تک‌آهنگ «اکسیژن هشت» به آهنگسازی ژان میشل ژار هنرمند جهانی اهل فرانسه بی‌شک یکی از ماندگارترین خاطرات موسیقایی فوتبال دوستان ایرانی در روزهای منتهی به رویدادهای مهم این ورزش است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان با مشاهده صد‌ها ماهی در این محیط شگفت زده شده اند. به گفته آن‌ها کشف جدید درک کنونی ما از میزان تحمل کمبود اکسیژن را به چالش کشیده است.
دانه‌های کنجد سیاه بیشتر در آسیا رشد می‌کنند و از نظر مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم بسیار غنی هستند و به بهبود سلامت قلب و عروق و فشار خون بالا کمک می‌کنند. آهن، مس و منگنز موجود در این دانه‌ها گردش اکسیژن را تنظیم می‌کنند و میزان متابولیسم ما را نیز کنترل می‌کنند.
محققان ارتباط بین کاهش دریافت اکسیژن و طول عمر بیشتر را در موش‌های آزمایشگاهی کشف کرده اند.
ده متر بالای سطح ماه اکسیژن کافی برای پشتیبانی از تمام هشت میلیارد انسان روی زمین را برای حدود ۱۰۰هزار سال فراهم می‌کند.
سحابی گسیلشی عقاب یا M۱۶ در فاصله ۶۵۰۰ سال نوری از ما و در صورت فلکی مار (Serpens) قرار دارد. وسعت این سحابی ۲۰ سال نوری است و با دوربین دوچشمی قابل مشاهده است. این تصویر با استفاده از نوردهی طولانی و عمیق گرفته شده و ترکیبی از سه رنگ است که توسط گوگرد (زرد)، هیدروژن (قرمز) و اکسیژن (آبی) منتشر شده است.
ایستگاه فضایی چین که خدمه فضاپیمای شنزو ۱۵ هم اکنون در آن حضور دارند، می تواند ۱۰۰ درصد اکسیژن مورد نیاز خود را از طریق سیستم بازسازی داخلی خود تامین کند.
دانشمندان می‌گویند تلسکوپ‌های مدرن می‌توانند «امضای زیستی»، اتمسفر در جهان‌های دور با گاز‌های ساطع شده از موجودات زنده، مانند اکسیژن را شناسایی کنند. دکتر امیلی میچل، از دانشگاه کمبریج، گفت: «ما در حال حاضر فقط یک امضای زیستی روی زمین داریم، اما در ده تا ۲۰ سال آینده ممکن است هزاران امضای زیستی شناسایی کنیم.»
احمد عربانی کارتونیست هم میهن ماجرای مسمومیت سریالی دانش آموزان را سوژه کاریکاتور امروز خود قرار داده است.
نحوه تولید اکسیژن توسط یک برگ در زیر میکروسکوپ را در این ویدیو مشاهده می‌کنید.
خط لوله پیشنهادی رسما «خط لوله اکسیژن قطب جنوب ماه» (LSPOP) نام گرفته که به مرکز استخراج یخ ماه متعلق به ناسا در قطب جنوب سیاره متصل می‌شود. در این مرکز یخ ماه پس از استخراج به آب آشامیدنی و اکسیژن تبدیل می‌شود که برای تنفس و همچنین تولید سوخت موشک به کار می‌رود.
ناسا تصمیم دارد در ماموریت های آینده پروژه آرتمیس با استفاده از یک خط لوله مخصوص، اکسیژن را به نقاط مختلف قطب جنوب ماه منتقل کند.
هیپوکسی می‌تواند در نتیجه مصرف دارو‌های خاص یا حمله آسم رخ دهد؛ این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که اکسیژن خون بویژه در شریان‌ها پایین‌تر از حد معمول باشد.
آهن انتقال اکسیژن از ریه‌ها به نقاط مختلف بدن را تسهیل کرده و به عضلات کمک می‌کند که اکسیژن را ذخیره و مصرف کنند. اگر میزان کافی آهن در رژیم غذایی فرزند ما وجود نداشته باشد، کودک دچار فقر آهن خواهد شد. اما خوب است بدانیم که فقر آهن در کودکان شایع است.
ارتفاع زیاد شهر بوگوتا، محل برگزاری مسابقات جهانی وزنه برداری از سطح دریا موجب شده بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به خاطر کمبود اکسیژن، لیفت‌های ناموفق بیشتری داشته و تعداد چراغ‌های قرمز افزایش یاید.
اهواز - مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز از جان باختن چهار نفر بر اثر انفجار کارخانه اکسیژن در اهواز خبر داد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: وقوع حادثه انفجار در کارخانه شارژ اکسیژن اهواز چهار کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.
اپ موبایلی ابداع شده که با کمک هوش مصنوعی، دوربین و فلاش آن می تواند میزان اکسیژن خون را با دقت ۸۰ درصد بسنجد.
گروهی از محققان با همکاری مسعود آتشبار  محقق دانشگاه وسترن میشیگان  یک کفی کفش هوشمند  ابداع کرده اند که قادر به رصد اکسیژن شریانی (SpO2) در پای بیماران مبتلا به دیابت است.
اطلاعات نشان می دهد جعبه کوچکی که در کاوشگر استقامت تعبیه و به مریخ فرستاده شده قادر است در سیاره سرخ به اندازه یک درخت روی زمین، اکسیژن تولید کند.
مریخ نورد استقامت ناسا به تازگی به ابزاری جدیدی برای تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن قابل تنفس مجهز شده است.
درحالی که ناسا مشغول سوختگیری موشک اس ال اس برای انجام ماموریت «آرتمیس یک»است، اختلال فشار در بخش اکسیژن مایع رصد شده و مهندسان مشغول رفع آن هستند.
حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه دانش طراحی و تولید مجموعه مدیریت موتور از جمله ECU در داخل کشور وجود دارد، گفت: صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین مورد نیاز خودروسازان را دارد.
محققان دانشگاه وارویک روشی نوین برای ساخت اکسیژن برای فضانوردان با استفاده از آهن ربا ابداع کرده اند.
حمید حاجی اسماعیلی عضو اسبق کارگری شورای عالی کار گفت: مستمری بازنشستگان باید به جای ۱۰ دصد باید یک افزایش ۳۸ درصدی + ۵۱۵ هزار تومانی، برای آن‌ها اعمال کند و حق مسکن کارگران نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی تومانی دوباره از ۵۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند که این موضوع باید در اولین فرصت توسط دولت تصویب و اجرایی شود، زیرا از ابتدای سال تاکنون قشر بازنشسته با توجه به اینکه تنها ممر درآمد آن‌ها همین مستمری است، به اندازه سایر اقشار از افزایش مستمری که باید برخوردار می‌شدند، بهره‌مند نشدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ