بدون تردید، عاملیت را باید به جریان‌هایی ارجاع داد که سال‌ها رویای یک دست شدن حاکمیت و صاف شدن سپهر سیاسی کشور از دست‌اندازی به نام «اصلاح‌طلبان» را در سر می‌پروراندند. آن‌هایی که هر روز حلقه خودی‌ها را محدود و محدوتر کردند. کار را به جایی رساندند که سردمداران اصول‌گرایی همچون ناطق نوری و علی لاریجانی نیز به غیرخودی تبدیل شدند. آن‌هایی که حسن روحانی‌ها معتدل را غیرخودی و در دسته محذوفان تعریف کردند. آن‌ها که به مطالبه مشارکت، پاسخ «نه» دادند و انتخابات حداقلی را عاملی برای بهتر شدن وضعیت خطاب کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حاج «میرزا علی‌آقا تحریریان» که در تیمچه حاجب‌الدوله مغازه لوازم تحریر داشت، به اعتقاد کاسبان قدیمی بازار بزرگ تهران، نامی است که از یاد و خاطره آن‌ها هرگز نمی‌رود. خصوصیات ناب و منحصربه‌فردش دلیلی بود که مردانگی و جوانمردی او همیشه سرزبان‌ها باشد.
مجاهد در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است».
بر اساس ادعای یک رسانه روسی، کریمه توسط حداقل شش پهپاد مورد حمله قرار گرفت که دو فروند از آن‌ها با موفقیت به اهداف خود رسیدند. این رسانه همچنین مدعی شد که پهپاد‌های شرکت کننده در این حمله Mugin-۵ بوده اند. علاوه بر این، مقامات رسمی کریمه تایید کردند که نیرو‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را که بر فراز این قلمرو پرواز کرده بودند، رهگیری کردند. یکی از پهپاد‌ها سرنگون شد و دیگری از طریق جنگ الکترونیک خنثی شد.
تردیدی نیست که رئیس جمهور احتمالی جمهوری‌خواه آمریکا، فشار‌های فراوانی را بر طرفِ سعودی وارد خواهد کرد تا در اجرای سیاست‌های ضدایرانی با آن‌ها همکاری کند. موضوعی که می‌تواند بار دیگر آتش تنش و درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه را شعله‌ور کند و روابط تهران و ریاض را به سمت بی ثباتی سوق دهد.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا هردو در حال بررسی ممنوعیت تیک تاک هستند. آن‌ها در حال محدود کردن نحوه مدیریت داده‌های کاربر و به طور کلی افزایش نظارت روی این اپلیکیشین در مقایسه با مثلا فیسبوک یا اینستاگرام هستند. این دو نهاد پا را از این هم فراتر گذاشته اند و از ترس جاسوسی نصب این برنامه را برای کارمندان دولتی قدغن کرده اند.
کل ایده استفاده از حیوانات به عنوان مواد منفجره نیز در قرن دوازدهم در چین بسیار برجسته بود، جایی که گاو نر را به آتش می‌کشیدند تا پل‌ها و سایر سازه‌ها را بسوزانند. آن‌ها نیز از پرندگان برای آتش زدن دژ‌های دفاعی استفاده می‌کردند.
درحالیکه شراره‌های خورشیدی فورا به سمت زمین سفر می‌کنند، CME‌ها ممکن است ۱۵ تا ۱۸ ساعت طول بکشد تا به زمین برسند. از آنجایی که این شراره‌ها در فضا با سرعت‌های متفاوتی حرکت می‌کنند، با توجه به سرعت پایین حرکت‌شان، ممکن است روی هم انباشته شوند، و ما می‌توانیم تا چند روز آینده شاهد حضور آن‌ها باشیم.
فرمانده کل سپاه گفت: امروز آتش تفرقه به جان دشمنان افتاده است و به همدیگر بی اخلاقی می‌کنند؛ آن‌ها شکست خوردند و عصبی هم هستند.
فرمانده کل سپاه گفت: امروز آتش تفرقه به جان دشمنان افتاده است و به همدیگر بی اخلاقی می‌کنند؛ آن‌ها شکست خوردند و عصبی هم هستند.
اصولاً سیاست‌گذاری بر منع و فیلترینگ، بسیار هزینه‌بر و نیز ناپایدار است و هر آن ممکن است که شیوه‌های جدیدی برای خنثی کردن آن‌ها به وجود آید. نکته مهم بعدی اینکه دسترسی به اخبار و نظرات منحصر به اینترنت نیست، دسترسی به ماهواره‌ها ممکن است و می‌تواند نقش مخرب‌تری را ایفا کند؟ بنابر این فیلتر شدن و یا کاهش سرعت اینترنت، می‌تواند عوارض جدی در همه حوزه‌ها داشته باشد.
روز دوشنبه، حامیان ژائیر بولسونارو رئیس جمهور پیشین برزیل که در انتخابات شکست خورده با نیرو‌های پلیس درگیر شده و چند خودرو را به آتش کشیدند. شاهدان عینی به رویترز گفتند که هواداران بولسونارو که بسیاری از آن‌ها پیراهن تیم فوتبال برزیل را پوشیده بودند یا پرچم‌های برزیل را حمل می‌کردند با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.
رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آن‌ها را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که که کامیون‌داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند که اگر بار‌ها را به مقصد برسانند به ماشین‌های‌شان آسیب وارد می‌آورند؛ این‌ها موارد و مصادیق ایذاء و آزار رساندن به مردم است؛ لذا مسئولان قضایی و انتظامی و امنیتی به این قبیل موارد ساده ننگرند و با سرعت و قاطعیت به شناسایی و دستگیری و محاکمه این عناصر ایذاء مردم بپردازند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: اگرچه تروریست‌های داعش به اسلام و قرآن اعتقادی ندارند اما آن‌ها برای حفظ ظاهر هم که شده قرآن را آتش نمی‌زدند و چادر از سر زنان محجبه نمی‌کشند‌، اما آشوبگران اخیر این دو صفت رذیله را به صفات رذیله داعش اضافه کردند. با این حساب چرا نباید در میان این آشوبگران هم به دنبال عوامل اصلی گشت.
حدادعادل گفت: بنده نه‌فقط غصه آن پلیسی را می‌خورم که گلویش را بریدند، نه‌فقط غصه آن پلیسی را می‌خورم که رویش بنزین ریختند و آتش زدند؛ هم غصه آن‌ها را می‌خورم و هم حتی برای آن جوان‌هایی که می‌آیند و شعار‌های هنجارشکن می‌دهند و تخریب می‌کنند و دستگیر می‌شوند و زندانی می‌شوند غصه می‌خورم.
آیت الله مکارم شیرازی حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها را بیانگر مخالفت آنان با این گونه اغتشاشات و جریانات دانسته و افزودند: معاندین نظام و کشور با تحریک احساسات جوانان و تعرض و ایجاد ناامنی، آتش زدن آمبولانس، غارت و تخریب اموال و کشتن مردم بی‌گناه، خودشان را رسوا کردند و چهره‌ی واقعی آن‌ها برای مردم آشکار گردید.
دکتر «محمد فاضلی»؛ جامعه‌شناس گفت: جامعه‌ای تحت فشار اقتصادی به مدت چندین دهه و بالاخص در دهه اخیر، به شدت تحت فشار تحریم و با تجربه انباشت انواعی از نارضایتی‌ها که منشأ عمده آن‌ها در کیفیت و شیوه حکمرانی است، به یکباره با مرگ «ژینا امینی» آتش گرفت. این عوامل ساختاری دخالت زیادی داشته‌اند و در همان حال باید توجه داشت که جامعه سال‌هاست از گشت ارشاد متنفر شده است و ده‌ها فیلم درباره برخورد مأموران گشت ارشاد منتشر شده بود که وجدان جمعی جامعه را به درد آورده بود. همه این‌ها آتش اعتراض را برانگیخته است.
امام جمعه همدان با تاکید بر این مسئله که عده‌ای از مردم معترض هستند، اما آشوب‌گر نیستند، اظهار کرد: افرادی رهگذر و معترض بودند، جایی را آتش نزدند و به ناموس مردم تعدی نکردند، اما ناخواسته و یا با خطای برخی افراد دچار آسیب شدند که باید از آن‌ها دلجویی کرد و اخلاق و انصاف در برخورد با آن‌ها رعایت شود.
رئیس قوه قضائیه گفت:فقط کسانی که آمدند در خیابان مجرم نیستند ،مشوقان و پشتیبان‌های اغتشاشگران مجرمند و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه گفت:فقط کسانی که آمدند در خیابان مجرم نیستند ،مشوقان و پشتیبان‌های اغتشاشگران مجرمند و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.
صبح امروز بوی تند دود آتش سوزی و هاله دود ناشی از آن شهر‌های خوزستان به خصوص شهر‌های اطراف تالاب مثل دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و اهواز را فراگرفت و نفس کشیدن را برای آن‌ها که مشکلات تنفسی دارند سخت و تنگ کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شدت سوختگی، هویت این اجساد قابل تشخیص نیست و در همین راستا با انتقال اجساد به پزشکی قانونی استان ایلام، نمونه‌های ژنتیکی از آن‌ها گرفته شده است.
برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد با توجه به بالا بودن قیمت زمین، افراد سودجویی که اراضی کشاورزی‌شان در حاشیه نیزار‌ها واقع شده، این نیزار‌ها را آتش می‌زنند و به زمین خود وصل می‌کنند. سودجویان تلاش می‌کنند آثار طبیعی در منطقه را از بین ببرند و زمین‌ها را به مناطقی بایر بدل کنند تا بتوانند از آن‌ها برای اهداف سوداگرانه خود بهره گیرند.
‎وزیر امور خارجه نوشت: آن‌ها از جنگ ۳۳ روزه تا امروز هدفشان تغییر موازنه قدرت و وحشت بود که ناظران عادل و عاقل میتوانند شهادت بدهند آن‌ها پیروز شده‌اند یا شکست خورده‌اند؟ آتش بس برقرار شد، زیرا صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند. ‎
این مقامات آتش نشان همچنین اظهار کردند که این چهار نفر در حین یک توفان بسیار شدید در پارک «لافایت» در واشینگتن، دی. سی بودند که صاعقه به آن‌ها برخورد کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ