روسیه به عنوان یکی از ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، یکی از قدرت‌های تعیین کننده در ساختار نظام بین المللی بوده و طبیعتا نقش روسیه در هزاره سوم در تحولات بین المللی و منطقه ای، به ویژه در حوزه اوراسیا برجسته‌تر شده است. طبیعی است که این کشور همچنان تلاش دارد در موضوعات مهم بین المللی نقش ایفا کند، البته جایگاه روسیه بعد از عملیات ویژه در اوکراین، با جایگاه این کشور، پیش از جنگ کاملا متفاوت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به این که سایه جنگ هسته‌ای دوباره بر روی جهان ظاهر شده است، خواستار حذف کامل سلاح‌های هسته‌ای شد.
باشگاه مونشن گلادباخ اعلام کرد استفان لاینر به دلیل ابتلا به بیماری سرطان چند ماه از میادین دور خواهد بود.
تحولات اراضی اشغالی به ویژه درگیری‌ها در این منطقه در سایه تصویب لایحه اصلاحات قضائی و مخالفت‌های گسترده با این لایحه، همچنان در صدر توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
بسط ید و گسترش اختیار ردصلاحیت نامزد‌ها مهم‌ترین بخش قانون جدید است
ایران نوشت: مرندی در مقام یک معلم که همواره به پشتوانه داشته‌های علمی خود کوشیده با حساسیت، مهم‌ترین مسائل سیاسی روز کشور را دنبال کند و با زبان ساده از تحولات مهم و راهبردی برای افکار عمومی ابهام زدایی و شفاف‌سازی نماید، نباید از سوی مسئول تشکلی که دغدغه حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دارد، با عباراتی سخیف مورد خطاب قرار گیرد.
هرچند طرح تناسبی شدن انتخابات که با هدف افزایش مشارکت انتخابات و حضور همه جناح ها در مجلس ارائه شده است اما با ابهاماتی در اجرا مواجه است.
مدافع تاجیکستانی تا یکقدمی پایان همکاری با پرسپوليس پیش رفت اما در ادامه در تمرین نوبت عصر حاضر شد.
افزایش آمار شهدای فلسطینی و تداوم بمباران جنین توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای دومین روز پیاپی در سایه مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر اشغالگران، از جدیدترین تحولات فلسطین است.
رسانه‌های عبری زبان با اذعان به وخامت اوضاع اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند که با سیاست‌های کنونی کابینه نتانیاهو باید منتظر بحران اقتصادی باشیم.
دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار امروز خود با وزیر خارجه کشورمان با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران و مقاومت مردم منطقه، از آینده نویدبخش برای منطقه خبر داد.
وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار با دبیرکل سازمان ملل درباره تحولات اوکراین، سوریه، یمن و افغانستان و نیز همکاری مسکو و سازمان ملل در اجرای طرح دریای سیاه گفتگو کرد.
این روزها کانون توجه محافل رسانه‌ای به تحولات جنگ داخلی در سودان میان نیروهای حاکم و سایر نیروهای سیاسی و نظامی معطوف شده؛ معرفی کنشگران فعال درک بهتری از شرایط پیچیده سودان خواهد داد.
آنچه به نام مدرنیته یا تجدد در غرب شکل گرفته است، پدیده چندجانبه کلانی است که در همه ابعاد زندگی غربی‌ها تاثیر گذاشت و فهمی جدید از هستی، انسان، طبیعت، حکومت و ... ارائه کرد. در نگاه به سیاست کسانی، چون ماکیاولی و هابز نظراتی نوین مطرح کردند. در حوزه فلسفه و علم نیز تحولاتی عمده ایجاد شده بود. در سایر حوزه‌ها نیز تحولات گسترده بود. شاید هنوز نیز درکی کامل از این تحول و منطق آن و نحوه آن نداشته باشیم.
آنچه رویکرد TOD تلاش می‌کند در اسناد هدایت تحولات شهری به تصویر بکشد، در واقع حوزه‌هایی از بافت شهری در اطراف ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی است که در آن مردم به هریک از این حوزه‌ها از طریق شبکه حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر دسترسی می‌یابند. این حوزه‌ها در شعاع ۸۰۰ متری، یعنی به فاصله ۱۰ دقیقه پیاده‌روی برای یک فرد برنامه‌ریزی می‌شوند که تمام سطوح این حوزه علاوه بر پیاده‌روی از طریق سایر شیوه‌های حمل‌ونقلی نیز در دسترس است.
اروپا در حالی سال ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشت که افزون بر تحولات سیاسی، بحران‌های پیچیده اقتصادی-معیشتی بر این پهنه جغرافیایی سایه افکند؛ بحران‌هایی که بیشتر آنها در جنگ اوکراین ریشه دارد.
وزیران خارجه مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین درباره آخرین تحولات فلسطین در سایه تشدید تنش ها در اراضی اشغالی، گفتگو کردند.
وزیران خارجه مصر و فلسطین درباره آخرین تحولات فلسطین در سایه تشدید تنش ها در اراضی اشغالی، گفتگو کردند.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
نماینده آمریکا در امور ایران بامداد شنبه با انتشار پستی در حساب توئیتری خود به طرح ادعاهای مداخله گرایانه علیه تحولات داخلی ایران پرداخت.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اعلام کرد: با اشاره به اعلام ستاد اربعین مبنی بر بسته شدن تمام مرز‌ها به دلیل تحولات داخلی عراق، اظهار کرد: مرز خسروی نیز مانند سایر مرز‌های زمینی با عراق بسته است و امکان تردد زوار از این مرز فراهم نیست، از همین رو از مردم تقاضا داریم از مراجعه به مرز خودداری کنند.
عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا باعث کاهش هزینه‌های طرفین برای سپرده‌گذاری معامله، کوتاه شدن زمان عرضه، سرعت بالا و سهولت انجام معامله و از همه مهمتر افزایش شفافیت می‌شود.
طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، علیرغم کاهش ۳۴ دلاری قیمت اونس جهانی، افزایش نرخ ارز در این هفته منجر به رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا شد. این در حالیست که همزمان با رشد قیمت‌ها در این بازار، میزان تقاضا از عرضه فراتر رفت و همین موضوع مجدداً حباب سکه را به یک ملیون تومان رساند.
این روزها دوباره اسم مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام بر سر زبان‌ها افتاده البته با این تفاوت که گمانه‌زنی‌ها حول محور تغییر و تحولات در ترکیب اعضای این نهاد می‌چرخد؛ یعنی احتمالا قرار است عده‌ای از روی صندلی‌های چند ساله خود بلند شوند و جایشان را به دیگران بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ