درحالیکه شراره‌های خورشیدی فورا به سمت زمین سفر می‌کنند، CME‌ها ممکن است ۱۵ تا ۱۸ ساعت طول بکشد تا به زمین برسند. از آنجایی که این شراره‌ها در فضا با سرعت‌های متفاوتی حرکت می‌کنند، با توجه به سرعت پایین حرکت‌شان، ممکن است روی هم انباشته شوند، و ما می‌توانیم تا چند روز آینده شاهد حضور آن‌ها باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داوید سوریا، دروازه‌بان ختافه، اعتراض ژاوی به داوری را بی‌دلیل و توجیه نتیجه نگرفتن تیمش دانست.
اصفهان- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از تحویل ۱۵۳ دستگاه اتوبوس شهری سهمیه وزارت کشور به اصفهان تا پایان سال جاری خبر داد.
مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ممکن است بازنشسته‌ای که سال قبل به کار گرفته شده، اما مهر امسال به دلیل اینکه رتبه سه به بالا ندارد در آموزش و پرورش به کارگرفته نشود؟، توضیح داد: جمع بندی این امر بر اساس اینکه در شورای توسعه چه تصمیم گیری شود، انجام می‌شود؛ بنابراین این مورد ممکن است، مگر اینکه در شورای توسعه تصمیم دیگری اتخاذ شود. در حال حاضر بنا شده بازنشستگانی به کار گرفته شوند که حداقلی از صلاحیت را داشته باشند.
ژوزه مورایس که تیمش تا یک قدمی قهرمانی رفته بود امسال با انگیزه بسیار بالایی سپاهان را برای حضور در لیگ برتر آماده می کند.
دانشمند آلمانی، کارل فردیش گاوس، یکی از بسیار دانشمندان قرن نوزدهم بود که باور داشت حیات هوشمند در ماه وجود دارد و ریاضی زبان مشترک بین انسان‌ها و آدم فضایی‌ها است. او عقاید زیادی داشت که یکی از آن‌ها پیشنهاد نصب ۱۰۰ آینه روی ساختمانی بود که هر کدام‌شان ۱۶ فوت باشند و نور خورشید را بازتاب دهند و از طریق ارسال نور به فضا پیام بفرستند
كميته ملى المپيك به اظهارات انتقادى رييس فدراسيون كشتى پاسخ داده است.
وزیر ورزش با بیان اینکه ۷۱ اماکن ورزشی در سامانه جامع مبین ثبت شده است، گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۶۸۴ فضای ورزشی در کشور داریم و امسال هزار زمین چمن به فضاهای ورزشی کشور اضافه می‌شود.
اصفهان- شهردار اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی و مصوب شده که ۷۰ درصد آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و هزار و ۱۱۳ پروژه تعریف شده است.
اصفهان- شهردار اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی و مصوب شده که ۷۰ درصد آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و یکهزار و ۱۱۳ پروژه تعریف شده است.
ارومیه - معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیشتر تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین با عراق است و امسال میزان تبادلات ۱۰ درصد افزایش یافته است.
سرمربی تیم ملی ایران یکی از مهم‌ترین اهداف خود را کمک به تیم امید اعلام کرد.
سرپرست پرسپولیس می‌گوید او تلاش کرد که فشاری روی تیم به وجود نیاید.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا به امروز بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار ارز تخصیص یافته است و امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر از سال قبل ارز تأمین شده است.
وزیر آب و کشاورزی عربستان سعودی با اشاره به افزایش تعداد زائران خانه خدا طی موسم حج امسال، از آمادگی ریاض برای تهیه مواد غذایی مورد نیاز حجاج در این مراسم خبر داد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه تیمش پنج فینال دیگر در پیش دارد، گفت: در بدترین شرایط به سپاهان خوردیم و الان بازیکنانم این اراده را دارند که در لیگ و جام حذفی قهرمان بشوند.
مهینی: اردن را آنالیز کردیم و آماده صعود به دور بعدی مسابقات هستیم.
این رویداد نجومی شگفت‌انگیز هر ۱۰ سال یک‌بار رخ می‌دهد و زمانی ظاهر می‌شود که ماه از بین خورشید و زمین عبور کند. مسیرِ کسوف ترکیبی امسال از اقیانوس منجمد جنوبی آغاز شده، از شمال غربی استرالیا، تیمور شرقی، و بخش شرقی جزایر اندونزی عبور کرده و در اقیانوس آرام غربی به پایان رسید.
کاظم کوکرم در مورد رویت هلال ماه رمضان ۱۴۴۴ قمری اظهار داشت: امسال و طبق پیش‌بینی‌های نجومی، هلال ماه مبارک رمضان در شامگاه ۲۹ شعبان مصادف با دوم فروردین ۱۴۰۲ خورشیدی به احتمال قریب به یقین با چشم غیرمسلح در تمام پهنه ایران رویت می‌شود.
دوربین رنگی نبوغ که دارای وضوح بالایی است، ۲۲ درجه زیر افق زاویه دارد. بنابراین، تصاویری که از بالگرد ۱.۸ کیلوگرمی به ناسا ارسال شده‌اند، در درجه نخست روی زمین مریخ متمرکز شده‌اند و به دنبال ویژگی‌های زمین‌شناسی جالب و موانع احتمالی پیش رو هستند.
فضانورد آمریکایی نیکول مان و کویچی واکاتا فضانورد ژاپنی روز جمعه از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند و کار بر روی نصب دو سکو را به عنوان بخشی از یک آرایه خورشیدی برنامه ریزی شده آغاز کردند. کار آن‌ها نصب براکت‌های پشتیبانی برای پنل‌های خورشیدی کوچکی بود که تابستان امسال راه اندازی می‌شوند. نیکول مان اولین زن بومی آمریکایی در فضا است و از ناسا است و فضانورد ژاپنی از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن است.
در حالی که تاکنون آزمایش‌های زیادی برای شناسایی ماده تاریک انجام شده، این ماده مرموز همچنان دست نیافتنی است. اکنون فیزیکدانان آزمایش جدیدی را پیشنهاد کرده‌اند که در آن تلاش می‌شود با ارسال ساعت اتمی به نزدیک خورشید که گمان می‌رود ماده تاریک به اندازه زیادی در آنجا وجود دارد، سیگنال‌هایی را از آن‌ها پیدا کنند.
کپسول سیگنوس شرکت نورتروپ گرومن که دیروز به فضا ارسال شد اکنون با مشکلی روبرو شده و یکی از پنل های خورشیدی آن باز نشده اما تیم پروژه معتقدند این امر اختلالی در ماموریت ایجاد نمی کند.
فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی با قرار گرفتن در لیست 15 نامزد اولیه، یک قدم به نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم بین المللی (که امسال نامش از بهترین فیلم خارجی به بین المللی تغییر کرده) نزدیک شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ