عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح دارویار قرار بر این بود که مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی در اختیار بیمه قرار گیرد تا پرداختی بیماران برای دارو افزایش پیدا نکند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس اعلام وزارت بهداشت در ایران شیوع هپاتیت C در جمعیت عمومی کمتر از 0.3 درصد (کمتر از 200 هزار نفرمبتلا) است و بیشترین میزان شیوع این بیماری در معتادان تزریقی دیده می‌شود.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از ورود محموله دارویی بیماران SMA به کشور خبر داد.
بیماران دیالیزی اگر قصد انجام پیاده روی اربعین را دارند حتماً باید نکات اساسی را مد نظر داشته باشند.
بیماران مبتلا به مشکلات قلبی به دلیل شرایط حاد جسمانی خود در پیاده روی اربعین باید حتماً نکاتی را جدی بگیرند تا سلامت جسمی آنها به خطر نیفتد.
منابع درمانی یمنی به مشکلات بیماران صعب العلاج برای درمان در خارج این کشور با توجه به امکان پرواز فقط به سمت یک مقصد از فرودگاه صنعا اشاره کردند.
مراسم انعقاد تفاهم نامه میان هلال احمر و مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا برگزار و بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان تحت حمایت هلال‌احمر قرار می‌گیرند.
انگور حاوی پلی فنول یعنی آنتی اکسیدان‌هایی است که فواید زیادی از جمله کاهش فشار خون، التهاب، سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو برای سلامتی دارد. هنگامی که انگور می‌خوریم، پلی فنول‌ها وارد بدن و از طریق میکروبیوم روده توسط معده هضم می‌شوند که به درمان عفونت‌های روده کمک می‌کند.
تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که هندوانه می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات پوستی، آسم، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. برخلاف باورها، این میوه قند زیادی ندارد، اما مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد مغذی و الکترولیت‌ها از جمله ویتامین C، لیکوپن، کولین، پتاسیم، منیزیم، فیبر، آهن و حتی کلسیم است. هندوانه به دلیل محتوای بالای آب آن که غلظت کلی قند را رقیق می‌کند، میوه‌ای با کربوهیدرات پایین محسوب می‌شود.
ایجاد وقفه در نشستن با دوره‌های کوتاه فعالیت، می‌تواند خطر عوارض مرتبط با بیماری قند، مانند حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: پدیده ناصواب اخذ وجه در بخش خدمات درمانی و دارویی یا ارجاع بیماران به بخش خصوصی، خط قرمز ما است و اگر چنین اقدامی انجام شود، باید افراد متخلف اخراج شوند.
پیاز یک ماده‌ی غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است. به عقیده‌ی برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد، زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است. اما همین پیاز تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد. واقعیت این است که پیاز حاوی ماده‌ای به نام گلوکوکینین است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن وجود دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان این ماده میزان قند خون را کاهش می‌دهد.
رئیس گروه سلامت روان فرهنگستان علوم پزشکی، درباره روزه داری بیماران روانپزشکی، توضیحاتی ارائه داد.
بیماران مبتلا به سکته در آمریکا به زودی می توانند از تجهیزات رباتیک نوین در فرایند بهبودی خود بهره ببرند.
بیماران هموفیلی در بسیاری نقاط با مشکل داروی مورد نیاز خود روبرو هستند؛ به طوری که این بیماران برای تهیه دارو باید در به در جستجو کرده تا داروی نیاز روزانه خود را تامین کنند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به تشریح روند ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند در هلال احمر پرداخت.
چالش بیماران در بیمارستان‌های خالی از تجهیزات پزشکی
این روز‌ها شربت‌های آنتی‌بیوتیک و اسپری‌های تنفسی معضل اصلی داروخانه‌ها شده است. این مسئله را این متصدی داروخانه عنوان می‌کند؛ «اسپری‌هایی مثل «فلوکسوتاید» یا «بکلومتازون» برای آسم‌های مزمن هم کمیاب شده‌اند و نمونه‌های ایرانی آن هم به داروخانه‌ها نمی‌رسد که جواب تقاضای بیماران را بدهیم؛ اما اگر سری به بازار آزاد بزنید، تمام این اسپری‌ها، دارو‌ها یا آمپول‌ها ازجمله «آتروونت» برای نبولایزر با قیمت‌های بالا یافت می‌شود؛ حالا شرایط دارو‌های بیماران شیمی‌درمانی، ام‌اس، تالاسمی و... مسئله دیگری دارد که واقعا این روز‌ها به‌سختی پیدا می‌شود».
۱۱ ماه گذشته رئیس‌جمهور دستوری برای تأمین سریع دارو داد، اما در این مدت حدود ۲۶ بیماری که عضو انجمن حمایت از بیماران اس‌ام‌ای بودند، جانشان را از دست دادند. تعدادی از نوزادان بیمار هم در ابتدای تولد روی تخت بیمارستان فوت کردند و آمار دیگری از مابقی بیماران فوت‌شده در دست نیست.آمار قربانیان روز‌به‌روز بیشتر شده و به خاطر نبود برنامه‌های پیشگیرانه و درمانی، هر سال به تعداد این بیماران نیازمند به دارو و درمان افزوده می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بیماران پروانه‌ای هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر، زجر می‌کشند و پرپر می‌شوند.
مدیر‌عامل انجمن اس‌ام‌ای، با اشاره به تأخیر در تأمین داروی بیماران و توزیع‌نشدن به‌موقع دارو یادآور می‌شود: «طبق صحبت‌های انجام‌شده دارو قرار است به صورت محدود و قطره‌چکانی میان بیماران توزیع شود. این در حالی است که دارو در‌حال‌حاضر برای حدود ۳۰۰، ۴۰۰ بیمار موجود است؛ اعلام می‌شود که منابع مالی دستور رئیس‌جمهور برای تأمین دارو تأمین نشده است».
نتایج تحقیق جدید محققان دانمارکی نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در صورت مصرف ایبوپروفن یا نوع دیگری از دارو‌های ضد التهابی غیراستروئیدی ممکن است به‌طور قابل‌توجهی با خطر نارسایی قلبی مواجه شوند.
رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی، در مورد آن دسته از بیماران اعصاب و روان که می بایست دور از خانه و خانواده زندگی کنند، گفت: این دسته از بیماران، امکان بازگشت به جامعه را ندارند.
عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران گفت: در حالی که شرکت داخلی تولید کننده فاکتور ۸ مدعی توزیع ۲۵۰۰۰۰ ویال فاکتور ۸ مورد نیاز بیماران هموفیلی به شرکت‌های پخش گردیده است، اما بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمه‌ها، مانع تحویل دارو به داروخانه‌ها شده است.
دولت سوئد در اقدامی عجیب دادخواست وکیل بیماران پروانه‌ای ایرانی برای الزام شرکت سوئدی «مولنیکه» جهت ارسال پانسمان‌های مخصوص برای بیماران ایرانی را رد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ