خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: یک مقام آگاه گفت: در جریان آشوب و اغتشاش یکشنبه شب در شهرستان جوانرود (شمال کرمانشاه)، سه نفر از اغتشاشگران کشته شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های آموزش و پیشگیری از حوادث و سوانح میان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با صلیب سرخ مقدونیه شمالی به امضا رسید.
براساس اعلام فرمانده کل انتظامی کشور، از ابتدای سفر‌های نوروزی تا عصر دیروز ۴۷۰ کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم.
اولین قاتل زنجیره‌ای ایران شخصی به نام علی اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل است. او ۳۳ پسر کودک و نوجوان را پس از آزار و اذیت جنسی به قتل رساند. اصغر قاتل اولین‌بار در سن ۱۴‌سالگی به علت آزار و اذیت جنسی کودکان در بغداد دستگیر شد و به زندان افتاد. او پس از آزادی از زندان به ایران فرار کرد و دست به قتل‌های زیادی زد. اصغر قاتل سرانجام در ششم تیر‌ماه ۱۳۱۳ در میدان توپخانه تهران اعدام شد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه هدف آشوب در ایران متوقف کردن روند پیشرفت کشور بود و ثابت کرد که راه دولت درست است زیرا فروش نفت و تجارت غیرنفتی افزایش یافته، گفت: بر اساس گزارش‌های امنیتی که از پیش از شروع این اغتشاشات تهیه شده، گزارش‌های مستندی ارائه شد، مبنی بر وجود برنامه‌ریزی‌های... متمرکز ایالت متحده امریکا و اسرائیل...، سرویس‌های جاسوسی این دو بودند. متاسفانه در این ایام اخیر هم برخی از کشورهای اروپایی، برخی از سرویس‌های جاسوسی‌شان و برخی کشورهای منطقه که هم سو با این‌ها فعالیت میکردند، حضور داشتند. همه اینها سرویس جاسوسی‌شان، اتاق مشترکی داشتند با اتاق‌های مشترک عملیاتی. در منطقه اتاق عملیات داشتند ولی اتاق عملیات اصلی در منطقه نبود و طراحی مشترکی انجام می‌دادند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوادث اخیر به صورت حقیقی خاکپاشی صورت گرفت و رسانه‌ها آن را بزرگ کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با انتقاد شدید از برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: چنین اقداماتی به ارتقای حقوق بشر کمک نمی‌کند و صرفا تقلیل دهنده جایگاه سازوکار‌های حقوق بشری است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها نامه‌ای از منطقه غرب آسیا به پنتاگون نوشتند که ما در این توطئه اخیر در ایران شکست خوردیم و مردم ایران با ما همراهی نکردند.
وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی به تکرار اظهارات مداخله‌جویانه‌اش درباره اتفاقات اخیر ایران پرداخت.
به گفته فواد حسین، ناآرامی‌ها در ایران بُعدی منطقه‌ای دارد و ممکن است که بر سیاست‌های ایران و پیشبرد گفتگو بین تهران و ریاض تاثیر بگذارد.
ایرنا : امام جمعه مشهد گفت: در حوادث اخیر ابتدا کار خود را با اعتراضات دانشجویی، دانش آموزی و دخترکشی شروع کردند و ۱۲ دختر را کشتند و به پای نظام انداختند. در مرحله دوم تعدادی از اراذل و اوباش را تربیت کردند تا افرادی را بکشند و هتک حرمت نمایند هدف آنها این بود که آشوب و اعتراضات سراسری در کشور درست کنند اما در هدف خود شکست خوردند.
وزارت خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، براساس موازین حقوق بین الملل و منطبق با قوانین و مقررات خود، حق خویش را برای پیگیری حقوقی و قضایی اقدامات تروریستی ارتکابی توسط تروریست‌ها و دولت‌های حامی آن‌ها محفوظ می‌داند.
وزیر کشور ترکیه در گفتگو با وحیدی گفت: اطمینان داریم که مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و اقتدار، حوادث اخیر که هدایت شده از سوی برخی دولت‌ها است، را به خوبی مدیریت خواهند کرد.
ایران نوشت: در شهرستان‌های زاهدان، خاش، ایرانشهر و راسک پس از برگزاری نماز جمعه اهل سنت هر چند تجمعات حداقلی شکل گرفت، ولی پس از مدت کوتاهی همان جمعیت حداقلی نیز که تلاش داشت با سر دادن شعار‌های ساختارشکنانه فضا را دچار تنش کند، به دلیل عدم استقبال جمعی، پراکنده شد.
جوسپ بورل مدعی شد: باید حمایت قوی خود را از تظاهرکنندگان و به ویژه زنان [در ایران]از تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای متمایز کنیم.
بر اثر اقدام مسلحانه و سازماندهی شده اغتشاشگران در استان البرز، یک بسیجی مدافع امنیت شهید و حداقل ۱۰ مامور نیروی انتظامی مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.
ما نباید از این نکته غافل شویم که طرف حساب ما معترضین، اغتشاشگران و حتی ضدانقلاب ها و داعش نیستند، اگر آمریکایی‌ها خیال می‌کنند که می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از پشت پرده اصلی و روندهای منطقه‌ای و جهانی غافل کرده و حواس آنها را به خیابان ها پرت کنند، کور خوانده اند.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در حوادث مختلف نشان داده اند که برای رسیدن به مطامع شومشان پایبند هیچ مرام و مسلک و آئینی نیستند و ترور، نسل کشی و کشتار زنان و کودکان فصلی جداناپذیر آنها است.
سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر کشور بیانیه‌ای را صادر کرد.
حوادث مختلف در کشور به دستاویزی برای غرب تبدیل شد تا پابرهنه وسط ماجرایی بیایند که نه‌تنها دخلی به آنها ندارد، بلکه به جهت سیاست‌هایشان علیه ایران، خود از باعثین آن محسوب می‌شوند.
مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، صبح امروز با حضور فرمانده کل قوا برگزار شد.
ایرنا نوشت: به دنبال اتخاذ تدابیر انتظامی در اطراف دانشگاه شریف و عدم امکان خروج دانشجویان و اساتید از این دانشگاه، با دستور وزیر علوم چندین دستگاه خودرو برای خروج دانشجویان و اساتید از دانشگاه در نظر گرفته شد.
یک منبع مطلع امنیتی گفت: کشته شدگان "عبدالمجید ریگی "و "یاسر شه بخش" هستند که در حوادث روز گذشته زاهدان کشته شدند.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه حوادث اخیر عراق این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داد، از نقش عراق در ایجاد همگرایی بین ایران و عربستان تمجید کرد.
مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، خودروی پراید با بیش از ۷ هزار پرونده، در صدر خسارات پرداختی صندوق تامین بوده است، بطوری که ۴۱ درصد پرونده‌ها در میان ۶ خودروی نخست، متعلق به پراید است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ