شهردار تهران گفت: ساختمان‌های پایتخت دارای شناسنامه ایمنی می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لحظه فروریختن ساختمان‌های منطقه خلازیر در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ که منجر به فوت ۴ تن از هموطنان شد.
بازارچه سنتی ستارخان، بیمارستان حضرت رسول اکرم، انبار نفت شهران، مجتمع تجاری و اداری بوستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ارم، بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان لولاگر، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، ساختمان علاء الدین، کارخانه ارج، مجتمع تجاری بام لند، بیمارستان سینا و بیمارستان بوعلی از جمله ساختمان‌های ناایمن در پایتخت محسوب می‌شود
محمدی با بیان اینکه بیشترین تعداد ساختمان‌های ناایمن در مناطق ۱۱و ۱۲ شهر تهران است، افزود: این ساختمان‌ها بیش از ۱۰ اخطار کتبی دریافت کردند و بیش از سه جلسه حضوری هم با مالکان ساختمان‌های ناایمن برگزار کردیم و نسبت به خطرات و اینکه شهروندان زیادی در این اماکن تردد دارند، توجیه کردیم که توجهی نکردند.
مهدی بابایی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از ساختمان‌ها یا پاساژ‌های ناایمن شهر تهران مطلع باشند، گفت: شاید در این برهه زمانی اطلاع‌رسانی همه ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران در دستورکار قرار نداشته باشد، اما به شکل موردی این اتفاق خواهد افتاد.
شهردار منطقه ۱۳ تهران از تکلیف تعدادی ساختمان که در شرایط خوبی قرار نداشتند برای اخذ مجوز از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با پیگیری‌های انجام شده در جلسه کمیته ایمنی خبر داد.
شهردار تهران گفت: لیست ساختمان های ناایمن را در اختیار رئیس شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا ایشان تشخیص دهند که چگونه عمل کنند.
دادستان کل کشور گفت: لیست ساختمان‌هایی که در تهران ایمنی ندارند توسط شهرداری به دادگستری استان تهران تحویل داده شده است.
ساختمان‌های ناایمن تهران براساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان آتش‌نشانی در چهار گروه «بسیار پرخطر» و بحرانی، «پرخطر»، «میان‌خطر» و «کم‌خطر» دسته‌بندی شده‌اند. تا به حال نیز بیش از ۳۳ هزار ساختمان در شهر مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بابایی می‌گوید؛ جز ۱۲۹ موردی که در دسته‌بندی «بسیار پرخطر» قرار داشتند، حدود ۱۱ هزار مورد نیز در دسته‌بندی «پرخطر»‌ها قرار گرفته‌اند. حساسیت‌ها هم بیشتر درباره دو گروه نخست است. شهرداری‌ها تا پیش از این ضعف قوانین برای برخورد نکردن با ساختمان‌های ناایمن را بهانه می‌کردند.
عضو شورای شهر تهران گفت: در صورت عدم انعقاد قرارداد ایمن‌سازی تا پایان سال حتماً اسامی ساختمان‌های ناایمن اعلام خواهد شد.
دادستان تهران به مالکان ساختمان‌های ناایمن برای ایمن سازی تا پایان سال دستور داد.
شهردار تهران گفت: من در جریان انتشار لیست ساختمان های ناایمن هستم اما آنها را شهرداری تهران منتشر نخواهد کرد.
شهردار تهران گفت: من در جریان انتشار لیست ساختمان های ناایمن هستم اما آنها را شهرداری تهران منتشر نخواهد کرد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به رویکرد این سازمان در حوزه آموزش شهروندی و پیشگیری گفت: این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس اداره انرژی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از سهم ٠.٢٨ درصدی ساختمان‌های شهرداری تهران از مصرف گاز شهر تهران بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده خبر داد.
رئیس اداره انرژی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از سهم ٠.٢٨ درصدی ساختمان‌های شهرداری تهران از مصرف گاز شهر تهران بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده خبر داد.
عضو شورای شهر تهران گفت: حتماً باید لیست ساختمانهای عمومی منتشر شود تا شهروندان بدانند ساختمانی اداری، خدماتی، رفاهی که قصد ورود به آن را دارند ناایمن است.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ابلاغ «دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی» و هویت دار شدن ساختمان‌ها خبر داد.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ابلاغ «دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی» و هویت دار شدن ساختمان‌ها خبر داد.
شهردار تهران از بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه ۶ طبقه از حیث ایمنی خبر داد و گفت: در گذشته فقط از لحاظ آتش نشانی ناایمنی ساختمان مورد بررسی قرار می‌گرفت.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه مشکلات ناظر بر ایمنی ورزشگاه آزادی، مربوط به مقاومت‌سازه‌ای است، گفت: مالکان حدود ۱۰ مورد از ساختمان‌های ناایمن برای ایمن‌سازی پای کار آمده‌اند.
شهردار تهران با بیان اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ‌گاه وجود نداشته است، گفت: اقدامات لازم در حوزه ایمن سازی ساختمان‌های سطح پایتخت در ۲۲ منطقه شهر تهران آغاز شده است.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری هرچه سریعتر باید در این زمینه اقدام و تعیین تکلیف کند، چون پای جان مردم در میان است. شیب تعداد ساختمان‌های ناایمن نزولی بوده و طیف محدودی نسبت به ایمن سازی اقدام کرده‌اند، اما این روند کند است.
معاون توسعه و پایش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران از اجرای نظام مدیریت سبز در ساختمان‌های تحت پوشش شهرداری تهران خبر داد.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به مصوبه "توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران" از آغاز مدیریت سبز در ساختمان های شهرداری تهران خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ