محققان ارتباط بین کاهش دریافت اکسیژن و طول عمر بیشتر را در موش‌های آزمایشگاهی کشف کرده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان با مشاهده صد‌ها ماهی در این محیط شگفت زده شده اند. به گفته آن‌ها کشف جدید درک کنونی ما از میزان تحمل کمبود اکسیژن را به چالش کشیده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از تدوین برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد ارزیابی مدارس سراسر کشور بر اساس اهداف پنج‌گانه خواهیم بود.
محققان این تحقیق ۳۷۰ شرکت‌کننده بالای ۷۵ سال را به مدت سه سال مورد بررسی قرار داد. در آن زمان، ۷۸ نفر به بیماری آلزایمر مبتلا شده بودند که بیش از نیمی از آنان کمبود ویتامین B۱۲ یا فولات داشتند.
کمبود B ۱۲ یا فولات می‌تواند باعث افزایش سطح اسید آمینه هموسیستئین در بدن شود. هموسیستئین اثر نوروتوکسیک دارد و می‌تواند منجر به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر شود.
یزد- معاون حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرکز پایش استان یزد، بر ضرورت انجام پایش‌های میدانی و رفع چالش کمبود نیرو برای انجام این بازدیدها تاکید کرد.
یزد- ‌ تأمین منابع آبی پایدار یکی از دغدغه‌هایی است که استان کویری یزد را همواره درگیر خود کرده و مسئولان در تلاشند که قطره قطره آب را مدیریت کنند تا بخشی از این کمبودها جبران شود.
به طور کلی، با افزایش سن افراد، مغز آنها کمتر کار می‌کند ولی داشتن سطوح کافی ویتامین B۱۲ می‌تواند به محافظت از مغز در برابر تخریب عملکردی آن کمک کند. همچنین معلوم شده که کمبود این ویتامین با کوچک شدن مغز و بیماری آلزایمز نیز ارتباط دارد.
ویتامین D به عنوان ماده مغذی شناخته می‌شود که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند، اما بسیاری از این موضوع آگاهی ندارند که چگونه این ویتامین می‌تواند به بهبود خلق و خو و جلوگیری از التهاب کمک کند.
متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو توضیحاتی داد.
ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکرد‌ها دارند؛ بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند.
تحقیقات رابطه قوی بین افزایش میزان چربی شکمی و سطوح پایین‌تر ویتامین D را نشان می‌دهد.
رئیس کل محاکم تهران گفت: کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی یکی از علل اطاله دادرسی است.
کمبود هر ماده در بدن می‌تواند باعث سردرد شود؛ ویتامین‌ها جزو این دسته از مواد هستند. رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثرند و عاملی برای سردرد. کمبود ویتامین دی باعث سردردهای شدید می‌شود. افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین‌ها و مکمل‌ها هستند نیز سردرد را کاهش می‌دهند.
منیزیم به تنظیم اعصاب و عملکرد عضلات کمک می‌کند، قند خون را در سطح متناسب نگه می‌دارد و فشار خون را نیز تنظیم می‌کند. متخصصان بر این باورند که کمبود منیزیم با میگرن مرتبط است.
عدم وجود اکسیژن در سلول‌های سرطانی و محیط اطراف آن، تمایز شناخته شده‌ای بین آنها و سلول‌های سالم بدن است. مطالعات گذشته نیز تایید کرده‌اند که هیپوکسی یا کمبود اکسیژن به پیشروی سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.
کمبود جریان خون و انرژی کافی در مغز و اندام‌ها باعث خواب آلودگی در بهار می‌شود. معمولا، در فصل زمستان جریان خون در سطح بدن کمتر می‌باشد. بنابراین، بیشتر جریان خون در مغز و اندام‌ها می‌باشند و مواد مغذی و اکسیژن را به جا‌هایی می‌برد که مورد نیاز است.
بدون آهن کافی، گلبول‌های قرمز کوچک‌تر می‌شوند و هموگلوبین کمتری حمل می‌کنند، بنابراین نمی‌توانند اکسیژن بیشتری را حمل کنند.
دکتر فاطمه نوروزیان عنوان کرد: ۹ نفر از دانش آموزان نیز در محل با ارائه خدمات بصورت سرپایی به حالت عادی بازگشته اند. عوامل درمانی در بیمارستان بیشتر ترس و شوک را دلیل اضطراب و نگرانی شدید دانش آموزان عنوان می‌کنند و افراد منتقل شده به بیمارستان دچار کمبود اکسیژن در خون نیستند و سطح اکسیژن خون آن‌ها وضعیتی طبیعی دارد و حال عمومی آن‌ها نیز خوب است.
آهن، یکی از املاح ضروری برای بدن است که در تشکیل گلبول‌های قرمز نقش دارد. گلبول‌های قرمز در انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن نقش اساسی دارند و به رشد و ترمیم مطلوب بافت‌ها نیز کمک می‌کنند. از همین‌رو، بسیاری از افرادی که دچار کم‌خونی فقر آهن هستند دچار علائم خستگی و بی‌حالی می‌شوند.
آهن انتقال اکسیژن از ریه‌ها به نقاط مختلف بدن را تسهیل کرده و به عضلات کمک می‌کند که اکسیژن را ذخیره و مصرف کنند. اگر میزان کافی آهن در رژیم غذایی فرزند ما وجود نداشته باشد، کودک دچار فقر آهن خواهد شد. اما خوب است بدانیم که فقر آهن در کودکان شایع است.
کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد. اگر چهره رنگ پریده و زرد دارید احتمالا مبتلا به کم خونی هستید که با تشخیص زود هنگام می توانید آن را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید.
ارتفاع زیاد شهر بوگوتا، محل برگزاری مسابقات جهانی وزنه برداری از سطح دریا موجب شده بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به خاطر کمبود اکسیژن، لیفت‌های ناموفق بیشتری داشته و تعداد چراغ‌های قرمز افزایش یاید.
سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه صورت جسد شبیه ایرانی‌ها نیست، ادامه داد: ظاهر این جسد موجود در تصاویر به گونه‌ای نیست که در آن شرایط هواپیما، ارتفاع و در دمای منفی ۶۰ درجه فوت کرده باشد چراکه جسد فردی که در آن اختلاف فشار هوا و به دلیل کمبود اکسیژن فوت کرده‌باشد، باید سیاه شود، اما این جسد ظاهر یک مرگ طبیعی شبیه به سکته را دارد.
دکتر فائزه اسلامی، پزشک هماهنگ‌کننده اهدای عضو، خودش مرگ مغزی این زن جوان را تایید کرد. او ماجرای این اتفاق دردناک را اینطور روایت کرد: این خانم ۳۵ ساله در یک کلینیک پذیرش شد تا عمل بینی انجام دهد، اما بعد از عمل، گویا دچار ایست قلبی شد. عملیات احیا صورت گرفت. بعد از آن نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار آسیب مغزی شد و نیاز به بستری در قسمت آی‌سی‌یو بیمارستان را داشت. برای همین خیلی زود از کلینیک به بیمارستانی در پایتخت منتقل شد. اما کم‌کم روند مرگ مغزی صورت گرفت. این حالت در خانم پیشرفت کرد و کل مغز دچار آسیب و در نهایت مرگ مغزی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ