البته اعتراضات و واکنش‌ها به این تصمیمات طالبان به چهره‌های سیاسی هم کشیده شده است. فعالان سیاسی و سیاستمدارانی مانند حکمت یار با این تصمیم طالبان مخالفت کرده و خواهان بازگشت دختران به مدرسه و دانشگاه هستند. با این وجود هنوز هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده است، ولی اطلاعاتی وجود دارد که دستور ممنوعیت تحصیل دختران در داخل طالبان هم اختلافات جدی ایجاد کرده است و برخی رهبران آن‌ها خواهان تجدیدنظر در این تصمیم هبت الله هستند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با وجود تاکید مقامات ایرانی، اما حکومت افغانستان همچنان به راه خود می‌رود و با وجود وعده رفع مشکل از طریق گفتگو حقابه هیرمند تامین نشده است. از طرف دیگر شرایط مردم سیستان روز به روز بدتر و نگران‌کننده‌تر می‌شود. موضوعی که پیگیری و سرسختی هر چه بیشتر مقامات ایرانی برای گرفتن حق ایران از افغانستان را می‌طلبد و البته برای این اقدام ابزار‌های مهمی در اختیار دارد.
در شرایطی که وزیر کشور صریحا تهدید امنیتی مهاجران افغانستانی را رد می‌کند، بعضی رسانه‌ها و افراد از سیاه‌نمایی و ایجاد تفرقه و شکاف بین مردم ایران و افغانستان چه سودی می‌برند؟
ملک فاضلی، نماینده مجلس یازدهم، درباره ماجرای حقابه ایران از هیرمند به تابناک گفت: بیش از ۵۰ سال است که این چالش میان ایران و افغانستان حل نشده است و اکنون با ادامه این روند زنگ خطر تامین آب شرب در سیستان به صدا درآمده است.
حسینی گفت: کشور های عراق و افغانستان اکنون بنزین مورد نیاز خود را از کشورهای ازبکستان و روسیه با استاندارد بالاتری تأمین بنزین می‌کنند به همین دلیل طالبان دیگر متقاضی بنزین ایران نیست.
شماره 20 تیم ملی ایران بیشترین نقش در گل‌های نیمه اول مقابل افغانستان را داشت.
عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: غلامرضا تختی فرد کوچکی در دنیای کشتی نیست، وقتی به نام این شخصیت مسابقه برگزار می‌کنند باید هر طور که می‌شد حداقل ۶ تا ۷ تیم خارجی هم دعوت می‌کردند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
افغانستان بر خلاف معاهده اجازه دسترسی به آمار و اطلاعات ایستگاه آب‌سنجی دهراوود را به کمیسار و متخصصان آبی ایران نمی‌دهد؛ لذا برخلاف ادعا‌های همیشگی مقامات افغانستان (چه قبل و چه طالبان) آن‌ها متأسفانه به معاهده پایبند نبوده و همیشه مانع اجرای مفاد معاهده شده‌اند
فیلم منتشر شده مربوط به دهه ۹۰ و منطقه بلوچستان بوده و همانند عمده فیلم‌های منتشر شده در دو روز گذشته ارتباطی با درگیری مرزی اخیر ندارد.
یکی از اعضای جبهه پایداری در ادعای عجیبی می‌گوید که دعوای ایران و طالبان درون خانواده‌گی و نباید آن را جدی گرفت. در این مورد این سوال پیش می‌آید که چه شباهت ژنتیکی بین ایران و حاکمیت کنونی افغانستان وجود دارد؟ در این مورد باید به شباهت تندرو‌های عرصه سیاسی ایران و طالب‌ها اشاره کنیم. البته می‌توانیم اینگونه بگوییم که شاید شباهت‌هایی بین نیرو‌های تندروی ایرانی و طالبان پیدا کنیم، ولی اینکه ایرانیان با طالبان هم خانواده هستند در هیچ اقلیمی نمی‌گنجد.
خبرگزاری آماج نیوز نیز به نقل از منابع محلی گزارش داده که «درگیری شدید میان مرزبانان ایرانی و طالبان در روستای مامکی، ولسوالی کنگ جریان دارد. این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که موشک‌های ایران حتی به شهر زرنج نیز اصابت کرده است. این ادعا توسط مرزبانی ایران تکذیب شد.
اگر دولت افغانستان پاسخ مثبت به اخطار رئیس‌جمهور ندهد و نظر ایران را تامین نکند، عکس‌العمل ایران چه خواهد بود؟ آیا اصولاً راهکار عملی جز اعمال فشار برای نظام جمهوری اسلامی باقی می‌ماند؟
کریستیانو رونالدو فوق ستاره دنیای فوتبال که در حال حاضر در تیم النصر عربستان توپ می‌زند و دوست دخترش، جورجینا رودریگز از شهرت و محبوبیت غیرقابل تصوری برخوردارند. قطعا این سطح از حضور و زندگی در ملاء‌عام با ریسک‌هایی همراه است، درنتیجه جای تعجب نیست که خانواده رونالدو بادیگارد‌هایی داشته باشند. اما بادیگارد‌های رونالدو چه کسانی هستند؟ در این مطلب می‌خواهیم با محافظان دوقلوی کریستیانو رونالدو و جورجینا رودریگز که از آن‌ها و خانواده‌شان محافظت می‌کنند و ماشین‌های لاکچری این دو را می‌رانند، بیشتر آشنا شویم.
نیمروز- ساعتی پیش درگیری مرزی در منطقه مرزی نیمروز رخ داد.
محمد رامز رشیدی متهم ردیف اول با حضور در جایگاه در پاسخ به سوالات دادگاه با اشاره به اینکه در ولایت جوزجان افغانستان آموزش نظامی دیده است گفت: دو بار به ایران آمدم که بار اول به صورت غیرقانونی، با تصمیم شخصی و برای کار بود، اما بار دوم با دستور امیر داعش وارد ایران شدم که در ادامه و پس از ورود به ایران دستوراتی که منتهی به حادثه تروریستی شاهچراغ شد از طریق پیام رسان تلگرام در فضای مجازی دریافت و اجرا کردم.
محمد سرگزی نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور به وزارت امور خارجه تکلیف کرده که هر چه سریع‌تر با اتمام حجت به افغانستان حقابه هیرمند را بگیرند. در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به حوزه سیستان نیز به نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفته شد که به هیات حاکمه افغانستان اعلام کنند در صورتی که حقابه سیستان را ندهند تمام اتباعی را که در استان حضور دارند اخراج خواهند کرد.
جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تفکرات راهبردی شهید سلیمانی باعث فرار آمریکا از افغانستان شد و هم اکنون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نمی‌دانند چه کنند.
غرب پس از فروپاشی کمونیسم شوروی مغرور شده بود و بهای آن را در عراق، افغانستان و بحران مالی جهانی (۲۰۰۷-۲۰۰۹) پرداخت کرد. در سال ۲۰۲۲ میلادی غرب که تحت تاثیر پوپولیسم در داخل و رشد خارق العاده چین قرار گرفته بود به چالش کشیده شد و جایگاه خود را پیدا کرد.
این باخت بحث برانگیز مقابل حریفی که در حکومت طالبان امکانات گذشته را ندارد، بسیار تاسفبار است و نشان می‌دهد فوتبال پر ادعای ایران تا چه اندازه در رده پایه با ضعف مواجه شده است.
فیصل مقداد گفت: آمریکا و غرب، ایرانی ویران و وابسته می‌خواهند و نه ایران آباد، پیشرفته و مستقل. همگان دیدند که آمریکا و متحدین با سوریه و عراق و افغانستان چه کرده اند.
«تنها یک سال پس از خروج آمریکا از افغانستان، این کشور عملا تصویری تیره و تاریک را از خود نشان می دهد. در این چهارچوب جدای از مردم افغانستان و رنج هایی که می کشند، خطر توسعه تروریسم مهمترین تهدیدی است که اکنون افغانستان با آن مواجه است. نباید فراموش کرد که کشورهای غربی و مخصوصا آمریکا اکنون بدون چشم و گوش در افغانستان هستند و همین مساله می‌تواند تهدیدات تروریستی گسترده ای را برای آن ها در ماه ها و سال های آتی به همراه داشته باشد».
توضیحات کاظمی‌قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان درخصوص علل خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را مشاهده می‌کنید.
صد‌ها هزار دختر و زن جوان از یک سال پیش که طالبان به قدرت بازگشته اند از فرصت‌های تحصیلی محروم شده اند، اما عطش آن‌ها برای یادگیری کم نشده است.
هل‌فایرکه ابتدا در سال ۱۹۸۰ به عنوان موشک ضدتانک طراحی شده بود، طی دو دهه گذشته توسط سرویس‌های نظامی و اطلاعاتی برای حمله به اهدافی در عراق، افغانستان، یمن و دیگر مناطق استفاده شده است. این موشک‌های هدایت شونده، به صورت گسترده در نبرد‌های مختلف سراسر جهان استفاده می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ