گشت ارشاد مدیران -که وعده رییس جمهور بود- چرا برای بررسی موضوع شاسی‌بلند‌ها مسکوت ماند و به موضوع واگذاری اتومبیل‌ها به برخی نمایندگان مجلس ورود نکرد؟؟! چرا نهی از منکر فقط شامل مردم و موضوع حجاب می‌شود و تاکنون کدام آمر به معروف در منکر‌های دیگر، چون فساد و رانت و زد و بند -که از برخی مسئولان سر می‌زند- اعلام بی‌زاری کرده است؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه درباره فرمان رئیسی در راه اندازی گشت ارشاد، آشکار است این است که رئیسی در تبلیغات رسانه‌ای و در نشست‌های مطبوعاتی در قامت رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی کوشش می‌کند از روش‌های فرهنگی و تبلیغی درسیاست‌های حجاب و عفاف دفاع کند. اما در قامت و نقش رئیس شورای عالی امنیت ملی با دستور به فرماندهان پلیس، خواستار راه اندازی گشت ارشاد می‌شود.
معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری درباره دستوربازگشت گشت ارشاد گفت: دستور را من نشنیدم، ما دستگاه اجرایی نیستیم و این موضوع را باید از مسئولان وزارت کشور که نیروی اجرایی هستند بپرسید.
محمد مهاجری، فعال اصولگرا می‌گوید: با روش‌های فعلی زیانی که ورود پلیس به مساله حجاب وارد می‌کند بیش از سودی است که اصلا وجود ندارد. با اقدامات پلیسی چند خانم بی‌حجاب باحجاب شدند؟ جز تولید نفرت و کینه هیچ دستاوردی نداشته است. کاری نکنند که حتی اقدامات برخی مسئولان از سوی بانوان باحجاب قابل دفاع نباشد.
فرمانده انتظامی لرستان در پایان بر همکاری مستمر نهادهای دینی و فرهنگی برای اجرای مطلوب طرح عفاف و حجاب تاکید و خاطر نشان کرد: امید می رود با اجرای این طرح شاهد اشاعه بیش از پیش فریضه عفاف و حجاب در جامعه باشیم.
عقل و خرد حکم می‌کند، وقتی از یک تجربه بهره مناسبی نداشته، این تجربه دوباره تکرار نشود. نمی‌دانم مسوولان چرا در مواجهه با مساله‌ای که به حوزه فرهنگ عمومی، عفت عمومی، حجاب و... ارتباط دارد از همان شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که هرگز نتیجه‌بخش نبوده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: در این بین اگر مسئولی حسب ضرورت بخواهد در فضای مجازی خارجی تعامل داشته باشد و بر اساس ضرورت شغلی اش می‌خواهد در فضای بین الملل پیامی را نشر دهد، ما باید ضوابطی را برای این منظور تعیین کنیم. در مطالعاتی که انجام دادیم دیدیم کشور‌های مختلف این موضوع را در دستور کار داشتنه اند بخشی توانسته اند با سیاست‌های توصیه‌ای این کار را بکنند و بخشی این موضوع را به قانون تبدیل کرده اند.
معاون مرکز ملی فضای مجازی از تدوین طرحی برای ضابطه مند کردن حضور و فعالیت مسئولان در فضای مجازی خبر داد و گفت: مدیران باید به قوانینی که خودشان تعیین و تصویب می کنند پایبند باشند.
چند روز بعد از این اظهارات، نماینده رفسنجان اما با ادبیاتی ملایم‌تر در قبال واکنش‌هایی که به عبارت «باید هزینه بی‌حجابی را بالا برد» گفت که مساله اصلی اجرای قانون حجاب و عفاف است و البته قرار نیست حساب بانکی کسی مسدود شود.
در میان اظهارات ضد و نقیض و مبهم، هنوز مشخص نیست تصمیم سیاست‌گذاران در خصوص بحث گشت ارشاد چیست و مردم اظهارات کدام یک از مقامات مسوول را به عنوان حرف نهایی در این خصوص باید در نظر بگیرند. اینکه گشت ارشاد پایان یافته یا اینکه گشت ارشاد و برخورد بر سر مساله حجاب همچنان ادامه دارد و تنها روش‌ها تغییر کرده است؟
ایسنا نوشت: درپی ایجاد برخی فضاسازی‌ها درباره بازگشت ون‌های گشت‌های امنیت اخلاقی به سطح معابر، پیگیری‌ها حاکی از نادرست بودن این خبرها و تصاویر تاکنون است.
اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در تحلیل وضعیت فرهنگی جامعه و راهکارهای برون رفت از آن بیانیه ای صادر کردند و نوشتند که به دنبال گشت ارشاد مسئولانیم.
ماجرا مهسا امینی برگ برنده‌ای برای نظام نیست / در تمامی سه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب حجاب و عفاف، بندی بر مبنای تشکیل گشت ارشاد، سوار کردن زنان در ماشین و بردن آن‌ها برای ارشاد و اصلاح اخلاقی وجود ندارد / حتی مصوبه ۴۲۷ شواری فرهنگ عمومی نیز تنها به ذکر وظیفه «تذکر» برای افراد بدحجاب اشاره کرده / ضروریست دولت در ماجرای مهسا امینی از مردم عذرخواهی کند / مدیریت جامعه با باید و نباید‌های ایدئولوژیک بر خلاف هنجار‌های مقبول مردم به فقدان رابطه دیالکتیک میان قدرت رسمی و قدرت عمومی منتهی می‌شود / مسئولین حق ندارند به نام امام خمینی (ره) زمان پریشی کنونی خود را توجبه کنند / اگر حوزه، شریعت و مبانی فقهی ما به روز نشود، حکم‌های خارجی بر جامعه غالب می‌شود / در قانون و دین ما انسان جایگاه و کرامتی بسیار بالا داشته و دارد؛ نباید در یک حکومت دینی چنین اتفاقی رخ بدهد
فاجعه مهسا امینی، روند متفاوتی را درخصوص فلسفه وجودی گشت‌های ارشاد ایجاد کرد. برخی از مراجع تقلید با اشاره به نامشروع بودن یک چنین رفتار‌هایی خواستار برچیده شدن گشت ارشاد شدند.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد، گفت: مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند.
مهدی عرفاتی نوشت: گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسولان مراقب گشت ارشاد باشند.
رئیس‌جمهور با اشاره به حضور مسئولان اجرایی در میدان، گفت: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند.
رئیسی: [درمورد گشت ارشاد]، زندگی زنان ایرانی همواره با حجاب همراه بوده؛ هیچکس کار سلیقه‌ای حق ندارد بکند؛ جامعه در مدار قانون است / در بحث کاهش سرعت اینترنت، اگر در سنوات گذشته، زیرساخت‌ها کامل شده بود، الان مشکل نداشتیم/ملاقات با رئیس جمهور آمریکا برای ملت ایران فایده‌ای ندارد
معاون سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به عدم وجود اطلاعات معتبر ۱.۹ میلیون سهامدار عدالت به ویژه شماره شبای معتبر گفت: به شرط ثبت نام و احراز هویت در سجام، سود واریز خواهد شد.
بر اساس تحریم‌های مقابله جویانه روسیه علیه بروکسل، روسیه صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از لهستان را متوقف کرد.
وضعیت غربالگری یارانه بگیران حکایت از آن دارد که اگرچه برخی از افراد در بخشی از اطلاعات کشور، جزو ۳ دهک کم درآمد جامعه محسوب می شوند اما در پایگاه رفاه ایرانیان جزو دهک دهم هستند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: گشت ارشاد پلیس باید به گشت ارشاد مسئولان در بحث حجاب و عفاف تبدیل و برای مسئولانی که در حوزه حجاب و عفاف کم کاری کرده‌اند، راه‌اندازی شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور طی نامه‌ای در راستای تحقق گشت ارشاد مسئولین به رؤسای ۱۱ دستگاه حاکمیتی که ترک فعل کرده و در برداشتن اولین قدم در تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کرده‌اند، تذکر داد.
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی حرف معروفی دارند که گفتند برای مسئولان گشت ارشاد خواهیم داشت؛ این حرف ایشان به آن معنا است که با فساد مسئولان برخورد می‌کنیم و گشت ارشاد بر عملکرد مسئولان می‌گذاریم اما در کمتر از یکسال گذشته گشت ارشاد برای مردم در خیابان‌ها به نام امر به معروف و نهی از منکر و برای برخورد با بی‌حجابی فعال‌تر شده و دستور اجرای بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی که زمان احمدی‌نژاد تصویب شد را می‌دهند و در اولویت قرار می‌گیرد در صورتی که با تخلفات مسئولان و مدیران برخورد مناسبی نمی‌شود.
در شرایطی که کولایی در همایش مطالبات زنان در آغاز قرن جدید، در باره مسائلی چون مهاجرت زنان، گشت ارشاد و... صحبت می کرد، ناگهان یکی از مسوولان، نشست را بر هم‌زد. میکروفن کولایی خاموش شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ