سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه بغداد همچنان به دنبال نزدیکتر کردن دیدگاه های میان طرفین است، تصریح کرد: آخرین نشست مذاکرات در بغداد و با نظارت وزارت امور خارجه عراق برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نفت ایران و وزیر انرژی عربستان طی دیدار و مذاکراتی فشرده و طولانی در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین درباره وضع بازار نفت و سرمایه‌گذاری در این صنعت گفت‌وگو کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و عربستان در فضای بسیار خوب، مثبت و سازنده ای انجام شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در کنار سایر مذاکرات دوجانبه در اجلاس جده، با همتای عربستانی حول شکل دهی مناسبات اقتصادی دو کشور گفتگوی مفصلی داشتیم.
یک دیپلمات ارشد چینی می‌گوید که در مذاکرات ازسرگیری روابط بین ایران و عربستان، رئیس جمهور چین شخصا نقشی کلیدی ایفا کرده است.
روزنامه الاخبار با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به لبنان از اجرای مذاکرات میان عربستان و حزب الله لبنان از طریق یک طرف سوم نوشت.
روزنامه الاخبار با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به لبنان از اجرای مذاکرات میان عربستان و حزب الله لبنان از طریق یک طرف سوم نوشت.
یک منبع آگاه به روند مذاکرات ایران و عربستان درباره اهمیت عادی‌سازی روابط دو کشور می‌گوید: توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط رسمی دو کشور، محصول یک روند حدودا ۲ ساله است. هرچند که دو طرف در بیانیه مشترک بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در همه حوزه‌ها تاکید ورزیدند، اما تاثیرات از سرگیری رابطه رسمی دو کشور فراتر از مناسبات دوجانبه، تاثیرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود.
مذاکرات فشرده تیم بانک مرکزی با کشورهای عربستان و امارات و هم افزایی عملیاتی دستگاه دیپلماسی با تیم اقتصادی دولت، نتایج مثبتی در ارتباطات بین بانکی و حصول نتایج ملموس ایفا کرده است
نخست‌وزیر سابق عراق جزئیات جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان و همچنین دیدارش با رهبر ایران منتشر کرد.
به‌دنبال سفر بهمن‌ماه اقای رئیسی به پکن، شمخانی در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی آغازکرد.
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.
نمایندگان مرکزپزشکی حج وزیارت برای هماهنگی‌های مربوط به مراکز درمانی هلال احمر ایران در حج 1402 به عربستان سعودی اعزام شدند.
«محمد شیاع السودانی» با اشاره به اینکه تلاش های عراق برای از سرگیری دور جدید مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد، از پاسخ مثبت ایران و عربستان به روند میانجی گری های بغداد خبر داد.
«محمد شیاع السودانی» با اشاره به اینکه تلاش های عراق برای از سرگیری دور جدید مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد، از پاسخ مثلت ایران و عربستان به روند میانجی گری های بغداد خبر داد.
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: حل مشکلات بین ایران و عربستان به نفع منطقه است اما نتیجه مذاکرات زمانی مشخص می‌شود که ابتدا جلسات تشکیل شود و گام‌های اعتمادسازی برداشته شود.
نخستین دور مذاکرات ایران و عربستان درباره حج ۱۴۰۲ به صورت وبینار انجام شد و بر این اساس، مقامات حج دو کشور تا یک ماه آینده در عربستان با یکدیگر دیدار و تفاهم‌نامه حج را امضاء می‌کنند.
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات ایران و عربستان از بعد امنیتی وارد مسیر دیپلماتیک شده است و این مذاکرات با نظارت بغداد همچنان ادامه دارد.
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات ایران و عربستان از بعد امنیتی وارد مسیر دیپلماتیک شده است و این مذاکرات با نظارت بغداد همچنان ادامه دارد.
نخست‌وزیر جدید عراق در اظهاراتی گفت که از این دولت خواسته شده است که به میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان ادامه دهد.
وزیر خارجه عربستان در ارتباط با مذاکرات تهران و ریاض گفت که این رایزنی‌ها هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.
فؤاد حسین ضمن تأکید بر روابط خوب کشورش با ایران، از پایان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان و زمینه سازی برای برگزاری دور جدید این مذاکرات خبر داد.
یک منبع مسئول در وزارت خارجه عراق گفت: قرار بود دور ششم مذاکرات ایران و عربستان در اواخر جولای برگزار شود و بغداد تمام تدارکات برای برگزاری این نشست را انجام داده بود، اما تحولات سیاسی در عراق و هجوم طرفداران جریان صدر به منطقه خضرا منجر به تعویق این دور از مذاکرات شد.
ایرانی افزود: پس از اتفاقات و تحولات اخیر عراق، طبیعی است که بایستی منتظر بود تا کشور میزبان برای میزبانی و مدیریت مذاکرات آماده باشد.
سفیر کشورمان گفت: موضوع از سرگیری مذاکرات و برگزاری دور ششم مورد اتفاق نظر است، اما ما منتظر فراهم شدن زمینه مناسب برای مذاکرات در عراق هستیم. کمیسیون‌های ایرانی و سعودی آماده از سرگیری مذاکرات هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ