افزایش ۲ برابری مصرف گاز طی هفته گذشته،تغییر الگوی کشت راه نجات از بحران آب و استقرار کشتی اوشنیک درعسلویه/ تولید گاز از فاز ۱۱ در زمستان از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: اکنون ۴ حلقه چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی تکمیل شده و تا پایان مردادماه امسال تولید زودهنگام از این فاز آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت نفت دولتی سوریه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا تولید نفت و گاز این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
خجسته مهر، توسعه فاز 11 پارس جنوبی را نتیجه اعتماد به متخصصان ایرانی خواند و گفت:با تکمیل توسعه این فاز روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده ودرآمد سالانه۵ میلیارد دلاری دارد.
اداره‌کل استاندارد استان تهران اعلام کرد تولید کپسول گاز بوتان و ال پی جی مشمول استاندارد اجباری است.
وزیر نفت گفت:روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شود و با تولیدی شدن طرح توسعه فاز ۱۱ این میدان مشترک تولید افزایش پیدا می‌کند.
با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت برای پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان وتولید زودهنگام گاز از فاز۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان مقرر شدعملیات توسعه آغاز شود.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بر حفظ و ارتقای پایداری تولید گاز با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.
اهواز - مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: هم اکنون ۸۰ درصد گاز همراه تولید میادین نفتی معادل ۶۰ میلیون مترمکعب گاز، جمع آوری می‌شود.
اوجی گفت: امیدواریم تا پایان پاییز ۱۴۰۲ شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام باشیم که مردم این مرز و بوم بدون قطعی گاز فصل سرد سال را پشت سر بگذارند.
حسین زاده ، راه اندازی فاز ۱۴ پارس جنوبی را به عنوان ایرانی ترین فاز پارس جنوبی؛ به معنای تحقق اقتدار و غرور ملی دانست و گفت: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت، تولید داخل است.
خجسته مهر باتاکید بر ضرورت شتاب‌بخشی به نگهداشت توان تولید میدان‌های گازی گفت:چشم‌انداز ترسیم‌شده برای این شرکت افزایش تولید گازبه مقدار ۱۴۲ میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.
مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از افزایش ظرفیت تولید گاز در این پالایشگاه از میدان گازی کیش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
سخنگوی اقتصادی دولت از بهره برداری اولین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی با تولید روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب گاز در هفته های آتی خبر داد و گفت: جلسات تعیین مزد کارگران آغاز شده است.
سخنگوی اقتصادی دولت از بهره برداری اولین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی با تولید روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب گاز در هفته های آتی خبر داد و گفت: جلسات تعیین مزد کارگران آغاز شده است.
سخنگوی اقتصادی دولت از بهره برداری اولین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی با تولید روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب گاز در هفته های آتی خبر داد و گفت: جلسات تعیین مزد کارگران آغاز شده است.
سخنگوی اقتصادی دولت از بهره برداری اولین سکوی فاز11 پارس جنوبی با تولید روزانه 12 میلیون متر مکعب گاز در هفته های اتی خبر داد.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: زمانیکه فرآیند دفن پسماند بی‌هوازی است، یکی از گاز‌هایی که ناشی از این فرآیند تولید می‌شود، گاز متان است؛ بنابراین تولید گاز متان در مراکز دفن پسماند، موضوعی طبیعی است، مگر اینکه مدیران اجرای پسماند، از روش‌هایی غیر از روش دفن استفاده کنند، اما تا زمانی که روش مدیریت پسماند، دفن زباله است، گاز متان هم تولید می‌شود.
احمد باهوش اعلام کرد که در ۲۳ روز سپری‌شده از زمستان امسال بیش از ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز از سوی این مجموعه به شبکه سراسری تزریق شده که این مقدار نسبت به مدت پارسال افزایش پنج درصدی داشته است
باهوش، با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی پالایشگاه‌های پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز گفت: با تلاش و اقدام‌های شاخص، روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز از پالایشگاه‌های پارس جنوبی فرآورش می‌شود.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که سرما تولید گاز را در آمریکا کاهش داده است به طوریکه بدترین افت یک روزه را طی 10 سال گذشته به ثبت رساند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: خوشبختانه در بخش تولید گاز مایع هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.
سرپرست شرکت نفت و گاز پارس از بهره‌برداری دومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در سوم آبان‌ماه امسال خبر داد.
خجسته مهربا اشاره به اینکه تولید فاز ۱۱ در زمستان عملیاتی می شود گفت: خوشبختانه کشتی غول‌پیکر اوشنیک را تحویل گرفتیم و در منطقه عسلویه مستقر شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از امضای قرارداد صادرات ۴۰ دستگاه توربین ساخت ایران به روسیه خبر داد و اعلام کرد که تولید گاز ایران در دوران تحریم دو برابر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ