ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع گفت: اگر بنا باشد انحصار واردات خودرو به خودروسازان داده شود، قطعا خلاف قانون صریح مجلس خواهد بود و به عبارتی با این کار قانونگذار مورد تمسخر قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پی دریافت گزارشی مبنی بر «واردات دستگاه موقعیت یاب خودرو» از سوی یکی از شهرداری‌ها، سازمان بازرسی به موضوع ورود کرد.
ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان ۷۰ درصد( دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو (سیف) خواهد بود.
حدود دو سال از آزادسازی واردات خودرو به کشور می‌گذرد، بااین‌حال تاکنون تعداد خودرو‌های وارداتی به بازار ایران چشم‌گیر نبوده‌اند.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: ورود ارز با منشا خارجی برای واردات خودرو مورد تاکید است و امید می رود وزیر صمت با هماهنگی بانک مرکزی، این موضوع‌ را حل و فصل کند.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حمایت مهاجرانی از وزارت خارجه در ماجرای تغییر سالن نشست خبری «بن فرحان» /رشیدی: وزیر کشور با معاون سیاسی برخورد جدی می‌کند / محسن آرمین: اصلاح‌طلبان اصرار دارند بهزاد نبوی ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده گیرد/ قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب و... را می‌خوانید.
وزیر صمت گفت: مجلس نقطه نظرات خود را درباره واردات خودرو ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.
اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در صورت تایید نهایی لایحه «واردات خودرو» توسط شورای نگهبان، خودروهای خارجی با عمر کمتر از پنج سال می‌توانند مجوز واردات دریافت کنند.
با گذشت بیش از چهار سال از آخرین عرضه خودرو‌های وارداتی در کشور، گروه خودروسازی سایپا برای اولین بار محموله خودرو وارداتی را با عرضه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس آغاز می‌کند.
به گفته فاطمی امین: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است. همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و مجلس انشالله آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
سخنگوی شورای رقابت از ورود این شورا به بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: واردات خودرو اختلال دارد بنابراین تدوین دستورالعمل واردات خودرو توسط شورای رقابت در دستور کار است.
نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف مصوبه مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودروهای سواری کارکرده اظهار کرد که چرا نمی‌خواهید جلوی یکه‌تازی خودروسازان و وضعیت قیمت خودرو را بگیرید؟
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت تعیین می شود، از تحویل اولین خودروها تا پایان سال خبر داد.
رییس مجمع نمایندگان استان تهران ضمن تاکید بر تولید رقابتی توسط خودروسازان داخلی گفت: خودروسازان باید با تولید با کیفیت و قیمت رقابتی، در جهت جذب مشتریان به سمت تولیدات داخلی در برابر خودروهای وارداتی باشند.
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد. همچنان هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که توسط وزارت صمت اعلام شد نیز به قوت خود باقی است.
صادقی ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شودمی شود.
جانشین رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه نادیده گرفته شدن قانون هوای پاک در یک بازه زمانی کوتاه توسط صاحبان قدرت جای تأسف و تعجب فراوانیدارد، اظهار کرد: این روز‌ها میزان آلایندگی هوای تهران رکورد‌های چند ساله و چند دهه گذشته را شکسته است و تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، در واقع سعی بر سرپوش گذاشتن در میزان بالای آلایندگی خودرو‌های فاقد استاندارد است ودر صورتی که تدبیر اساسی و تلاش گسترده به این منظور صورت نگیرد، نفس شهر بند می‌آید و ریه‌های شهروندان از انواع آلاینده‌ها وذرات معلق انباشته خواهد شد.
عدم تعادل در عرضه و تقاضای خودرو، چالشی است که در سال‌های اخیر به مرور منجر به جهش قیمت خودرو شده است. حال انتظار می‌رود با عرضه حداقل ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی تا قبل از نوروز و افزایش عرضه محصولات داخلی، التهابات بازار کاهش یابد و دست واسطه‌ها کوتاه شود.
واردات خودرو مانعی ندارد، پرداخت وام خرید لوازم خانگی ایرانی، عدم افزایش قیمت شوینده‌ها و رشد ۱۲ تا ۱۹ درصدی تولید فولاد از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
معاون فاطمی امین با اشاره به روند واردات خودرو در سال جاری اظهار داشت: تا پایان سال، ۹۰ هزار خودرو وارد کشور می‌شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید خواهد شد.
معاون فاطمی امین با اشاره به روند واردات خودرو سال جاری اظهار داشت: تا پایان سال ۹۰ هزار خودرو وارد کشور می شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید خواهد شد.
معاون فاطمی امین با اشاره به روند واردات خودرو سال جاری اظهار داشت: تا پایان سال ۹۰ هزار خودرو وارد کشور می شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید خواهد شد.
معاون فاطمی امین با اشاره به روند واردات خودرو سال جاری اظهار داشت: تا پایان سال ۹۰ هزار خودروی اقتصادی وارد کشور می شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید خواهد شد.
معاون فاطمی امین با اشاره به روند واردات خودرو تا پایان سال اظهار داشت: تا پایان سال ۹۰ هزار خودروی اقتصادی وارد کشور می شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید خواهد شد.
فقط ۱۰ روز تا پایان مهلت شرکت در جشنوارۀ تولید محتوای آنلاین «دانا» باقی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ