یک مقام مسئول گفت: هیچ شکافی در دولت برای اجرای دستورالعملی که سه ماه قبل در حضور رئیس جمهور مصوب و الزام اینماد برای درگاه‌های پرداخت اینترنتی در آن تأکید شده است، وجود ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در اجرای نهضت ملی مسکن گفت: آمارها و نتایج نشان می‌دهد وضعیت تولید مسکن در این دولت نیز روند مطلوب و امیدوارکننده‌ای ندارد.
بررسی آمارها نشان می‌دهد کارمندان دولت به طور متوسط نزدیک به ۹ میلیون تومان سالیانه مالیات پرداخت کرده‌اند، اما مالیات طلافروشان بسیار ناچیز بوده است.
سخنگوی دولت: از دوران دفاع مقدس گرفته تا دوران مبارزه با کرونا و نهضت کمک­‌های مومنانه، ایرانیان نشان داده­‌اند اجازه نخواهند داد برخی اختلاف سلیقه­‌ها، به عاملی جهت دودستگی و شکاف جدی در جامعه تبدیل شود و در بزنگاه­‌ها با تدبیر و تفاهم نسبی، مسائل را حل­‌و­فصل می­‌کنند. امر حجاب نیز جزئی از مفهوم کلی حیا و عفت است که جامعه ایرانی نسبت به اصل آن اتفاق نظر و اشتراک دیدگاه دارد. اساساً حیا و عفت عاملی برای وحدت ملی و امور هویت­‌ساز در جامعه ایرانی است.
نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی با اشاره به شکاف میان دولت کنونی رژیم صهیونیستی و دولت بایدن، به سرکوب‌ها در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده و گفت که دیوان عالی این رژیم کارنامه افتضاحی در مورد سرزمین‌های اشغالی دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری‌اش در پاسخ به این که در حال حاضر سیاست دولت آمریکا را در قبال ایران چگونه ارزیابی می‌کند، مدعی شد که ایران چالش‌های متعددی در حوزه‌های مختلف، از جمله فعالیت‌های هسته‌ای ایجاد می‌کند که این دولت آمریکا، بر خلاف دولت قبلی که به طور مثال، در زمینه توافق هسته‌ای شکافی میان آن و متحدان اروپایی‌اش وجود داشت، توانست در زمینه این چالش‌ها و در راستای منافعش با شرکا و متحدانش همکاری کند.
رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: بعد از گذشت ۳ ماه و نیم هنوز هیچ حرف شفافی درباره مسئله مسمومیت دانش‌آموزان گفته نشده است این در حالی است که در شرایط فعلی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان به مهم‌ترین محوریت اخبار رسانه‌های بیگانه تبدیل شده است.
اگر قرار باشد یکی از عبرت‌های روز‌های تلخ و پرالتهاب پاییز ۱۴۰۱ را برای سیاستگذاری‌های پیش رو مورد توجه قرار دهیم، مساله حفظ مرجعیت نهاد‌های سیاسی در چهارچوب جمهوری اسلامی می‌تواند از شاخص‌ترین آن‌ها باشد. نهاد‌هایی که درصورت القای پیام ناکارآمدی‌شان به جامعه، تکرار وقایع تلخ و آشوب‌های داخلی پاییز ۱۴۰۱ دور از انتظار نخواهد بود.
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در پی اجرای این حکم، در صفحه توییترش مدعی شد: محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت در رویه‌ای نابکارانه محکوم و اعدام شد، اما تهدید اعدام میل مردم برای دستیابی به آزادی را خفه نخواهد کرد.
وزیر خارجه آلمان روز پنج‌شنبه در توییتی چنین مدعی شد که محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت در رویه‌ای نابکارانه محکوم و اعدام شد اما تهدید اعدام میل مردم برای دستیابی به آزادی را خفه نخواهد کرد.
کامران ندری اقتصاددان با تاکید بر اینکه در حال حاضر جامعه به یک وضعیت دو قطبی دچار شده است، است ادامه داد: به نوعی یک اقلیت ثروتمند در مقابل در برابر اکثریت فقیر جامعه قرار گرفته‌اند و این شکاف طبقاتی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند، باعث می‌شود جامعه و اقشار مختلف نسبت به ناکارآمدی دولت انتقاد داشته باشند و اعتراضات علنی شود و ابراز ناراحتی به اوج خود برسد، زمانی در اقتصاد چنین اتفاقی رخ می‌دهد که در بلندمدت تورم داشته باشیم و این شکاف طبقاتی روز به روز عمیق‌تر شود که نتیجه آن نیز اعتراضات علنی است که امروز در کف جامعه شاهد آن هستیم، بنابراین به اعتقاد بنده به نظر می‌رسد محرک اصلی چنین وضعیتی نیز عامل اقتصاد باشد، زیرا در این شرایط مردم از احساس تبعیض و بی‌عدالتی که در جامعه وجود دارد به ستوه آمده‌اند و می‌خواهند به هر نحوی که شده اعتراض خود را در این زمینه بیان کنند.
یک مقام مسئول گفت: هیچ شکافی در دولت برای اجرای دستورالعملی که سه ماه قبل در حضور رئیس جمهور مصوب و الزام اینماد برای درگاه‌های پرداخت اینترنتی در آن تأکید شده است، وجود ندارد.
بوریطه در مهر ماه گذشته نیز در دیدار با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، ایران را مسؤول اصلی تروریسم و ایجاد شکاف در جهان عرب خواند.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق از احزاب و جریان های سیاسی عراقی تقاضا کرد که به منطق گفتگو برای حل بحران سیاسی در این کشور، پایبند باشند.
ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در دیدار با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن ایران را مسئول اصلی تروریسم و ایجاد شکاف در جهان عرب خواند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به مراسم اربعین،گفت :دولت و ملت عراق علیرغم سیاه‌نمایی دشمنان در ایجاد شکاف بین دو کشور ایران و عراق،از زائران خالصانه مهمان‌نوازی کردند.
شاخص ضریب جینی عددی بین صفر و یک است. هر چه این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، بیانگر بهبود توزیع درآمد و کاهش شکاف طبقاتی است؛ ضریب جینی در سال ۱۴۰۰ به عنوان اولین سال عملکرد دولت سیزدهم به ۰.۳۹۳ کاهش یافت. این در حالی است که پیش‌تر شاهد افزایش ۹٫۵ درصدی شکاف طبقاتی در دولت گذشته بودیم.
ضریب جینی که شاخصی از نابرابری اقتصادی است در دولت گذشته افزایش یافت که نشان دهنده تشدید شکاف طبقاتی است اما دولت سیزدهم تنها طی حدود ۷ ماه توانست روند نابرابری اقتصادی را معکوس کند.
دومین ویژگی ساختاری این شرکت‌ها که خیلی مهم است، فقدان نظام بازار است. در نظام بازار، قیمت‌گذاری دستوری نیست در نتیجه شکافی میان قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود ندارد (جز سود بنکدار) این ویژگی ام‌الفساد شرکت‌های خصولتی است. تقریبا بخش مهمی از ارزش تولید کشور از این طریق حیف و میل می‌شود. در انرژی، در خودرو، در سیمان و در فولاد همه جا چنین فسادی هست.
دولت ژاپن قصد دارد تا با هدف تقابل با چین و از بین بردن «شکاف موشکی» با این کشور، یک هزار موشک کروز دور-بُرد را در جزایر مورد مناقشه با چین مستقر کند.
براساس اطلاعیه معاونت نظارت بازار شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معروف به «تپسی» به عنوان نخستین استارت آپ، همین هفته وارد بازار دوم فرابورس خواهد شد. زمان و مبلغ مورد نیاز این عرضه اولیه را در مطلب زیر بخوانید.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه تا بیست و یکم اردیبهشت‌ماه جاری بالغ بر، یک و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز، 9271 میلیارد تومان به حساب گندمکاران واریز شده است.
خاندوزی گفت: هرچند نمی‌توانیم از قانون تخطی کنیم، تلاش‌هایی از سوی این وزارتخانه انجام شده است تا سقف مشمولان تبصره ۱۰۰ افزایش یابد. نامه‌نگاری‌هایی در این باره از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است. اما تنفس یک‌ ساله مالیاتی مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب دولت نیز مجری قانون خواهد بود.
آنها می گویند که اگر مردم با دولت و نظام همراه شوند همانطور که در جنگ همراه شدند، بزرگترین اقتصاد منطقه در ایران شکل می‌گیرد؛ به همین دلیل می خواهند جلوی کار را بگیرند و این کار را نیز از طریق فاصله انداختن بین دولت و مردم و ایجاد شکاف انجام می‌دهند.
محمودصادقی سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد شدید از رفتارهای قهری دولت سیزدهم در موضوع حجاب گفت: دولت سیزدهم به جای اینکه به زندگی معیشتی مردم سر و سامان دهد، خود را مشغول به موضوع فرعی مقابله با حجاب کرده است. عده‌ای در دولت تلاش می‌کنند با رد گم کنی؛ مسائل فرعی را به عنوان اولویت جامعه امروز ایران معرفی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ