وزیر خارجه عربستان در ارتباط با مذاکرات تهران و ریاض گفت که این رایزنی‌ها هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیر عبداللهیان تصریح کرد: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتای سعودی خودم داشتم و روابط میان دو کشور در مسیر درست پیش می‌رود.
سفر رسمی وزیر خارجه عربستان به ایران و ابراز خرسندی وی از مذاکرات شفاف و مثبت، مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفت.
بن فرحان در جریان این سفر، با امیرعبداللهیان دیدار و طرفین نشست خبری مشترکی برگزار کردند. وزیر خارجه عربستان در این نشست، تأکید کرد که مذاکرات امروز با طرف ایرانی، مثبت و روشن بوده است.
بن فرحان در جریان این سفر، با امیرعبداللهیان دیدار و طرفین نشست خبری مشترکی برگزار کردند. وزیر خارجه عربستان در این نشست، تأکید کرد که مذاکرات امروز با طرف ایرانی، مثبت و روشن بوده است.
در پی توافق تهران و ریاض در پکن، اخیرا ایران سفارت، کنسولگری و دفتر نمایندگی سازمان همکاری اسلامی خود در عربستان را بازگشایی کرد.
براساس اعلام وزارت خارجه عربستان سعو‌دی، وزیر خارجه این کشور شنبه به تهران سفر می‌کند.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی و بازگشایی سفارت این کشور گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه ۲۷ خرداد به تهران سفر خواهد کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل به نفع منطقه است، گفت اما ابتدا باید به موضوع فلسطین رسیدگی شود.
وزیر خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.
وزیر خارجه عربستان اعلام کرد مذاکرات سودان در جده تا دستیابی به نتیجه زمان لازم دارد.
وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که مذاکرات اخیر طرف های درگیر در جده گام نخست است و به زودی مراحل دیگری آغاز خواهد شد.
وزیر خارجه عربستان در جدیدترین موضع گیری خود درباره سودان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جده به ثبات در سودان منجر شود.
روزنامه الاخبار با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به لبنان از اجرای مذاکرات میان عربستان و حزب الله لبنان از طریق یک طرف سوم نوشت.
روزنامه الاخبار با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به لبنان از اجرای مذاکرات میان عربستان و حزب الله لبنان از طریق یک طرف سوم نوشت.
حسین امیر عبداللهیان در روز پنچ شنبه بعد از دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در مورد دیدار و مذاکراتش با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود گفت: مذاکرات انجام شده خوب و روبه جلو بود.
وریر خارجه گفت: گفت پادشاه عربستان برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دعوتنامه فرستاد و از او خواست که عربستان سفر کند، ما نیز دعوتنامه مشابهی برای پادشاه عربستان ارسال خواهیم کرد.
«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز جمعه گفت: مذاکرات و گفتگوی عربستان سعودی و ایران در پکن، پیروزی صلح است.
«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق به رسانه‌های سعودی گفت که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان به زودی برای گفت‌وگو درباره از سرگیری مذاکرات بین ریاض و تهران به بغداد سفر می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از جمله اهداف غربی‌ها از اغتشاشات اخیر امتیازگیری در مذاکرات هسته‌ای بود، ما بر اصولمان در مذاکرات هسته‌ای پایبند مانده‌ایم.
حسینی گفت: موضوع اصلی گفتگو‌ با وزیر امور خارجه عربستان مذاکرات دو کشور بود که با وساطت عراق آغاز شده است، آن‌ها آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات اعلام کردند.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تکرار مداخلات در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت، چنین توافقی باید مسائل امنیتی منطقه را در بر گیرد.
وزیر خارجه عربستان گفت که امیدواریم که هنوز امکان بالقوه برای پیشرفت مذاکرات وجود داشته باشد، ولی متأسفانه در حال حاضر نشانه‌ها مثبت نیستند.
وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی ضمن پیگیری سرنوشت یک شهروند ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان، خواستارانتقال پیام برای آزادی او شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ