وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد: برجام جایگزینی ندارد؛ غرب هم برای ادعاهای ضدایرانی خود پیرامون ارسال تسلیحات برای مسکو از سوی تهران، مدرکی ارائه نکرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخ ممکن به‌برخی تهدیدهای خارجی علیه امنیت این کشور به‌شمار می‌آید.
وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تأکید کرد جنگ اوکراین سرعت روند تغییر نظم جهانی کنونی و ایجاد یک نظم جهانی جدید را بیشتر کرد.
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مجموع کمک‌های غرب به رژیم کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، حالا از ۱۶۰ میلیارد دلار تجاوز کرده است.
وزیر خارجه روسیه به جای رئیس‌جمهور این کشور در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.
وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی با تأکید بر اینکه مسکو «تلاش برای دستیابی به‌صلح در اوکراین را باارزش می‌داند»، از تحرکات غرب برای گفتگو درباره «فرمول زلنسکی» پرده برداشت.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که غرب رویکرد دوگانه‌ای را در قبال مسائل مختلف بین‌المللی در پیش می‌گیرد.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به ابهام در سیاست دولت آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، درباره احتمال احیای برجام موضع گیری کرد.
وزیر خارجه روسیه معتقد است که نباید روابط بین‌الملل را در مرحله کنونی، یک جنگ سرد جدید قلمداد کرد بلکه صحیح‌تر آن است که روند جاری را فرآیند ایجاد نظم نوین چندقطبی بخوانیم.
وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور اقدامات لازم را در واکنش به استفاده ناتو از خاک سوئد و فنلاند اتخاذ خواهد کرد.
وزیر خارجه روسیه روند تجارت با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مثبت ارزیابی کرد.
وزیر خارجه روسیه دلیل اصلی بی‌فایده بودن مذاکره با رئیس جمهور اوکراین را شخصیت غیرمستقل او دانست.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل- ۵ اردیبهشت به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک در پاسخ به اینکه آیا برجام مرده است؟ گفت که با توجه به این واقعیت پیش می‌‌‌رویم که مدت‌‌‌ها پیش توافقی در مورد احیای آن حاصل شد و اکنون، به دلایلی، کشورهای اروپایی شور و شوق خود را از دست داده‌اند، آمریکایی‌ها، از طریق منابع مختلف، قبلا به طور ناشناس، اعلام می‌‌‌کنند که باید به دنبال چیز دیگری بود.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که غرب با از دست دادن فرصت ازسرگیری توافق هسته‌ای با ایران، اشتباه بزرگی را مرتکب خواهد شد.
وزیر خارجه روسیه گفت که در حال حاضر مسئولیت احیای برجام با ایران، روسیه و چین نیست و طرف‌هایی که این روند را متوقف کرده‌اند باید آن را احیا کنند.
وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت که هم اکنون به ریاست وی در حال برگزاری است، تصریح کرد: دولت‌ها باید در قبال عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پاسخگو باشند
وزیرامورخارجه کشورمان در نشست خبری با وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: ما هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را با هر توجیهی که باشد مردود می‌دانیم. سرگئی لاوروف نیز در این نشست خبری اعلام کرد: ما خواهان ازسرگیری سریع و اجرای کامل این قطعنامه هستیم و با اقداماتی که مانع این امر می‌شود، مخالفیم.
وزیر خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مصر تصریح کرد: مسیر غرب برای کنار گذاشتن برجام اشتباه بزرگی بوده است.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این کشور برای عادی‌سازی بلندمدت وضعیت پیرامون ایران، پیش‌تر ابتکاری برای امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس ارائه کرده بود که در حال حاضر از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس در دست بررسی است.
لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها با دروغ‌سازی مدعی شدند؛ روسیه درحال اتلاف وقت برای احیای برجام است.
لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها با دروغ‌سازی مدعی شدند؛ روسیه درحال اتلاف وقت برای احیای برجام است.
وزیر خارجه روسیه گفت که با امیرعبداللهیان درخصوص پرونده سوریه رایزنی کردیم و ما در مورد اجرای روند آستانه برای حل بحران توافق نظر داریم.
وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات احیای برجام نیز گفت: موضع ایالات متحده هنوز مشخص نیست. ایران پاسخ خود را داده و اکنون توپ در زمین آمریکاست.
لاوروف گفت: من معتقدم که موضع ایران کاملاً مشروع است. آمریکایی‌ها از این طرح خارج شدند که همه و خود آمریکایی‌ها زمانی آن را تایید کرده بودند. از آنجایی که واشنگتن تلاش کرده بود آن را نابود کند، البته واشنگتن باید صرفاً موضع خود را پس بگیرد و بازگردد و در حال حاضر مسئله این است.
سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه امروز در اظهاراتی تاکید کرد: طرح آمریکا برای اصلاح برجام و ایجاد یک توافق جدید با ایران غیر قابل قبول است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ