رئیس پژوهشگاه رویان گفت: با ایجاد آزمایشگاهی برای دانش‌آموزان، فرصت و زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که دانش آموزان با سلول و کار در آزمایشگاه آشنا شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست سازمان توسعه تجارت از برنامه راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی به برزیل خبر داد و گفت: رایزن بازرگانی ایران در برزیل انتخاب شده است و به زودی در سائوپائولو مستقر می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:دولت سیزدهم براساس وعده خود در ایجادسالانه یک‌ میلیون فرصت شغلی از ابتدای تشکیل تاکنون موفق به اشتغال‌آفرینی برای بیش از یک میلیون و ۹۷۰هزار نفر شده است.
یک شرکت دانش بنیان در بابل موفق به تولید چراغهای صنعتی و ضد انفجار با دریافت گواهینامه از آلمان شده است.
مشاور وزیر اقتصاد گفت: یک بازار تخصصی برای پذیرش شرکت های دانش بنیان در فرابورس در نظر گرفته شده است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت:کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت:کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت:کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه رویکردهای نوینی در تولید سامانه‌های پدافندی به‌وجود آمده است، گفت: به میزانی از بازدارندگی رسیده‌ایم که دشمنان جرأت نگاه چپ به کشورمان ندارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای با استفاده از ظرفیت تولید داخل و واردات به طور هم‌زمان انجام و پیگیری می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایجاد بریکس گام به جلو در بین اقتصادهای نوظهور و جهان جنوب است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از راه‌اندازی آزمایشگاه و هاب بزرگ برای ۳ فناوری تحول آفرین خبر داد.
دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی (AI) آنتی بیوتیکی جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند گونه کشنده ابرمیکروب را از بین ببرد. هوش مصنوعی با کاهش هزاران ماده شیمیایی بالقوه به تعدادی انگشت شمار امکان آزمایش آن‌ها را در آزمایشگاه فراهم کرد. نتیجه این آزمایش، تولید یک آنتی بیوتیک آزمایشی و قوی به نام «آبوسین» بود که قبل از استفاده همگانی از آن به آزمایشات بیشتری نیاز دارد. محققان در کانادا و آمریکا می‌گویند که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که به کشف دارو‌های جدید به طور گسترده‌ای سرعت ببخشد. این تازه‌ترین نمونه از آزمایشاتی است که نشان می‎‌دهد چگونه هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی درعلم پزشکی ایجاد کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند از راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خبر داد و گفت: سامانه بیمارستان های مجازی در سال آینده در این دانشگاه ایجاد می شود.
دانشمندان دو مدل ریه آزمایشگاهی از سلول‌های اولیه انسان ایجاد کردند. اولین مورد شبیه یک ریه سالم برای آزمایش ایمنی یک داروی جدید است.
این تصاویر به لطف آخرین نسخه برنامه «Midjourney»، یک برنامه هوش مصنوعی ایجاد شده است. این برنامه توسط یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل در سانفرانسیکو به دست آمده که اولین بار در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی شده است.
گواتر معمولاً در زمان معاینه بالینی و زمانی که بزرگی غده تیرویید در معاینه مشخص باشد، تشخیص داده می‌شود. مهم است که علت گواتر مشخص شود. در قدم اول فعالیت تیرویید شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. اینکه آیا تیرویید شما پرکار یا کم‌کار است و هر آزمایش بعدی بستگی به نتایج آزمایشات فعالیت تیرویید دارد.
در این مطالعه محققان این یخ بی‌شکل جدید را در یک آزمایش تولید کردند و یک مدل در مقیاس اتمی در یک شبیه‌سازی کامپیوتری تولید کردند. در آزمایش‌ها، یخ کریستالی با استفاده از فرآیند آسیاب گلوله‌ای در یک شیشه فولادی به ذرات ریز تبدیل شد. اگرچه این روش اغلب برای ایجاد مواد بی‌شکل استفاده می‌شود، اما یخ هرگز در معرض آسیاب گلوله‌ای قرار نگرفته است.
تیم محققین دانشگاه کمبریج از ۸۰ داوطلب بین ۱۸ تا ۳۵ سال نوار مغز گرفتند و توانستند با شبیه‌سازی سناریو‌های مختلف، فرکانس اصلی مغز هر فرد را تعیین کنند. مغز هر انسان در این فرکانس‌ها به بالاترین کارآیی خود می‌رسد. در نهایت با ایجاد مربع‌های چشمک زن اختصاصی ۱.۵ ثانیه‌ای، تواسنتند به نتایج مهمی برسند. بر همین اساس، پالس‌های نوری مذکور می‌توانند قدرت یادگیری مغز را تحت تاثیر قرار دهند. این آزمایشات ۸۰۰ بار انجام شدند.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: طی آزمایشات صورت گرفته با گیاه خوشاریزه مشخص شد که پماد تهیه شده با عصاره این گیاه اثر قابل توجهی در درمان عفونت‌های قارچی بدون ایجاد عارضه جانبی دارد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: شبکه ملی ساخت و تامین آزمایشگاهی در صنعت نفت ایجاد شود.
به دنبال ایجاد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمال غرب و با رویکرد استان آذربایجان شرقی هستیم.
یکی از اقدامات بنیاد ملی نخبگان ایجاد شهرک نخبگانی است که با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بزرگ سراسر کشور شرایط آن فراهم می شود؛ قرار است در این شهرک ها مراکز آزمایشگاهی ساخته شود.
سمنان- رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، گفت: در قالب اجرای مصوبه هیئت دولت در زمینه قطب دامپروری مهدی‌شهر، یک آزمایشگاه پایه مرکز به نژاد دامی در این شهرستان ایجاد و تجهیز خواهد شد.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در شبکه درمان ناباروری، مراکز و خدمات درمان ناباروری به سه سطح تقسیم شده است. سطح اول، همان مطب‌های معمولی، پزشک عمومی، ماما و.... است. اگر در این سطح تشخیص داده شود که بیمار به درمان تخصصی‌تر نیاز دارد، به سطح دو ارجاع داده می‌شود که شامل متخصص زنان دوره دیده، اورولوژیست، آزمایشگاه تخصصی و... است که ۸۵ درصد موارد ناباروری در سطح دو حل می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ