دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وقتی قانون اعلام می کند شرط واردات خودرو انتقال تکنولوژی باشد، غیر از تولیدکننده چه کسی می تواند وارد این عرصه شود؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه در بازار خودرو ناترازی وجود دارد و قیمت‌ها مناسب نیست، دولت باید با حداقل تعرفه یا تعرفه صفر اجازه دهد واردات خودرو انجام شود.
حدود دو سال از آزادسازی واردات خودرو به کشور می‌گذرد، بااین‌حال تاکنون تعداد خودرو‌های وارداتی به بازار ایران چشم‌گیر نبوده‌اند.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به تسهیل استانداردها امکان واردات میلیون‌ها دستگاه خودرو وجود دارد، من وارد کننده نیستم اما اگر بودم حتماً خودرو به دست مردم می‌رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چراغ سبز مجمع تشخیص به طرح مجلس جهت واردات خودروی کارکرده، انحصار بازار خودرو را خواهد شکست.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: ورود ارز با منشا خارجی برای واردات خودرو مورد تاکید است و امید می رود وزیر صمت با هماهنگی بانک مرکزی، این موضوع‌ را حل و فصل کند.
رشیدی کوچی گفت: ما به دنبال این هستیم تا با شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها مردم بتوانند خودرو‌های مناسب سوار شوند، اما اکنون آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده تعرفه‌ها را به شکل تصاعدی افزایش داده است.
عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش نرخ تعرفه خودروهای وارداتی، گفت: دولت برای شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها در این تعرفه‌ها تجدیدنظر کند.
وزیر صمت گفت: مجلس نقطه نظرات خود را درباره واردات خودرو ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.
به گفته فاطمی امین: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است. همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و مجلس انشالله آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعای برخی در فضای مجازی مبنی بر اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت را تکذیب کرد.
واردات خودرو مانعی ندارد، پرداخت وام خرید لوازم خانگی ایرانی، عدم افزایش قیمت شوینده‌ها و رشد ۱۲ تا ۱۹ درصدی تولید فولاد از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
طبق نامه نگاری های انجام شده در وزارت صمت، واردات خودرو با اعلام اسامی شرکت های واردکننده در مرحله نخست رسما کلید خورد.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه خودرو فقط از چین وارد نمی‌شود بلکه از ژاپن و کره هم واردات خواهیم داشت، گفت: ۹۰ هزار خودرو وارد کشور خواهد شد.
یکی از برنامه‌های وزارت صمت برای کاهش فاصله بین عرضه و تقاضای خودرو، موضوع واردات خودرو است. اقدامی مهم که حالا با گذشت مدتی از ابلاغ آیین نامه، وزیر صمت در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت واردات خودرو و زمان اعلام اسامی شرکت‌های واجد شرایط خبر داده است.
رفع اختلالات ارسال پیامک رجیستری موبایل، معافیت واردات طلا، پلاتین و نقره خام از مالیات، کاهش انحصار در تولید خودرو تا ۱۴۰۴و حضور هیأت تجاری روسی در ایران از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
بازار خودروی کشور طی سنوات گذشته در خلا خودروهای وارداتی، تبدیل به یک بازار انحصاری برای تولیدکنندگان و مونتاژکاران شده است؛ تا جاییکه مونتاژی ها با دلار ۶۰ تا ۷۰ هزار تومانی فروخته می شوند.
امینی استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دولت هیاهوی بی‌دلیلی را برای واردات خودرو به راه انداخته است، اضافه کرد: در این رابطه باید به دو نکته اشاره کرد، اولاً خودرو‌های وارداتی نمی‌تواند بازار و صنعت خودرو را رقابت‌پذیر کنند، زیرا برای انجام این کار نیاز به یکسری الزاماتی است که باید آن‌ها فراهم شوند، در غیر این صورت همچنان انحصار خودروسازان بزرگ ادامه خواهد یافت، بنابراین واردات خودرو تغییر خاصی را در بازار ایجاد نمی‌کند.
وزیر صمت با اشاره به چهار سال واردات ممنوعیت واردات خودرو به کشور اظهار داشت: در این شرایط طبیعی بود که حساسیت‌هایی وجود داشته باشد. از همان ابتدا کفتیم که واردات خودرو از نظر وزارت صمت بلامانع است. زیرا فضایی در کشور وجود دارد که می‌گوید ما می‌خواهیم یک انحصار در بازار خودرو ایجاد کنیم.
سخنگوی وزارت صمت ضمن تشریح جزئیات واردات خودرو گفت: مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از اول مهرماه آغاز می‌شود.
رئیس مرکز ملی فرش گفت: هر صادرکننده فرش دستباف که ۷۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد می‌تواند به ازای آن واردات خودرو داشته باشد.
وقتی اکثر خودروها ساخت داخل است طبیعی است که اکثر خودروهای سرقتی هم ساخت داخل باشد. اگر واردات آزاد بود و در انحصار و محدود نبود و مردم قدرت انتخاب داشتند این آمار تعجب‌آور بود
فقط ۱۰ روز تا پایان مهلت شرکت در جشنوارۀ تولید محتوای آنلاین «دانا» باقی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با برشمردن الزامات واردات خودرو گفت: اختصاص سهمیه واردات به خودروسازان خطر بزرگی است که می‌تواند نوع جدیدی از انحصار را در بازار خودرو ایجاد کند، لذا به شدت باید از آن اجتناب شود.
ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع گفت: اگر بنا باشد انحصار واردات خودرو به خودروسازان داده شود، قطعا خلاف قانون صریح مجلس خواهد بود و به عبارتی با این کار قانونگذار مورد تمسخر قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ