تغییر ساعت تابستانی (Daylight Saving Time) یک سنت پاییزی است که بر اساس آن در آمریکا، اروپا، بیشتر مناطق کانادا و تعدادی از کشور‌های دیگر ساعت‌های خود را یک ساعت به عقب می‌کِشند تا ساعات روز طولانی‌تر شود و در بهار آینده، عقربه ساعت‌ها را دوباره جلو می‌کشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بارسلونا یکی از پرتنش‌ترین شب های خود در تور آمریکا را پشت سر گذاشت چرا که دیشب خبر رسید عثمان دمبله پیشنهاد پی اس جی را قبول کرده است.
رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: مجوزی از سران در این باره گرفته شد که بر اساس آن در این ایام اجازه داشته باشیم در شرایط اضطراری مصوبه را اجرایی کنیم؛ یعنی از ساعت ۶ تا ۱۳ ساعت کاری باشد.
باید از آقایان موافق و مخالفی که دست به این کار می‌زنند پرسید. ما اساساً دو رویکرد در کشور داریم که یکی علم‌گرا یا عقلانی است و این رویکرد به‌دنبال منافعی در سطح ملی و منطقه‌ای است و منافع وقتی مادی باشد، معمولاً علم است که تعریف می‌کند کدام استراتژی یا سیاست به بهره‌وری و سودآوری بیشتر منتهی می‌شود. رویکرد دیگر علمی نیست. در این رویکرد مردم سنتی حاضر هستند و این رویکرد دنبال این است افکار سنتی جامعه را همراه خود داشته باشد؛ بنابراین یک کار سیاسی این‌چنینی انجام می‌دهند.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش مراکز معاینه فنی فعال در روزهای جمعه و همچنین تغییر ساعت مراکز خبر داد.
سازمان بهشت زهرا (س) در اطلاعیه‌ای نحوه تغییر ساعت مراسم خاکسپاری و ترحیم در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را اعلام کرد.
سازمان بهشت زهرا (س) در اطلاعیه‌ای نحوه تغییر ساعت مراسم خاکسپاری و ترحیم در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) را اعلام کرد.
ساعت کاری مجموعه‌های دستگاه قضا از ۱۵ خرداد و همزمان با تغییر ساعت کاری ادارات دولتی از ساعت ۶ تا ۱۳ خواهد بود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال باتوجه به اینکه تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح و طبق روال گذشته است.
زمان دیدار دو تیم پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان تغییر کرد.
ساعت دو مسابقه از هفته سی ام لیگ دسته اول فوتبال تغییر کرد.
آنگونه که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه خود توضیح داد ابتدا باید شبکه اپراتور‌ها با سرور‌های جهانی بر مبنای این سیاست جدید (عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش‌بینی‌های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و تمام تغییرات لازم در سامانه‌ها و تجهیزات شبکه اپراتور‌ها اعمال شده است.
مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات در تابستان اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت دولت، ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق یعنی پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریور، از شش صبح تا ساعت ۱۳ خواهد بود.
ساعت آغاز فعالیت مدارس و ادارات آموزش و پرورش و مدارس شهرستان‌های تهران در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح خواهد بود.
چالش «کمبود برق» در تابستان قرار است با تولید چالش‌های جدید، از سر راه برداشته شود. با تصویب دولت، ساعت شروع کار از نیمه خرداد به مدت یک فصل، به ۶صبح تغییر می‌کند. این عقب‌رفت «ساعت کار» دست‌کم سه چالش (اختلال) در پایتخت و دیگر شهر‌ها ایجاد خواهد کرد که مهم‌ترین آن، نحوه ارتباط بخش خصوصی با دولت با توجه به تشدید اختلاف ساعت‌کار بین شرکت‌ها و دستگاه‌ها است. دولت می‌توانست تهدید کمبود برق را به فرصت تبدیل کند و با کاهش ساعت‌کار هفته، از تجربه موفق جهان به نفع افزایش بهره‌وری نیروی کار استفاده کند.
در حال حاضر ۷۰ کشور در طول سال جهت بهره مندی بیشتر از نور خورشید، اقدام به اعمال تغییراتی در ساعت رسمی خود می‌کنند و در اصطلاح از ساعت تابستانه (Daylight Saving Time) استفاده می‌کنند؛ ساعت تابستانه به حالتی می‌گویند که بر اساس آن در ۶ ماه ابتدایی سال ساعت–معمولاً یک ساعت- به جلو کشیده می‌شود و ۶ دوم سال به حالت اولیه باز می‌گردد؛ این تغییرات ساعت در منطقه‌های زمانی منجر به طولانی شدن روز در هنگام عصر و کوتاه‌تر شدن روز در هنگام صبح می‌شود.
با رسیدن به ساعت یک دقیقه بامداد دوم فروردین درحالی که امسال برخلاف سال‌های گذشته ساعت کشور یک ساعت به جلو نرفته بود، بسیاری از سرویس‌های موبایلی، بانکی و اینترنتی و گجت‌های تحت اندروید و ویندوز برای یک ساعت دچار اختلال شدند، چون بسیاری از سرور‌های بین المللی تغییر ساعت تابستانی را برای ایران هم لحاظ کردند. اتفاقی که نیاز به هماهنگی وزارت ارتباطات در این زمینه داشته است.
ساعت کار موزه‌ها و مجموعه‌های گردشگری شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان، اعلام شد.
ساعت برگزاری مسابقه حساس میان استقلال و گل‌گهر سیرجان تغییر کرد.
دیدار هوادار و مس رفسنجان از هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۵:۰۰ روز سه شنبه به ساعت ۱۴:۳۰ تغییر کرد.
ساعت دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال تغییر کرد.
ساعت بازی تیمهای پرسپولیس و سپاهان از 17 به 15 تغییر کرد.
ساعت برگزاری دیدار بین تیم‌های  سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی تغییر کرد.
زمان یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور تغییر کرد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه یک ساعت به مدت زمان اجرای طرح ترافیک افزوده شده است، گفت: تنها تغییر صورت گرفته نسبت به تابستان این است که زمان اتمام طرح ترافیک از ساعت پنج به شش عصر رسیده است. این درحالی است که در گذشته و پیش از پاندمی کرونا ساعت اجرای این طرح تا هفت عصر بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ