محله فرحزاد یا به عبارت درست‌تر آبادی کهن فرحزاد که قدمتی هزار ساله دارد، هنوز هم همان صفای گذشته را حفظ کرده است. با وجود توسعه شهر و رشد قارچ‌گونه برج‌ها و آپارتمان‌ها، هنوز هم در حاشیه روددره فرحزاد و بالادست این محله، باغ‌های باصفایی وجود دارد که مثل ریه‌های تنفسی تهران هوای تازه را به شهر دودزده پمپاژ می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده کل سپاه با درخواست فرزاد بادپا خادم فداکار حرم حضرت شاهچراغ (ع) در حادثه تروریستی اخیر، مبنی بر عضویت در سپاه پاسداران موافقت کرد.
دعوا که شروع شد تراب از داخل رستوران بیرون آمد. آن ۳ جوان داشتند من را کتک می‌زدند. سنگ و چوب هم در دستان‌شان بود. تراب سمت آن‌ها آمد و برای دفاع از من با آن‌ها درگیر شد. چند بار دنبال هم دویدیم. ناگهان آن‌ها ۳ نفری سر من ریختند و داشتم از آن‌ها کتک می‌خوردم. نفهمیدم چه شد که تراب به داخل رستوران رفت و از آشپزخانه رستوران چاقوی بزرگی برداشت و با آن به صحنه دعوا برگشت. وقتی به خودم آمدم که یکی از آن جوانان روی زمین افتاده بود.
اواخر دهه ۳۰ بود که اراضی سعادت‌آباد برای سکونت کارمندان کارخانجات ونک و فرحزاد انتخاب می‌شوند. وقتی شهرک مسکونی کوی مکانیر ساخته می‌شود، مجسمه بزرگی از محمدرضاشاه در پارک محله و ساختمان‌های دو طبقه با پس‌زمینه کوه‌هایی که هنوز به راحتی دیده می‌شدند. در بافت نسبتا شطرنجی شمال میدان کاج (تهرانی مقدم کنونی) قرار می‌گیرند و این یعنی اولین روایت‌های مدرن سعادت‌آباد...
پونک از روستا‌های بزرگ تهران به شمار می‌رفته که از فرحزاد تا باغ فیض در جنوب و سعادت‌آباد در شرق و کن در غرب گسترده بوده است. هسته اولیه شکل‌گیری پونک، دهِ پونک بوده که هم اکنون در بین بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی، آبشناسان و رودخانه محصور است.
به اندازه نیم‌قرن است که همه بار «ظهیرالدوله» افتاده بر دوش فروغ فرخزاد، غافل از اینکه زمین آن خاک خودش جورکش ده‌ها نام دیگر است و معلوم نیست چطور در این کمتر از ۱۰۰ سال تاب آورده است از این حجم از وزن. ظهیرالدوله روزگاری نه نام داشت و نه رسم. یک تکه زمین بود که حالا افتاده به «دربند». بیابانی بود یا تک و توک درختانی که شد خانقاه و بعدتر مدفن ظهیرالدوله.
شهردار منطقه ۵ تهران از تخریب ۱۸ پلاک قرمز در دره فرحزاد خبر داد و گفت: برنامه زمان‌بندی برای تحویل فاز یک شهریور ۱۴۰۲ است.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فردی که چند روز قبل در یک مهمانی در فرحزاد شاهرود جوانی را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
شاهرود - دورهمی دوستانه‌ای در منطقه فرحزاد شاهرود به نزاع و سپس قتل جوان شاهرودی منجر شد.
یک‌سال در حاشیه شهر اصفهان کارتن‌خواب بودم؛ منطقه‌ای خارج از شهر که زمین بایر بود و کارتن‌خوابا اونجا پناه گرفته بودن. صبح یکی از شبای خیلی سرد، وقتی بیدار شدیم دیدیم دو تا از کارتن‌خوابایی که اون شب دورتر از ما بودن، از سرما یخ زده بودن. این‌ها حرف‌های امیر است. امیر، ۳ سال از سال‌های پایانی اعتیادش، کارتن‌خواب بود.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: فاز اول اکو پارک فرحزاد تا ۸ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
اسماعیل اتحادیه بعد از آنکه بیشتر زمین‌های ده را خرید و ارباب فرحزاد شد، تصمیم گرفت برای خودش یک عمارت اربابی بسازد. عمارتی که تا همین ۲۰ سال پیش هم سکنه داشت و در نهایت نوه‌های ارباب فرحزاد آن را به شهرداری فروختند.
وضعیت ساماندهی رود دره فرحزاد و معتادین متجاهر در سی و چهارمین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران از عاری شدن دره فرحزاد از معتادان متجاهر خبر داد و گفت: این رود دره تبدیل به یکی از بزرگترین اماکن تفریحی و توریستی خواهد شد.
روزنامه دولت به نقل از تسنیم نوشته است: مسعود دولتشاهی شخصی است که نه در تجمعات بلکه پس از سرقت مسلحانه در شامگاه ۲۹ آبان در حوالی بلوار فرحزادی حین تعقیب و گریز با نیرو‌های انتظامی و در حال فرار مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد
اراضی اطراف آبادی ونک پر از تپه ماهور بود. مستوفی‌الممالک برای آبادانی این منطقه دستور داد چند حلقه قنات حفر کنند و باغی بزرگ در آن اراضی بسازند. وقتی باغ مستوفی‌الممالک جای زمین‌های سنگلاخی را گرفت، به دستور مستوفی الممالک در دل این باغ مکانی هم برای توقف زائران امامزاده داود (ع) ساخته شد. زائران در مسیر رسیدن به امامزاده داود (ع) در این باغ شب را به صبح می‌رسانند و سپیده‌دم راهی فرحزاد و سپس امامزاده داود (ع) می‌شدند. در این دوران بود که نام ونک بیشتر سر زبان‌ها افتاد.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری فاز نخست طرح ساماندهی روددره فرحزاد تا بهار آینده خبر داد و گفت: فاز نخست پروژه از پل آبشار تا پل خوشمرام تکمیل خواهد شد.
شهردار منطقه ۲ تهران گفت: براساس برنامه پیش بینی شده اکو پارک فرحزاد تا روز طبیعت برای میزبانی از شهروندان و طبیعت گردان به بهره برداری می‌رسد.
شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه دره فرحزاد یکی از نقاط نا ایمن و آسیب خیز شهر تهران شناخته شده بود، گفت: با پیگیری قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران امروز رود دره از این حالت بحران خارج شد.
اقدامات در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه فرحزاد از سال‌های گذشته آغاز و مورد بررسی قضایی قرار گرفته است؛ مطابق تبصره‌های سه و ۴ قانون توزیع عادلانه آب صیانت و حراست از حریم رودخانه وظیفه ذاتی شرکت آب منطقه‌ای و وزرات نیرو بوده و در این رابطه و برای حفظ و حراست از حریم رودخانه فرحزاد، دستورات لازم به شرکت آب منطقه‌ای تهران صادر شده است.
معاون دادستان تهران از تخریب ۱۲ هکتار از ابنیه ساخته شده غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه فرحزاد، خبر داد.
نایب رئیس شورای شهر تهران در بازدید میدانی از دره فرحزاد از ایجاد مسیر گردشگری فرحزاد در آینده نزدیک خبر داد.
با اعلام فرزاد حسین‌خانی مس با جذب یک یا دو بازیکن خارجی به نقل و انتقالات خود پایان خواهد داد.
جلسه ساماندهی رود دره فرحزاد با حضور عوامل شهرداری و مدیران مناطق مربوطه برگزار شد.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ایرانسل در اردیبهشت ماه، پیشتاز توسعۀ ارتباطات روستایی اعلام شد. در گزارش مشابه مربوط به فروردین ماه نیز، ایرانسل، اپراتور پیشتاز لقب گرفته بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ