کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست آقای باهنر، نایب رئیس این کمیسیون، تشکیل جلسه داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تاکنون تا ماده ۳۹ لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته، به تشریح جزئیاتی از مواد مصوب پرداخت.
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند موارد اختلافی از جمله مصوبه کنکور ۱۴۰۳ در کمیسیون مشترک شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بررسی و مرتفع شود.
مصوبه مجلس درباره «حمایت از مالکیت صنعتی» در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مصوبه مجلس درباره «حمایت از مالکیت صنعتی» در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز (سه‌شنبه)، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات صورت‌گرفته در این طرح موافقت کردند. همچنین نمایندگان در جریان بررسی این طرح بر مصوبه قبلی خود در ماده ۵۳ مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران اصرار کردند.
شورای نگهبان پس از بررسی این طرح در چندین جلسه، آن را واجد ابهامات و اشکالاتی شناخت. از مهم‌ترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه، می‌توان به موارد پیش‌رو اشاره کرد: در بند «ر» ماده ۸ طرح، کلیه اشخاص مکلف شده بودند تا صورتحساب هرگونه معامله خود از طریق اسناد عادی را با مراجعه به مشاوران املاک و یا شرکت‌های معتمد، صادر کنند که شورای نگهبان در راستای تسهیل امور مردم، الزام مراجعه به مشاوران املاک و شرکت‌های معتمد را مصداق تشکیلات غیرضرور دانسته و اعطای انحصاری صدور صورتحساب را مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی تشخیص داد.
آقابزرگی با بیان اینکه نیاز دولت به داشتن نقدینگی و تامین کسری بودجه موجب شده تا دولت دخل و تصرفی در بخشی از سرمایه در گردش برخی از شرکت‌ها داشته باشد و شناسایی نرخ تسعیر ارز یکی از این موارد است، اعلام کرد: «ملاک و معیار از نظر بنده و قانون، مصوبه مجلس است که براساس بند اعلامی این مصوبه مغایر با قانون است. در صورتی که دولت آن را نپذیرد، در صورت اختلاف در نهایت موضوع در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد که قطعا در آن حکم قانون تایید خواهد شد.»
قالیباف تاکید کرد: طبق مصوبه هیات رئیسه مجلس، طی نامه‌ای به کمیسیون اصل نود، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس، مأموریت داده شد که موضوع واگذاری خودرو به دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس را با دقت مورد رسیدگی قرار دهند و در صورتی که هرگونه واگذاری به صورت غیرقانونی و خلاف مقررات وجود داشت، مطابق با اختیارات مجلس اقدام قانونی صورت گیرد.
بنا بر مصوبه کمیسیون، نام نویسی داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند، ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.
طبق مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، تصریح کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ـ که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد ـ با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از آغاز سال تا امروز، ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله نخست تایید شد.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از ابتدای سال تا امروز ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله اول مورد تایید قرار گرفت
این مصوبه بحث‌برانگیز مورد اعتراض نمایندگان دولت در صحن علنی مجلس قرار گرفت و با تذکراتی که به هیات رئیسه داده شد، این مصوبه برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد لذا انتظار می‌رود در کمیسیون تلفیق، مصوبات مجلس که منجر به بازگشت حقوق‌های نجومی می‌شود، اصلاح شود.
مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای غیرعلنی مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت را بررسی کرد.
متن مصوبه کمیسیون اجتماعی که مورد بررسی کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفته به شرح زیر است: «زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، در صورت خودداری غیرموجه وی از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست، مدارک و مستندات خود مبنی‌بر ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند. دادگاه خارج از نوبت نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز ضرورت امر، عنداللزوم پس از اخذ تأمین مناسب، اذن خروج از کشور با ذکر مدت و دفعات سفر خواهد داد.
سخنگوی شورای نگهبان ایرادات مصوبه مجلس در مورد بررسی دومرحله‌ای بودجه را تشریح کرد.
هادی طحان‌نظیف؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز برای چندمین‌بار در شورای نگهبان بررسی شد. البته شورا در ابتدا نسبت به این مصوبه ایرادات زیادی داشت که همه موارد در رفت و برگشت‌های قبلی مرتفع شد به جز یک مورد که در ارتباط با شفافیت آرای هیئت عالی نظارت و مجمع تشخیص مصلحت بود که مغایرت اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و مجلس همچنان به این مسئله اصرار دارد. همچنین هیئت عالی نظارت نیز این مصوبه را از جهات مختلف مغایرت با سیاست‌های کلی اعلام کرده بود که شورا این موارد را به مجلس ابلاغ کرده است.
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه اصلاحی مجلس در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها را مورد بررسی قرار داد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، دولت احکام مورد نیاز در بودجه سالانه را در آذر ماه و لایحه ارقام و جداول را در بهمن ماه به مجلس ارسال می‌کند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، دولت احکام مورد نیاز در بودجه سالانه را در آذر ماه و لایحه ارقام و جداول را در بهمن ماه به مجلس ارسال می‌کند.
مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری - صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع بررسی شد.
ایرانسل دو نشان ویژۀ «ستارۀ ملی روابط‌عمومی سرآمد دیجیتال» و «ستارۀ طلایی روابط‌عمومی» را از نهمین دورۀ «جشنوارۀ ستارگان روابط‌عمومی ایران»، با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، دریافت کرد.
در یک سال گذشته، ۶۰ مصوبه ارسالی مجلس را بررسی کردیم که ۱۴ مصوبه در مرحله اول تایید شدند و ۲۱ مصوبه در مراحل بعد و ۲۵ مصوبه هم در حال اصلاح است. در این مدت ۱۱ اساسنامه هم به شورای نگهبان ارسال شده که ۹ اساسنامه تایید و ۲ اساسنامه مورد ایراد واقع شده است. همچنین در یک سال گذشته، ۱۷۴ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که توسط فقهای محترم بررسی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ