وزیر خارجه عربستان می‌گوید که ریاض و سایر کشورهای عربی در جنگ بین روسیه و اوکراین، موضع «بی‌طرفی مثبت» اتخاذ کرده و به حفظ رابطه با هر دو کشور ادامه خواهند داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درگیری ها و حواشی رخ داده در پایان دربی ریاض، بیشتر از درخشش رونالدو توجهات را به خود جلب کرد که این موضوع ریشه در اتفاقات 20 ماه پیش دارد.
منابع عبری از آغاز رایزنی‌های جدید یک مقام نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با موضوع عادی سازی روابط با عربستان سعودی خبر می‌دهند.
عربستان و آمریکا نگرانی شدید خود را از نقض های آشکار آتش بس و اعلامیه جده از سوی ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان ابراز کردند.
وزیر دادگستری لبنان اعلام کرد که که رئیس بانک مرکزی این کشور را به دادگاه اروپا تحویل نخواهد داد.
یک پایگاه خبری عربی از شدت گرفتن اختلافات دو جانبه میان عربستان و امارات تا حد فروپاشی ائتلاف مشترک علیه یمن و موضع گیری دو کشور در مقابل یکدیگر خبر داد.
پیش‌نویس بیانیه به ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران و همچنین برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض می‌پرداخت اما در بیانیه پایانی، هر دو بند حذف شده است.
ریاض به اظهارنظر فاشیستی وزیر دارایی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها واکنش نشان داد.
دولت مورد حمایت عربستان در یمن به موضع گیری درباره روابط میان عربستان و ایران پرداخت.
وزیر خارجه عربستان در جدیدترین موضع گیری خود به توافق ریاض با تهران و اوضاع اراضی اشغالی اشاره کرد.
کابینه عربستان امروز در جلسه خود به بحث توافق ایران و عربستان پرداخت و درباره آن موضع گیری کرد.
مواضع گذشته ولیعهد عربستان سعودی درباره لزوم بهبود روابط تهران و ریاض، در برخی رسانه های منطقه بازتاب داشته است.
وزیر خارجه عربستان ضمن استقبال از گفتگو با ایران درباره سوریه، روابط ریاض با چین و آمریکا هم موضع گیری کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در گفتگو با یک شبکه فرانسوی، عنوان کرد: من امکان تجهیز اوکراین به سامانه گنبد آهنین را بررسی خواهم کرد.
عربستان سعودی به تحولات سرزمین های اشغالی و نیز هتاکی به قرآن کریم در کشورهای اروپایی واکنش نشان داد.
مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی ضمن انتقاد از موضع عربستان در قبال عملیات های ضد صهیونیستی تأکید کرد که سرفصل نبرد آتی که قبل از ماه رمضان خواهد بود، قدس و مسجد الاقصی است.
وزیر دارایی عربستان به موضع گیری درباره روابط ریاض با پکن به ویژه در عرصه اقتصادی پرداخت و از چین به عنوان شریک راهبردی نام برد.
این موضوع ناراحتی و عصبانیت برخی مراجع دینی عربستان را در پی داشته و برخی رسانه‌ها به مغایرت علنی پرداخته‌اند و از آن به عنوان زیرپا گذاشتن حدود شرعی اسلام و تبعیض در اجرای مسائل دینی و قانونی کشور یاد کرده‌اند.
شیرین هانتر گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه موضع ایران تضعیف شده است و خبری از احیای برجام نیز نیست، تصور نمی‌کنم که ریاض حاضر به گفت‌وگوی جدی با تهران باشد مگر آنکه ایران تمام شروط عربستان را بپذیرد.
ریما بنت بندر سفیر عربستان در آمریکا به موضع گیری درباره روابط میان ریاض و واشنگتن پرداخت.
عربستان به موضع گیری خصمانه علیه انصارالله یمن پرداخت و ادعا کرد که صنعا در مسیر آتش بس سنگ اندازی می کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در بازنگری روابط با عربستان سعودی قطعا چشمان خود را نسبت به تهدید‌های ایران در منطقه و فراتر از آن، نخواهیم بست.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در بازنگری روابط با عربستان سعودی قطعا چشمان خود را نسبت به تهدید‌های ایران در منطقه و فراتر از آن، نخواهیم بست.
یک سناتور آمریکایی از دولت این کشور خواست که تمام نیروهای خود را از عربستان سعودی خارج کند، تا ریاض از این پس برای حمایت خودش از پوتین کمک بگیرد.
وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای در واکنش به حملات اخیر ایران به تروریست‌های مستقر در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که ریاض حملات ایران به اقلیم کردستان را به شدت محکوم می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ