صد‌ها هزار دختر و زن جوان از یک سال پیش که طالبان به قدرت بازگشته اند از فرصت‌های تحصیلی محروم شده اند، اما عطش آن‌ها برای یادگیری کم نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در داخل یک سالن ورزشی مخفی در افغانستان دختران افغان دور از چشم طالبان ورزش می‌کنند. طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت دختران و زنان را از حضور در کلاس‌های بالاتر متوسطه در مدارس، در دانشگاه، ورزشگاه‌ها و پارک‌ها و اخیراً حتی آن‌ها را از کار در سازمان ملل، منع کرده‌اند. طالبان همچنین دستور داده‌اند که زنان باید طوری لباس بپوشند که فقط چشمانشان نمایان باشد و اگر بیش از ۷۲ کیلومتر سفر می‌کنند، باید با یکی از بستگان مرد خود همراه باشند. اخیرا نیز طالبان دستور به بستن آرایشگاه‌های زنانه در افغانستان داده است.
احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی موسسه آموزشی با حضور در برنامه «فرامتن» شبکه افق از تعطیلی موسسه آموزشی گاج به دلیل جهت‌گیری در اغتشاشات سال گذشته خبر داد.
وزیر اسبق وزارت ارشاد در یک گفت گوی خبری اظهار کرد که بعضی از روحانیون نظرات امام در مورد حجاب یا موسیقی را قبول نداشتند، در یکی از استان‌ها تصمیم گرفته بودند که همه معلمان در مدارس و دختران دانش‌آموز باید با چادر بیایند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم دانشجویی به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) گفت: اینکه می‌گویند مدرنتیه در دوره پهلوی رضاخان اتفاق افتاد دروغ است این کار‌ها زمان ناصرالدین شاه شروع شد. ۱.۵ سال مانده به انقلاب اعلام کردند دختران با حجاب را به مدارس راه نمی‌دهند. ورود مدرنیته و تکنولوژی به کشور زمان ناصرالدین شاه شروع شد و ربطی به دوره پهلوی ندارد.
یک موشک «فالکون ۹» (Falcon ۹) به همراه ۲۲ ماهواره استارلینک در ساعت ۲:۱۹ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» (CCSFS) در فلوریدا بلند شد. مرحله اول فالکون ۹ طبق برنامه حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. در همین حال، مرحله بالایی موشک به حمل ۲۲ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا طبق برنامه‌ریزی، حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب مستقر شوند.
یکی از مسائلی که این روز‌ها مورد پرسش قرار می‌گیرد مسئله حجاب و رویکرد مردم و حاکمیت درباره آن است، درهمین‌باره معصومه ابتکار، معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان در کافه خبر خبرآنلاین می‌گوید مانند مدارس آقای حداد عادل باید عمل کرد، توضیحات او درباره حجاب در مدرسه دخترانه را ببینید.
علی ضیا، مجری صداوسیما، در یک ویدیوی اینستاگرامی به دریافت هزینه ۱۵۰۰ دلاری توسط یکی از مدارس غیرانتفاعی در تهران اعتراض کرد.
علی ضیا مجری سابق تلویزیون در اینستاگرام فیلمی از اعتراض خود به ثبت نام دلاری مدارس تهران منتشر کرد. ضیا به شهریه دلاری مدارس تهران اعتراض کرد و گفت: یکی از مسئولین گفته مشکل اقصادی ما اینه که ما ریال را دوست نداریم!
دختران نوجوان در حکومت طالبان به جای یادگیری ریاضی و ادبیات، قرآن را به زبان عربی می‌آموزند، زبانی که بیشترشان آن را نمی‌دانند.
رییسی گفت: وزیر کشور و وزیر اطلاعات را برای بررسی سریع و ریشه‌یابی موضوع مدارس مأمور کردم.
ویدیویی از دوربین‌های مدار بسته از زلزله ۵.۶ ریشتری امروز در شرق ترکیه را ببینید.
به دنبال جنایت جدید رژیم صهیونیستی در نابلس که منجر به شهادت ۱۱ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد، تمام استان‌های کرانه باختری امروز دست به اعتصاب گسترده زدند. این اعتصاب تمام ابعاد زندگی را مختل نموده چرا که طی آن تمام مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و اماکن تجاری تعطیل شده است و در عین حال برای افزایش سطح تقابل با صهیونیست‌ها و برگزاری تظاهرات خشم فراخوان گسترده‌ای داده شده است.
کاربران آمریکایی در توییتر توجه ویژه‌ای به این ویدئو داشته و با دست به دست کردن آن نوشتند: «در حالی که مدارس آمریکا مشغول ترویج همجنس‌گرایی هستند، چین برای خلق قهرمان تلاش می‌کند.»
در عصری که ماهواره‌های مداری به قدری پیشرفته هستند که می‌توانند اشیایی به اندازه خودرو‌ها را از فضا تشخیص دهند، یک بالون جاسوسی ممکن است کمی محسوس به نظر برسد. آن‌ها ابزار برجسته‌ای برای شناسایی در طول جنگ سرد بودند و حتی به شکل اساسی‌تر برای جمع آوری اطلاعات در جنگ‌های ناپلئونی بیش از ۲۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفتند.
دوربین‌های مدار بسته لحظه خونسردی باورنکردنی یک دزد در حین سرقت یک موتور در شوش خوزستان را به تصویر کشیدند.
اسماعیل مشعل استاد دانشگاه در کابل در یک برنامه زنده تلویزیون طلوع مدارک تحصیلی خود را در اعتراض به ممنوعیت آموزش دختران از سوی طالبان پاره کرد.
وزیر آموزش و پرورش پس از جلسه هیات دولت گفت: تعطیلی مدارس فایده‌ای ندارد، چون مدارس تعطیل می‌شود، ولی دانش آموز خانه نمی‌ماند و حضور موثر برای درس ندارد. وی افزود: به رئیس جمهور نامه نوشتم که تعطیلی مدارس تکرار نشود. نوری در ادامه گفت: مدارس در موارد نادر و خیلی حاد باید تعطیل بشوند.
اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: آلودگی کماکان وجود دارد و هرساله ما با این شرایط مواجه هستیم. نمودار وارونگی دما تا پایان روز تا وقتی با باد و بارش رو به رو نشویم ادامه خواهد داشت. این خبر خوشی برای دانش آموزان نیست و احتمال دارد تا آخر هفته درگیر آلودگی باشیم و شاید مدارس همچنان تعطیل بمانند. این فقط پیش بینی هواشناسی است .خوش بین به تمیز شدن هوای تهران، کرج و اراک تا پایان هفته نیستیم.
دوچرخه سوار زن افغان می گوید: ورزش برای زنان افغان مرده است و آن‌ها حتی نمی‌توانند به مدارس بروند و او این رکاب‌ها را برای دادخوان به زنان افغان می‌زند.
این مستند روایتی از آتش سوزی ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در زندان اوین است.
یکی از شعار‌هایی که روی بنر‌ها نوشته شده بود این است «با اعتصاب در مدارس و محل کار شی جی پینگ، دیکتاتور خائن را برکنار کنیم» و در شعار دیگری نوشته شده بود «ما تست کووید نمی‌دهیم. قرنطینه نمی‌خواهیم. می‌خواهیم آزاد باشیم».
کارشناس برنامه شیوه که از شبکه ۴ تلویزیون پخش می‌شود؛ در اظهاراتی عجیب گفت: تنبیه را از مدارس حذف کردیم و نتیجه‌اش این شد که معدل دانش‌آموزان به ۱۲ رسیده است!
طالبان در حالی یک سال حکومت بر افغانستان را جشن می‌گیرند که دختران را از رفتن به مدارس منع کردند.
معاون سخنگوی طالبان از کشته شدن یک عضو ارشد این گروه در انفجار یکی از مدارس کابل خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ