تحقیقات تازه این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا ژن های یک حیوان دریایی شبیه چتر دریایی می توانند منجر به یافتن درمان نهایی ضد پیری شوند یا خیر.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در فناوری تجربی طراحی شده توسط دانشمندان سوئیسی از پالس‌های کوچک الکتریسیته، برای تحریک تولید انسولین در موش‌های آزمایشگاهی که به صورت ویژه از بافت‌های پانکراس انسانی بهره‌مند بودند، استفاده شده است. آن‌ها این را یک "رابط الکتروژنیک" نامیدند که می‌توان از آن برای هدف قرار دادن و فعال کردن ژن‌های هدف بهره برد.
دانشمندان اکنون از مولکول‌های تی‌سی‌آی‌پی برای شناسایی عوامل سرطان و فعال کردن خود تخریبی سلولی استفاده می‌کنند آن‌ها می‌گویند «اما ما همچنین می‌توانیم از همان رویکرد و مولکول‌های مشابه برای فعال کردن سایر ژن‌های درمانی استفاده کنیم.»
توانایی راه رفتن عمودی بر روی دو پا مزایای بسیاری دارد، به عنوان مثال باعث می‌شود بدن ما مصرف انرژی کارآمدتر، بسیار قابل مانور و مناسب‌تری برای طی کردن مسافت‌های طولانی داشته باشد.
موش‌های حامل این ژن باستانی در مقایسه با موش‌های معمولی، مهره‌های کمتر و پیچش دنده‌های قوی‌تری داشتند که یادآور تفاوت‌های مشاهده شده بین انسان‌های مدرن و نئاندرتال‌ها است. جالب اینجاست که برخی از این موش‌ها اشکال قفسه سینه‌ای نامتقارن مرتبط با کژپشتی (scoliosis) را نشان می‌دهند، وضعیتی که مطالعات اخیر نشان داده است که نئاندرتال‌ها ممکن است به همراه ماکروسفالی یا بزرگ شدن اندازه سر مستعد ابتلا به آن بوده باشند.
یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که ژنی به نام GLI ۳ که توسط نئاندرتال‌ها و دنیسووا‌ها حمل می‌شده، نقش مهمی در شکل‌دهی ساختار بدن منحصربه‌فرد آن‌ها داشته است.
با وجودی که حدود 2 تا 4 درصد ژن‌های ما نئاندرتال هستند، اما تکامل ژنتیکی ما به سویی بوده که ما را از منظر شناختی از آنها بسیار دور کرده است
ماساژ پوست سر باعث ایجاد نیروی کششی روی پوست می‌شود که می‌تواند نوع ژن‌های شما را تغییر دهد. این ژن‌ها برای رشد مو‌های شما مهم هستند.
نقشه ژنتیکی انسان تا حد زیادی در سال ۲۰۰۳ تکمیل شد. این نقشه‌ای از مصالح مهم شیمیایی است که دی ان اِی انسان را تشکیل می‌دهند. محققان از این نقشه برای شناسایی ژن‌های دخیل در بیماری‌ها استفاده می‌کنند تا به معالجات بهتری دست پیدا کنند. این به بهبود روش‌های درمان سرطان و توسعه آزمایش‌هایی برای پیش‌بینی شروع بیماری‌های ارثی مانند بیماری هانتینگتون منجر شده است.
اولین امپراتور کشور، جیمو، یک شخصیت افسانه‌ای است که گمان می‌رود از نوادگان الهه خورشید آماتراسو باشد. خانواده سلطنتی ژاپن به دنبال انتقال ژن‌های اجداد خود و حفظ پیوند الهی بوده‌اند. سرنوشت پرنسس توشی به محض تولد مهر و موم شد. او هرگز نمی‌توانست به تاج و تخت بنشیند و فقدان نجیب زادگان واجد شرایط برای ازدواج به این معنی بود که انتخاب ازدواج او عواقب تغییر دهنده بزرگی در زندگی او خواهد داشت. اگر پرنسس توشی تصمیم بگیرد که ازدواج نکند، باید یک دوشیزه مقدس شود.
مطالعه تازه صورت گرفته نقطه عطفی در درک ساختار‌های مغز است. از آنجایی که مگس‌های میوه ژن‌های بسیاری را با انسان‌ها به اشتراک می‌گذارند نقشه مغزی لارو مگس میوه تازه ایجاد شده ممکن است به دانشمندان کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه جهش‌های عامل بیماری سیم کشی مغز را در شرایط عصبی مانند اختلالات طیف اوتیسم و اسکیزوفرنی تغییر می‌دهند.
اگرچه جهش‌های ژن BRCA ۱ یا BRCA ۲ با سرطان سینه و تخمدان در زنان جوان‌تر مرتبط است، اما افراد بالای ۵۰ سال هم در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند.
«هاوارد چانگ»، ژنتیک‌شناس دانشگاه استنفورد می‌گوید: «ما فهمیده‌ایم که ecDNA مانند ژن‌های عامل سرطان عمل می‌کند که به‌نحوی از کروموزوم انسان جدا شده و قواعد عادی ژنتیک را دور می‌زنند.
مادر یا پدر می‎‌توانند ژن‌هایی را که باعث ایجاد شکاف می‎‌شوند، به تنهایی یا به‌عنوان بخشی از یک سندرم ژنتیکی که شامل لب شکری یا شکاف کام است (مانند سندرم ولوکاردیوفاشیال) به جنین منتقل کنند. در بعضی موارد، جنین ژنی را به ارث می‎برد که او را مستعد لب شکری می‎کند و سپس محرک محیطی باعث ایجاد شکاف لب یا کام می‌شود.
شما نمی‌توانید ژن‌های خود را تغییر دهید، اما بهبود رژیم غذایی شما را سالم‌تر می‌کند و می‌تواند در امید به زندگی تفاوت ایجاد کند.
جسیکا گرینگ، یکی از نگهبانان‌های ET، ماه گذشته درباره تولد ۴۳ سالگی این پنگوئن گفت: «می‌خواستیم آن را به شادترین تولد تاریخ تبدیل کنیم. او یک پنگوئن بسیار خاص با ژن‌های باورنکردنی و کیفیت زندگی قوی است.»‌ای تی زندگی طولانی خود را با غوطه ور شدن در یک استخر خصوصی و یک کیک کامل از ماهی کپلین و یخ تزئینی جشن گرفت.
محققان از پایگاه داده ژنوم شاملِ مجموعه‌ای از دی‌اِن‌اِی‌های باستانی که برنده جایزه نوبل، سوآنته پابو، گردآوری و منتشر کرده بود، به عنوان مرجع استفاده کردند که به آن‌ها امکان می‌داد که ویژگی‌های گیرنده‌های بویایی هر سه گونه انسان را با نگاه کردن به ژن‌های مرتبط با آن شناسایی کنند.
سنجاب‌های قرمز با خطرات باروری بزرگی مواجه می‌شوند که احتمالا در نهایت پاداش آن‌ها تناسب ژنتیکی بزرگی است که عایدشان می‌شود. همه این‌ها مانند یک بازی است که چگونه آن‌ها می‌توانند ژن‌های خود را به نسل بعدی منتقل کنند.
محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تحلیل Big Data موفق به شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان شدند.
در یک حیوان سالم و جوان، فعالیت ژن‌های کوتاه و بلند در یک رونوشتام متعادل می‌شود و این تعادل به دقت کنترل و حفظ می‌شود؛ اما با افزایش سن، ژن‌های کوتاه بیشتر به یک روند غالب تبدیل می‌شوند. به گفته دانشمندان، تغییرات در فعالیت ژن‌ها بسیار بسیار اندک است و این تغییرات کوچک در هزاران ژن روی می‌دهند.
این تیم تحقیقاتی از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از بافت انسان، موش آزمایشگاهی، موش صحرایی و ماهی قاتل استفاده کرد. آنها دریافتند که ژن‌های طولانی‌تر و کوتاه‌تر به ترتیب با طول عمر بیشتر و کم تر مرتبط هستند.
در حال حاضر دانشمندان به دنبال ارتباط بین ژن‌های خاص و بیماری هستند، که می‌توانند مطالعات مرتبط با ژنوم را انجام دهند. تأثیر تغییرات ژنتیکی فردی بر روی خطر ابتلا به بیماری معمولاً بسیار اندک است، بنابراین شناسایی آن‌ها به تعداد زیادی از افراد و سایر متغیر‌هایی نیاز دارد که همه ما را متفاوت می‌کند.
محققان دانشگاه کلمبیا از داده‌های مربوط به بیش از ۴۳ هزار فرد مبتلا به اوتیسم برای یافتن ژن‌های پنهان اوتیسم استفاده کردند که می‌تواند بیشتر موارد ابتلا را توضیح دهد.
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای، عرضه و فروش ژل‌های تزریقی در واحدهای صنفی (از ابتدای مهر ۱۴۰۱) را ممنوع اعلام کرد.
اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس یازدهم نوشت: عدم اعتقاد برخی به ‎ژن خوب مشکل خودشان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ