سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مجوز واگذاری بخشی از سهام‌های شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک‌ها بررسی خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیونهای داخلی خود تفویض کند،
طبق اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیونهای داخلی خود تفویض کند،
در جریان هواپیمای اوکراینی، وقتی آن حادثه پیش آمد، یک ساعت بعدش جمهوری اسلامی صادقانه گفت که اشتباه از جانب خودمان بوده است و اشتباه از نیرو‌های نظامی خودمان بوده است؛ صادقانه به مردم گفتند. به هر حال مردم هم وقتی دیدند که مسوولان‌شان صادقانه توضیح می‌دهند، پذیرفتند. اما هیچ‌وقت نیامدیم دروغ بگوییم که مثلا نقص فنی بود و اینها؛ می‌شد این کار‌ها را هم کرد؛ اما صادقانه گفته شد. پس از اینکه بررسی کردند و دیدند مشکل از ناحیه خودمان بوده، اعلام کردیم
گشت ارشاد مدیران -که وعده رییس جمهور بود- چرا برای بررسی موضوع شاسی‌بلند‌ها مسکوت ماند و به موضوع واگذاری اتومبیل‌ها به برخی نمایندگان مجلس ورود نکرد؟؟! چرا نهی از منکر فقط شامل مردم و موضوع حجاب می‌شود و تاکنون کدام آمر به معروف در منکر‌های دیگر، چون فساد و رانت و زد و بند -که از برخی مسئولان سر می‌زند- اعلام بی‌زاری کرده است؟
دبیر هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در خصوص مدارک واگذاری خودرو به دولت گفت: پیشنهاد می کنیم برای بررسی واگذاری خارج از نوبت خودرو در قوه مجریه، به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و مدیران دولتی و یا احتمالاً خانواده مدیران دولتی، کمیته ای تشکیل شود و در ادامه مجلس تصمیم خواهد گرفت با استفاده از کدام ابزار نظارتی با آن برخورد کند.
قالیباف تاکید کرد: طبق مصوبه هیات رئیسه مجلس، طی نامه‌ای به کمیسیون اصل نود، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس، مأموریت داده شد که موضوع واگذاری خودرو به دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس را با دقت مورد رسیدگی قرار دهند و در صورتی که هرگونه واگذاری به صورت غیرقانونی و خلاف مقررات وجود داشت، مطابق با اختیارات مجلس اقدام قانونی صورت گیرد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پرونده خودرو‌های شاسی بلند داده شده به نمایندگان در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و ما در حال بررسی موضوع هستیم نتایج کار متعاقباً اعلام خواهد شد.
سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حراست قوه مقننه ادعای واگذاری خودرو به نمایندگان را بررسی و کذب بودن آن مشخص شد و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با قید فوریت این اتهام را بررسی می‌کند.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد.
در این نامه آمده است: به استحضار می‌رساند روز گذشته خبر نادرستی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شد. چنین اتهام فسادی در شأن دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ با توجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.
وزیر صمت با ارسال نامه‌ای از دادستان کل کشور خواست، به خبر نادرست واگذاری خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح وی که در رسانه‌ها منتشر شده، در اسرع وقت رسیدگی شود.
وزیر صمت گفت: تخلفات خودروسازان در واگذاری خارج از ضابطه خودرو به سازمان ها در دست بررسی است.
دستور کار دوم نظارتی مجلس درخصوص واگذاری دارایی های مالی بود؛ کسری بودجه از پدیده‌های رایج در اقتصاد کشورها به شمار میآید اما بحث اصلی درباره این پدیده، نحوه جبران کسری بودجه است در این میان در تمام این سال ها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی از جمله روش های تأمین مالی کسری بودجه ساختاری در اقتصاد ایران محسوب می شده است
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارش کمیسیون متبوع خود در خصوص بررسی عملکرد مهمترین احکام، تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را قرائت کرد.
بررسی گزارش وزارت صمت از عملکرد یک ساله این وزارتخانه در صنعت خودرو نشان می دهد که مواردی همچون ارتقای کیفیت، تولید خودروهای جدید، گسترش صادرات و واگذاری خودروسازان در دستور کار قرار دارد.
بررسی گزارش وزارت صمت از عملکرد یک ساله این وزارتخانه در صنعت خودرو نشان می دهد که مواردی همچون ارتقای کیفیت، تولید خودروهای جدید، گسترش صادرات و واگذاری خودروسازان در دستور کار قرار دارد.
اگرچه طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور ماه واگذاری خودروسازان تعیین تکلیف می شد اما به نظر می رسد پس از بررسی واقعیات شرکت ها، دولت به دنبال کاهش نفوذ خود به جای واگذاری سهام است.
رییس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: این سازمان هم اکنون در حال بررسی واگذاری ۲۰ شرکت دولتی مانند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با رویکرد مدیریت پاداشی است.
نشست بررسی آخرین وضعیت واگذاری ۲۷ هکتار از اراضی شهر پرند جهت تأمین منابع مالی کارهای باقی‌مانده خط مترو این شهر برگزار شد.
در پی درخواست دبیر شورای عالی مناطق آزاد از معاون اول رییس جمهور، مخبر دستور توقف واگذاری ایرلاین تابعه مناطق آزاد و بررسی بیشتر این موضوع را صادر کرد.
دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و در عین حال گفت که اصلاح اساسنامه ETF ها در جریان بررسی در دولت است.
وزیر نفت با بیان اینکه ۸۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه و قرارداد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تاکنون امضا شده است، گفت: برای طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت به ۱۶۰ میلیارد دلار در هشت سال نیاز داریم.
عضو شورای شهر تهران گفت: بنابر گفته مجلس شورای اسلامی، شهرداری می‌تواند مشکلات خود در حوزه حقوق و مزایا را توسط هیات دولت برطرف کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ