پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید حسن نصرالله به توافق ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: توافق ایران و عربستان سعودی ثاثیر بسزایی بر منطقه دارد و فرایند عادی‌سازی روابط را کند خواهد کرد؛ فرایندی که عملکرد احمقانه کابینه فاسد و جنایتکار اسرائیل به کند شدن آن کمک کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سفر هیئت ایرانی به عربستان سعودی گفت: در راستای اجرای توافق دو طرف برای از سرگیری روابط رسمی هیأت فنی ایرانی ظهر امروز چهارشنبه وارد ریاض شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافقات اخیر ایران و عربستان برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان، هیئت فنی عربستان سعودی در روز شنبه وارد تهران شد و این هیئت در تهران و مشهد، اکنون مشغول بررسی شرایط و زمینه سازی برای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد است
این مقام آمریکایی گفته است: برنز به عربستان سعودی سفر کرد و در آنجا با همتایان اطلاعاتی و رهبران کشور درباره منافع مشترک گفتگو کرد.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان از توافق ایران وعربستان سعودی استقبال نمود و ابراز اطمینان کرد این امر منجر به تقویت مواضع جهان اسلام شود.
رئیس جمهور سوریه از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین را یک توافق شگفت‌ انگیز توصیف کرد و گفت که دمشق طی چهار دهه گذشته روابط مستحکمی با ایران داشته‌ است.
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
یک منبع سعودی به جزئیات جدیدی از توافق ایران و عربستان و گفت‌وگوهای رئیس جمهور چین با ولیعهد سعودی در این راستا پرداخت.
وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص توافق از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بیانیه صادر کرد.
در بیانیه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا تلاش‌های دیپلماتیک منجر به این گام مهم را تقدیر می‌کند» آمده است: از آنجایی که هم عربستان سعودی و هم ایران برای امنیت منطقه محوری هستند، از سرگیری روابط دوجانبه آن‌ها می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای از توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد و آن را گامی در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه دانست.
گروه های مختلف فلسطینی با صدور بیانیه هایی جداگانه از توافق میان تهران و ریاض استقبال کردند.
مراسم امضای بیانیه توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو جانبه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.‌
جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.
جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سفر آقای رییسی به چین بستر شکل‌گیری مذاکرات جدید و بسیار جدی میان هیأت‌های ایران و عربستان سعودی را فراهم کرد.
به‌دنبال سفر بهمن‌ماه اقای رئیسی به پکن، شمخانی در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی آغازکرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ