد. از سوی دیگر وقتی می‌خواهند قیمت را متناسب با تورم افزایش دهند این کار را نمی‌کنند، چون به همین سیکل‌های انتخاباتی می‌خورند.
نماینده مردم تهران گفت: اصلاحات در دولت باید به هنگام و در زمان مناسب باشد نه با تأخیر، زیرا ایجاد هزینه و مشکل و کاهش سرمایه اجتماعی و همچنین آشفتگی سپهر سیاسی کشور را در پی دارد.
محمد رضا باهنر در گفتگو با آخرین خبر گفت: مسئله اغتشاشات جمع شده، اما حل نشده، حکومت باید کار‌های سخت بکند، مردم باید مطمئن شوند که در حکومت تاثیر می‌گذارند. معتقد به اصلاح در چهارچوب قانون اساسی و اصل ۱۷۷ هستم. نیاز به یک تریبون آزاد برای اعتراضات مردم در چارچوب قانون داریم.
کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر ضرورت انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران بیان کرد: باید ابزارهای مالی‌ را توسعه بدیم، ابزارهایی که پوشش ریسک دهند و در بازار مالی استفاده از این ابزارها می‌توانند برای ما نقش ترمز اقتصاد را ایفا کنند.
برخی معتقدند اکثر نمایندگان مرد هستند و تاخیر رسیدگی به لایحه زنان و حتی تصویب برخی از مفاد آن به دلیل همین مخالفت مردان است. الهام آزاد در واکنش به این اظهارنظر منتقدان گفت: «این دلیلی برای به تعویق افتادن رسیدگی به این لایحه نیست. این لایحه مدتی از طرف دولت به مجلس ارائه نشد و پس از ورود این لایحه به مجلس باید موارد و مفاد آن مورد بررسی دقیق قرار می‌گرفت. خوشبختانه اصلاحاتی در این لایحه داشتیم. البته به نظر من ایرادات کمی به برخی از مفاد آن وارد شد، چون معتقدم نگاه اسلام متعادل و عدالت‌محور است.»
غلامرضا کاشی گفت: اصلاحات، طبیعتی ثانویه پیدا کرد. وقتی وارد قدرت شد، متوجه شد در‌ها بسته است، گرفتار این شد که شروع کند به درخواست کردن برای بازکردن درها. اصلاحات شد بست‌نشینی کنار درب‌ها و التماس برای گشودن دری. اصلاح‌طلبی باید به حالت اصیل خود رجوع کند. نشستن کنار مردم برای آنکه سیستم، اصلاحاتی برای تداوم وضعیت‌سیاسی ایجاد کند.
به گفته‌ی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در بحث هزینه‌ها حتماً باید اصلاحاتی صورت گیرد به طوریکه ترکیب هزینه جاری و غیر جاری و عمرانی در بد ترین نوع ترکیب قرار دارد.
شهردار تهران گفت: صحبت از معنویت کردیم، اما فاصله معناداری داریم و باید بازبینی و تلاش کنیم جامعه معنوی را بر مبنای نگاه دینی و اعتقادی خودمان بنیان بگذاریم.
مراد ثقفی گفت: پیشنهاد من این است که ما نظر خودمان را بگوییم. برای اینکه بدانیم مردم چه فکر می‌کنند، هم مطبوعات و رسانه‌ها هستند که باید فعال بمانند و پرسش‌ها را مطرح یا جمع‌آوری کنند و به بحث بگذارند و هم ابزار‌های سنجش دقیق و علمی وجود دارند. نظرسنجی کنیم.
اصلاحاتی که محمدرضا باهنر از آن حمایت کرده و در جلسه برخی فعالان سیاسی با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد‌های سه‌گانه را مطرح کرده، می‌تواند زمینه‌ساز آرامش در جامعه باشد. او در این جلسه گفته است:۱- باید تریبونی برای اعتراضات در نظر گرفته شود.۲- در موضوع انتخابات‌ها باید به مردم اطمینان بدهیم که در بررسی صلاحیت‌ها به مرّ قانون عمل خواهیم کرد. ۳- برخی اصول قانون اساسی با هدف کارآمدی بیشتر نظام سیاسی باید اصلاح شوند.
محمدرضا باهنر با بیان اینکه ۳ پیشنهاد برای اصلاح حکمرانی به شمخانی ارائه کرده است، گفت که جلسه اخیر فعالان سیاسی با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خودسرانه نیست و می‌تواند گامی مهمی برای بهبود وضعیت باشد. او گفت: ما احتمال قوی می‌دهیم که این جلسه، از سوی حاکمیت تنظیم شده است و وقتی چنین جلسه‌ای برگزار می‌شود، یعنی قرار است اصلاحاتی انجام شود.
اصلاحات یک فرآیند پویاست که دائما باید با مقتضیات و مطالبات زمانه هم‌آهنگ شود. این‌که اصلاحات در مقام یک پروژه مقطعی در نظر گرفته شود و پس از استقرار آرامش نسبی در جامعه، مجددا مورد فراموشی قرار بگیرد، تنها به انباشت هر چه بیشتر مطالبات و وقوع بحران در سطح گسترده‌تر منجر خواهد شد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از اصلاحات مهمی که باید در عرصه اقتصادی انجام شود، شفاف‌سازی نظام ارزی و مردمی شدن اقتصاد است.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرد: خوشبختانه در زمینه نظام پولی و بانکی تصمیمات خوبی گرفته شده و تا پایان سال سند اصلاحات پولی و بانکی را به مقام معظم رهبری خواهیم داد.
مدیرعامل بانک ملی گفت: هرگونه توافقی که صورت بگیرد، قاعدتا پیشروترین بخش، صنعت بانکداری خواهد بود. صنعت بانکداری است که باید نظام مالی را تقویت کند تا بتوانیم تحولاتی مورد نظر در اقتصاد اتفاق بیفتد. به همین دلیل کار برای مدیران صنعت بانکی بسیار سخت شده است.
مدیرعامل بانک ملی گفت: هرگونه توافقی که صورت بگیرد، قاعدتا پیشروترین بخش، صنعت بانکداری خواهد بود. صنعت بانکداری است که باید نظام مالی را تقویت کند تا بتوانیم تحولاتی که مورد نظر در اقتصاد اتفاق بیفتد. به همین دلیل کار برای مدیران صنعت بانکی بسیار سخت شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تکلیف جریانات سیاسی مختلف نسبت به بیانیه موسوی مشخص شود و اگر تفکر میرحسین با اصلاحات انطباق دارد، باید اعلام شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تکلیف جریانات سیاسی مختلف نسبت به بیانیه موسوی مشخص شود و اگر تفکر میرحسین با اصلاحات انطباق دارد، باید اعلام شود.
در حال حاضر بازار سهام گنجایش و ظرفیت اصلاحاتی از جمله تغییرات پیرامون شاخص کل را دارد، در این رابطه اگر قرار باشد که شاخص جدیدی به بازار اضافه شود، باید بیانگیر وضعیت کلیت بازار باشد، به طوریکه یک دید صحیح و کلی را به سهام‌داران، فعالان بازار، متولیان بازار و همچنین عموم مردم دهد، نه اینکه دوباره با شاخص جدید نیز ابهامات موجود در رابطه با کنترل شاخص و یا شاخص‌سازی همچنان وجود داشته باشد، یا اینکه تشدید شود.
برای افزایش طول عمر چه چیز و چه زمانی بخوریم؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ