بر اساس ادعای یک رسانه روسی، کریمه توسط حداقل شش پهپاد مورد حمله قرار گرفت که دو فروند از آن‌ها با موفقیت به اهداف خود رسیدند. این رسانه همچنین مدعی شد که پهپاد‌های شرکت کننده در این حمله Mugin-۵ بوده اند. علاوه بر این، مقامات رسمی کریمه تایید کردند که نیرو‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را که بر فراز این قلمرو پرواز کرده بودند، رهگیری کردند. یکی از پهپاد‌ها سرنگون شد و دیگری از طریق جنگ الکترونیک خنثی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک BTM-۳ می‌تواند یک خندق در عمق یک و نیم متر و عرض تقریبا یک متر با سرعت ۷۳۱متر در ساعت حفر کند، این سرعت برای حفاری بسیار سریع است.
تحلیلگران امریکایی اعلام کردند: پهپاد شاهد ساخت ایران ارزان قیمت، اما سلاح تاثیرگذاری برای ضربه زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی، ایجاد وحشت و از بین بردن دفاع هوایی اوکراین، طراحی شده است.
روس‌ها مدعی هستند که موفق به دفع حمله شهپاد اوکراینی شده‌اند و در نقطه مقابل اوکراینی‌ها ادعا دارند که با سر جنگی ۴۵۰ کیلویی شهپاد خسارت چشمگیری به شناور روس وارده کرده‌اند.
هواپیما به معنای واقعی کلمه در صد‌ها قطعه، بلکه بیشتر، متلاشی شده است. هر بخش اصلی، از کابین خلبان گرفته تا موتورها، باید حذف شود. حتی اگر هواپیما بازسازی می‌شد، احتمالاً برای پرواز تأیید مجدد نمی‌شد، زیرا ممکن است قطعات بزرگ‌تر آسیب پنهانی داشته باشند، به‌ویژه در اثر قرار گرفتن در معرض گرما، که می‌توانست آن‌ها را ضعیف کرده و یکپارچگی ساختاری هواپیمای بازسازی‌شده را به خطر بیندازد.
بر اساس گزارش ریانووستی ترکیب سیستم جنگال یا پاد اخلال‌گر خیبنی در این جنگنده با سامانه‌های جمینگ SAP-۱۴ و SAP-۵۱۸ سپر دفاعی قدرتمندی برای این جنگنده مقابل پدافند هوایی می‌سازد به شکلی که می‌توان ادعا کرد جنگنده از صفحه رادار دشمن ناپدید می‌شود.
نیرو‌های مسلح اوکراین به طور فعال نه تنها از هواپیما‌های بدون سرنشین FPV دست ساز با قیمت ۱۰۰۰ دلار، بلکه از کوادکوپتر‌های غیرنظامی نیز استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین‌ها DJI Mavic ۳ است. این پهپاد می‌تواند نارنجک‌ها را روی مواضع دشمن پرتاب کند و حتی خودرو‌های زرهی را فراتر از نیروی انسانی دشمن نابود کند.
Gepard دارای یک برجک دو نفره با دو توپ ۳۵ میلی‌متری Oerlikon Contraves KDA است که بر روی شاسی تانک لئوپارد ۱ (MBT) سوار شده است.
باشگاه آرسنال پست مربوط به تبریک تولد ستاره پیشین روس خود را حذف کرد.
بر اساس اطلاعات گزارشی تازه از میدان نبرد اوکراین روس‌ها برای منحرف کردن توجه و بی‌اثر کردن سیستم‌های پدافندی موجود در اوکراین رو به استفاده از سلاحی استثنایی آورده‌اند: پهپاد‌های چوبی.
کینژال موشک بالستیک هایپرسونیک هوا پرتابی است که از جنگنده میگ ۳۱ شلیک می‌شود. در نگاه نخست به کینژال به راحتی می‌توان شباهت این سلاح خطرناک به موشک مشهور اسکندر را مشاهده کرد چرا که این موشک بر اساس موشک زمین به زمین ۹K۷۲۰ Iskander-M طراحی و ساخته شده است.
RAM-II حاوی نرم افزار "Terminal" است که آن را قادر می‌سازد تا با سیستم‌های فرماندهی و کنترل از را دور نیرو‌های نظامی اوکراین همگام شود. این یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این پهپاد تولید اوکراین است.
بریف آ ۵۰ که بر اساس هواپیمای ترابری ایلوشین این ۷۶ ساخته شده، سال ۱۹۸۴ به خدمت ارتش شوروی سابق درآمد و اکنون ده‌ها فروند از آن در اختیار ارتش روسیه است. این پرنده با برد هزار کیلومتر می‌تواند تا ۱۰ جنگنده پیشرفته روسیه را در ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به زمین راهنمایی کند.
روسیه برای اولین بار زنان زندانی را به مناطق جنگ در اوکراین اعزام کرده است.
پهپاد انتحاری پرسه‌زن لنست محصول مشترک زالا و کلاشنیکف است که با سر جنگی سه کیلوگرمی حدود ۴۰ دقیقه مداومت پروازی دارد. این پهپاد به دو سری بال ایکس شکل مجهز است که با قابلیت جمع‌شوندگی کار حمل‌ونقل به میدان نبرد را بسیار ساده می‌کند. لنست می‌تواند با اهدافی در فاصله ۴۰ کیلومتری درگیر شود.
بمب‌های هدایت شونده هوشمند JDAM-ER این امکان را برای اوکراینی‌ها فراهم می‌کند که استحکامات دفاعی و اهداف بزرگی، چون پل‌ها را هدف قرار دهند.
جنگ اوکراین را ویران کرده است و شهر‌ها و شهرک‌ها در اثر حملات توپخانه‌ای و موشکی با خاک یکسان شده‌اند. ده‌ها هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند. حدود ۸ میلیون اوکراینی، تقریباً ۲۰ درصد از جمعیت قبل از جنگ، برای امنیت به خارج از این کشور گریخته اند، در حالی که میلیون‌ها نفر دیگر در داخل کشور آواره هستند.
یکی از دو موشک روسی که به مرکز شهر خارکف شلیک شد، به ساختمان دانشگاه آسیب رساند.
بمب افکن‌های استراتژیک Tu-۲۲m۳ روسیه ظاهراً پنج فروند از این موشک‌ها را روی شهر دنیپرو رها کرده اند؛ و یکی از این موشک‌ها به یک آپارتمان ۹ طبقه برخورد کرده که باعث با خاک یکسان شدن کامل ساختمان و زیر آوار ماندن ساکنانش شده است. مقامات اوکراینی گفته اند که کشورشان هیچ سیستم دفاعی که بتواند موشک X-۲۲ را ساقط کند در اختیار ندارد.
مهم‌ترین قسمت در کوادکوپتر اوکراین، به مهمات آن مربوط می‌شود. این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است، اما برخی منابع گفته‌اند که کوادکوپتر سه بعدی و انتحاری اوکراینی‌ها، به نوع بهبود یافته‌ای از نارنجک‌های دستی (موسوم به RKG-۳) مجهز شده است.
سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمایی ۷۳۷ کشور اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران صبح امروزپنجشنبه (۲۴ آذر) برگزار شد.
مقامات اندونزی اعلام کردند به علت تنش و اختلاف بین سران گروه ۲۰ بر سر موضوعات مختلف، مراسم عکس دسته‌جمعی پیش از آغاز رسمی نشست لغو شده است.
ویدئویی از حمله پهپاد اوکراینی به دو تن از ارتش روسیه منتشر شده که آن‌ها با عکس العمل به موقع از مرگ جان سالم به در می‌برند. در این ویدئو پهپاد اقدام به پرتاب بمب روی سربازان روس دراز کشیده در یک کانال می‌کند، اما آن‌ها خیلی سریع بمب را برداشته و به طرف دیگر پرتاب می‌کنند.
صفحه «عالم موندیال» با انتشار این خبر فدراسیون اوکراین را سوژه خنده و تمسخر خود قرار داد.
روزنامه فرانسوی لوموند نوشت، اوکراین با کمک تسلیحات غربی توانست در برابر روسیه مقابله کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ