در یک سال گذشته، ۶۰ مصوبه ارسالی مجلس را بررسی کردیم که ۱۴ مصوبه در مرحله اول تایید شدند و ۲۱ مصوبه در مراحل بعد و ۲۵ مصوبه هم در حال اصلاح است. در این مدت ۱۱ اساسنامه هم به شورای نگهبان ارسال شده که ۹ اساسنامه تایید و ۲ اساسنامه مورد ایراد واقع شده است. همچنین در یک سال گذشته، ۱۷۴ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که توسط فقهای محترم بررسی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با برنامه ششم توسعه مغایرت ندارد و برای رأی گیری کلیات آن نیازمند دو سوم آرا نبودیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به منظور رفع برخی از ابهامات به کمیسیون اجتماعی باز گرداند.
رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به منظور رفع برخی از ابهامات به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با برنامه ششم توسعه نیست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی باید هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی بررسی و تعیین تکلیف شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به حوزه تجارت خارجی گفت: امروز در سایه تعامل گسترده دولت با همسایگان و کشورهای منطقه، سطح و حجم روابط خارجی کشورمان در حال افزایش و لازم است شرایطی فراهم شود که در این بازار بزرگ حضور فعال و موثری ایفا کنیم.
معاون رییس جمهور گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی دوشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود و سه شنبه ۱۹ اردیبهشت با دوفوریت در صحن علنی بررسی خواهد شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در نشست هیئت دولت خبر داد و گفت: این لایحه در اولین فرصت جهت کاهش بار وزارت کشاورزی و وزارت صمت تقدیم مجلس خواهد شد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: علی رغم اینکه برخی می‌گویند اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، تنظیم بازار رخ خواهد داد ولی من این عقیده را ندارم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اقتصاد در ایران به گونه‌ای است که با تشکیل وزارت بازرگانی، مشکل حل نخواهد شد، مخصوصاً که سال‌ها تجربه فعالیت وزارت بازرگانی را داشته‌ایم.
دولت سیزدهم همچون دولت قبلی به دنبال احیای «وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» است و آنطور که اعلام شده از جمله دلایل احیای این نهاد تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی، این حوزه مشغول تجارت می‌شود، لذا با افزایش میزان واردات تولید دچار صدمه می‌شود که این موضوعی نگران‌کننده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر قرار است وزارت بازرگانی تشکیل شود، از یک طرف باید تولید مورد حمایت قرار گیرد و از طرف دیگر نباید شاهد واردات بی رویه و بدون حساب و کتاب باشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی تشکیل وزارت بازرگانی به صلاح نیست و زمان زیادی می‌برد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی باعث می‌شود تولید داخلی صدمه ببیند و مدیران بیشتر به سَمت واردات بروند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موافق تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی است و قاعدتاً این موضوع در صورت تصویب در مجلس، دیگر ایراد بار مالی نخواهد داشت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موافق تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی است و قاعدتاً این موضوع در صورت تصویب در مجلس، دیگر ایراد بار مالی نخواهد داشت.
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی یک گام رو به عقب است، گفت: شاید بهتر باشد معاونت بازرگانی را در وزارت اقتصاد ایجاد کنیم و از این طریق کارها دنبال شود.
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی پخته و کارشناسی نشود، در مجلس رأی نمی‌آورد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی حداقل ۶ ماه از ظرفیت کاری دولت را می‌گیرد و بار مالی زیادی هم دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنده مخالف تفکیک وزارت صمت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی هستم و به جای آن باید وزارت صمت از حوزه بنگاه‌داری خارج شود.
نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: موضوع تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هنوز پختگی لازم را ندارد و باید حداقل روی این موضوع دو یا سه سال کار کارشناسی انجام شود.
ایرانسل دو نشان ویژۀ «ستارۀ ملی روابط‌عمومی سرآمد دیجیتال» و «ستارۀ طلایی روابط‌عمومی» را از نهمین دورۀ «جشنوارۀ ستارگان روابط‌عمومی ایران»، با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، دریافت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ