حدود دو سال از آزادسازی واردات خودرو به کشور می‌گذرد، بااین‌حال تاکنون تعداد خودرو‌های وارداتی به بازار ایران چشم‌گیر نبوده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از ماه انتظار، بالاخره قرار است هفت خان واردات خودرو‌های کارکرده به مراحل پایانی نزدیک شود. اتفاقی که می‌تواند چهره بازار خودروی کشور را پس از سال ها، با خودرو‌های متفاوت تغییر دهد.
پس از ماه انتظار، بالاخره قرار است هفت خان واردات خودرو‌های کارکرده به مراحل پایانی نزدیک شود. اتفاقی که می‌تواند چهره بازار خودروی کشور را پس از سال ها، با خودرو‌های متفاوت تغییر دهد.
ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان ۷۰ درصد( دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو (سیف) خواهد بود.
نوری قزلجه در واکنش به اینکه پیش از این به ممانعت هیئت رئیسه از طرح پیشنهادات درباره لایحه واردات خودرو‌های کارکرده و بستن میکروفون نماینده مجلس اشاره کردید، یادآور شد: بنده در این مورد تذکر دادم. بستن میکروفون در مجلس تازگی دارد و پیش از این چنین سبک و سیاقی وجود نداشته است. به نظر بنده این اتفاق بسیار خطرناکی در مسیر دموکراسی کشور است، به عبارت دیگر اگر نماینده مردم در مجلس برای حرف زدن دچار مشکل شود پس در کجای جامعه به دنبال آزادی بیان باشیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه نادرست ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد، چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است!
علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه ناصحیح ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت خواهان مجلس شورای اسلامی بر روی تدوین قانون مبارزه با ویژه خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است
با گذشت بیش از چهار سال از آخرین عرضه خودرو‌های وارداتی در کشور، گروه خودروسازی سایپا برای اولین بار محموله خودرو وارداتی را با عرضه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس آغاز می‌کند.
رئیس مجلس اضافه کرد: در دهه ۹۰ کشور دچار عقب ماندگی جدی و برخی کارها از مدار خود خارج شد که یک واقعیت تلخ است. یک چالش دولت نیز این است که باید نیاز امروز را برطرف کرده و کسری‌های گذشته را هم جبران کند؛ پس دولت در ۲۰ ماه نمی‌تواند همه آنها را با هم حل کند و تولید مسکن نیز زمان‌بر است.
به گفته فاطمی امین: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است. همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و مجلس انشالله آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
میرسلیم: دولت به فکر چاره جویی مسائل اقتصادی کلان کشور و از جمله سقوط ارزش پول ملی باشد
وزیر صنعت از آغاز واردات خودرو از هفته آینده خبر داد.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: این شرکت ظرفیت تولید و تحویل سالانه پنج هزار و ۸۵۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس را دارد که با این ظرفیت بالای تولید داخل، نیازی به نگاه به بیرون و تامین محصول از خارج کشور و واردات اتوبوس دست دوم نیست.
همیشه کمبود منابع ارزی یکی از موانع واردات خودرو در کشور بود اما ظاهرا این مشکل این بار به همت بانک مرکزی حل شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروی استاندارد و باکیفیت پس از تایید صللحیت سازمان ملی استاندارد وارد کشور خواهد شد و اگر غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار باکیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار با کیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
در این فیلم سیر تا پیاز ماجرای واردات خودرو از مهر ماه به کشور را مشاهده می‌نمایید.
وزیر صمت با اشاره به چهار سال واردات ممنوعیت واردات خودرو به کشور اظهار داشت: در این شرایط طبیعی بود که حساسیت‌هایی وجود داشته باشد. از همان ابتدا کفتیم که واردات خودرو از نظر وزارت صمت بلامانع است. زیرا فضایی در کشور وجود دارد که می‌گوید ما می‌خواهیم یک انحصار در بازار خودرو ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: جریان هایی به دنبال واردات ماشین های دست دوم به داخل هستند و این اصلاً به صلاح کشور و تولید داخل نیست.
با گذشت حدود چهار سال از ممنوعیت ورود خودرو به کشور، حالا رونمایی آیین‌نامه واردات خودرو، از چراغ سبز به ورود خودرو‌های خارجی در ماه‌های آینده به کشور خبر می‌دهد. این در حالی است که خبری از واردات خودرو‌های دست دوم نیست و در این آیین نامه، خودرو‌ها تحت چهارچوب معینی مجوز ورود خواهد داشت.
با گذشت حدود چهار سال از ممنوعیت ورود خودرو به کشور، حالا رونمایی آیین‌نامه واردات خودرو خبر چراغ سبز به ورود خودرو‌های خارجی در ماه‌های آینده به کشور می‌دهد. این در حالی است که خبری از واردات خودرو‌های دست دوم نیست و در این آیین نامه، خودرو‌ها تحت چهارچوب معینی مجوز ورود خواهد داشت.
به صورت کلی خودرو‌های داخلی هزینه کارشناسی رنگ و بدنه کمتری را به نسب خودرو‌های خارجی و وارداتی برای مشتریان دارند، البته باید در این جا به یک نکته مهم اشاره کرد، کارشناسی رنگ و بدنه علاوه بر اینکه در محل واحد صنفی انجام می‌شود، به صورت اعزام کارشناس به محل نیز وجود دارد، معمولا خودرو‌های لوکس و وارداتی به محل مراجعه می‌کنند، تا با استفاده از وسائل و تجهیزاتی که در در محل کارشناسی وجود دارد، وضعیت رنگ و بدنه خودرو کارشناسی شود.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۱۵۳ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۸۹۶ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ