براساس اعلام وزارت بهداشت در ایران شیوع هپاتیت C در جمعیت عمومی کمتر از 0.3 درصد (کمتر از 200 هزار نفرمبتلا) است و بیشترین میزان شیوع این بیماری در معتادان تزریقی دیده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع درمانی یمنی به مشکلات بیماران صعب العلاج برای درمان در خارج این کشور با توجه به امکان پرواز فقط به سمت یک مقصد از فرودگاه صنعا اشاره کردند.
نتایج اولیه یک آزمایش نشان می دهد برای نخستین بار دو بیمار مبتلا به صرع با کمک یک روش درمانی آزمایشی مبتنی بر سلول بنیادی پس از یک سال شاهد کاهش حملات بودند.
دکتر عمادی می‌گوید: سال ۲۰۰۹ با تیم پزشکی که همراهم بودند، به غنا رفتیم تا بیماران فقیر را درمان کنیم. یک زن جوان غنایی که در روستایی در اطراف شهر آکرا، پایتخت غنا، زندگی می‌کرد مشکل پوستی شدیدی داشت و از آن رنج می‌برد. بیماری این زن به قدری شدید بود که هیچ‌کس نمی‌خواست به او نزدیک شود.
مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای بیماران بالای ۶۵ سال، چه در بیمارستان های تامین اجتماعی و چه در باقی مراکز درمانی، هزینه درمان رایگان است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شعار ما این است که "هر ایرانی باید یک مراقب بهداشت داشته باشد" و ما در این برنامه به‌دنبال تحقق این شعار هستیم؛ الزامی ندارد که این مراقب سلامت حتماً پزشک باشد بلکه سایر نیرو‌های کادر بهداشتی و درمانی نیز قرار است در این برنامه، وضعیت سلامتی افراد را پایش کنند و در صورت نیاز او را به پزشک ارجاع دهند.
شریفی‌مقدم؛ دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: طی سال‌های اخیر، اخبار فراوانی درباره فرار بیماران از بیمارستان‌های جنوب پایتخت دریافت کرده‌ام؛ بیمارانی که قادر به پرداخت هزینه درمان نبوده‌اند و بعد از بهبودی و پایان دوره نقاهت، به طریقی از بیمارستان گریخته‌اند. چندی قبل شنیدم در یکی از بیمارستان‌های بزرگ تهران، برای جلوگیری از فرار بیماران فقیر، اتاقی جداگانه برای بیماران در حال بهبودی درنظر گرفته‌اند و بیماران تا زمان تسویه هزینه بیمارستان، در این اتاق به شکل محترمانه‌ای زندانی می‌شوند.
با کمک نانولوله‌های کربنی مملو از آهن، محققان نانورباتی ساختند که می‌تواند به تومور سرطانی در بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما رود و سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
استاد چشم پزشکی دانشگاه تهران گفت:درمان RP با جراحی کردن نیست؛ بلکه بیماران مبتلا درمان دارویی می‌شوند.
مصرف پتاسیم باید در این بیماران محدود شود. مواد غذایی شامل سیب زمینی، کدو حلوایی، اسفناج، قارچ، موز، کرفس، کلم، هویج، آلو، هندوانه، توت فرنگی، پرتقال، زردآلو، خربزه، گرمک، طالبی، نارنگی، گوجه فرنگی، کشمش، مغز‌هایی مانند پسته، فندق و ... حاوی پتاسیم زیادی هستند.
رئیس سازمان داوطلبان گفت: خدمات حمایتی دارو و درمان جمعیت هلال احمر به بیماران نیازمند در ۹ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۶۳ درصد رشد داشته است.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی با تاکید بر اینکه در ایران حتی یک تخت استاندارد سوختگی هم وجود ندارد، اظهار کرد: این درحالی است که با این وضعیت و بودجه کم، با تعداد زیاد بیماران سوختگی هم مواجه می‌شویم. در بیمارستان‌های بسیار قدیمی و نامناسب به بیمار خدمت می‌دهیم به شکلی که حتی در پایتخت گاهی تا شش بیمار سوختگی در یک اتاق کنار هم بستری می‌شوند.
دانشمندان موفق شدند با کمک حسگر تشخیص نور جدید راهی برای نظارت بر روند درمان‌های مبتنی بر نور در بیماران سرطانی یافته و آن را تسریع بخشند.
شرکت مدرنا با کمک فناوری mRNA واکسنی شخصی سازی شده برای سرطان توسعه داده که در آزمایش ها، مرگ و میر و عود کردن سرطان در بیماران را کاهش داده است.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده T-DXD را در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک درمان برای بیمارانی که سرطان سینه آن‌ها با وجود درمان‌های قبلی با سایر دارو‌های سرطانی به پیشرفت خود ادامه داده بود، تأیید کرد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: امسال ۱۸۰ میلیارد تومان کمک هزینه دارو درمان توسط مددکاران و داوطلبان هلال احمر به بیماران نیازمند بصورت بلاعوض انجام شده است‌.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: امسال ۱۸۰ میلیارد تومان کمک هزینه دارو درمان توسط مددکاران و داوطلبان هلال احمر به بیماران نیازمند بصورت بلاعوض انجام شده است‌.
محققان یک نرم ربات ابداع کرده اند که با تحریک عضلات ضعیف شده، به درمان آتروفی عضلات کمک می کند و نوید بخش کمک به بیماران ALSو MSاست.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح دارویار قرار بر این بود که مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی در اختیار بیمه قرار گیرد تا پرداختی بیماران برای دارو افزایش پیدا نکند.
محققان با انجام یک مطالعه جدید و بی سابقه سلول‌های ایمنی بیماران مبتلا به سرطان را با روش دستکاری ژنتیک کریسپر ویرایش کرده‌اند تا موجب بهبودی آنها شوند.
هرچند داروی ایرانی تولید داخلی برای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، اما باید توجه کرد که از یک سو تولید این دارو‌ها اصلا به اندازه نیاز بیماران تالاسمی نیست و از سوی دیگر هم مصرف داروی داخلی با برخی بیماران تالاسمی سازگاری ندارد؛ به‌طور‌کلی مطالعات نشان داده است بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از بیماران تالاسمی به تناسب نوع داروی مصرفی، امکان مصرف داروی تولید داخلی را ندارند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۷۰ درصد هزینه های درمان سرپایی بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش درمان غیر مستقیم خبر داد.
بیماران مبتلا به کووید طولانی هنگام انجام وظایف مرتبط با شغل خود با دشواری‌هایی روبرو می‌شوند. نتیجه بررسی آنان در مرکز اختلالات عملکرد مغز در دانشگاه وندربیلت پس از گذشت چندین ماه از ابتلای اولیه‌شان به کووید وجود نقص‌های عمیق در حافظه را نشان داد.
طی یک پروژه آزمایشی عینک های هوشمندواقعیت افزوده در اختیار نیروهای اورژانس قرار گرفت تا هنگام انتقال بیماران بدحال به بیمارستان با پزشکان ارتباط برقرار کنند. این روند درمان را تسریع می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ