معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: زمانیکه فرآیند دفن پسماند بی‌هوازی است، یکی از گاز‌هایی که ناشی از این فرآیند تولید می‌شود، گاز متان است؛ بنابراین تولید گاز متان در مراکز دفن پسماند، موضوعی طبیعی است، مگر اینکه مدیران اجرای پسماند، از روش‌هایی غیر از روش دفن استفاده کنند، اما تا زمانی که روش مدیریت پسماند، دفن زباله است، گاز متان هم تولید می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به برنامه این شرکت درخصوص توسعه خودروهای برقی و هیبریدی، خاطرنشان کرد: هم راستا با سیاست های کلان اقتصاد کشور و وزارت صمت و در راستای کاهش مصرف سوخت که در حال حاضر نیاز روزانه مازاد بر ظرفیت تولید آن است، توسعه خودروهای برقی و هیبریدی را دنبال می کنیم و نمونه خودرو برقی تولید شده ایران خودرو به تایید وزیر محترم صمت نیز رسیده است.
طرح نشان تجاری پارک فناوری پردیس در دو بخش تایید و تضمین کیفیت (گارانتی) محصولات تولید شده در پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رئیس جمهور رونمایی شد.
بر اساس تحقیقات انجام‌شده اجزای داخلی کابین از جمله روکش صندلی‌ها، روکش در‌ها و داشبورد و سایر قطعات، در اثر تابش نور آفتاب مخصوصا در فصل تابستان، گاز سمی و سرطان‌زای بنزن را تولید و ساطع می‌کنند که بوی آشنایی هم دارد، به همین دلیل به رانندگان خودرو‌های مختلف توصیه و تاکید می‌شود بلافاصله پس از سوار شدن به خودرو کولر آن را روشن نکنند.
قرصی که هفته گذشته تایید شد، وُست (Vowst) نام دارد و مانند درمان تاییدشده تنقیه، حاوی باکتری‌های زنده است و برای استفاده افراد ۱۸ سال و بالاتر به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای عفونت‌های مکرر باکتری کلستریدویم دیفیسیل تایید شده است.
سازمان غذا و دارو ایالات متحده نخستین قرص تولیدشده از مدفوع اهدایی انسان را تایید کرد. این دومین درمان برگرفته از مدفوع انسان است که تاکنون تایید شده است. نخستین درمان مبتنی بر تنقیه بود که سازمان غذا و دارو آمریکا آن را در دسامبر ۲۰۲۲ تایید کرد.
هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری ـ که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد ـ با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از آغاز سال تا امروز، ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله نخست تایید شد.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با تشریح آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: از ابتدای سال تا امروز ما ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اعلام نظر کردیم که از این تعداد ۳۱ مورد طرح و مابقی لایحه بود که ۱۲ مصوبه در همان مرحله اول مورد تایید قرار گرفت
چت بات‌ها یا بیش از حد تولید می‌کنند (هم حقایق و هم گزاره‌های نادرست را تولید می‌کنند و تصمیمات اخلاقی و غیر اخلاقی را به طور یکسان مورد تایید قرار می‌دهند) یا کم‌تر تولید می‌کنند (عدم تعهد به هر گونه تصمیم و بی‌توجهی به پیامد‌های تصمیم گیری). با توجه به غیر اخلاقی بودن، ساختگی و جعلی بودن آنان از نظر علمی و بی‌کفایتی زبانی این سیستم‌ها، ما صرفا می‌توانیم به محبوبیت گسترده چت بات‌ها بخندیم و یا گریه کنیم.
خجسته مهربا تاکید بر ضرورت شتاب‌بخشی به نگهداشت توان تولید میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: چشم‌انداز ترسیم‌شده برای این شرکت افزایش تولید گاز به مقدار ۱۴۲ میلیون مترمکعب در روز است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای ساخت مشترک کارخانه پهپاد ایران و روسیه گفت: نمی‌توانم گزارش‌ها در خصوص طرح ایران و روسیه برای ایجاد کارخانه تولید پهپاد در روسیه را تایید کنم.
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با تیتر «شوک زنجیره‌‌‌ای به تولید» توضیح داده است: «پدیده‌های اقتصادی هیچ‌گاه با تغییرات یک‌ماهه قابل تحلیل نیستند و اساسا نمی‌توان شاخص خرید مدیران برای یک‌ماه سال را مبنایی برای تحلیل رکود یا رونق اقتصادی دانست. پدیده‌های اقتصادی در صورتی قابل تحلیل هستند که دامنه‌دار و مستمر باشند؛ بنابراین برای قضاوت در این باره بسیار زود است. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌‌‌ها در تحلیل خود درباره آغاز رکود اقتصادی براساس گزارش مورد استناد، شتاب‌زده عمل کرده‌اند؛ چرا که بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این افت‌وخیزها در شاخص خرید در ماه‌های مختلف امری متداول بوده است. این شاخص به معنای کاهش تولیدات صنعتی نیست، بلکه میزان خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای توسط بنگاه‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در گزارش هم اشاره شده است و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد، دلیل اصلی کاهش شاخص مدیران خرید محدودیت به وجود آمده در این ماه برای عرضه گاز به صنایع بوده است.
تخم مرغ، مرغ و ماهی از آزمایشگاه: سنگاپور اولین کشور در جهان می‌باشد که فروش گوشت تولید شده از سلول‌های بنیادی را تایید کرده است. با این وجود، این پرسش مطرح می‌شود که آیا گوشت تولید شده در آزمایشگاه برای تغذیه جهان کافی می‌باشد؟
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران گفت: برخلاف آنچه که رسانه‌ها گفتند منشأ متان در تهران مجموعه آراد کوه نیست و ما نیز با همراهی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به دنبال پیدا کردن منشا تولید متان در پایتخت هستیم. البته اینجا لازم است بگویم برای مجموعه آرادکوه نیز دارد اتفاقات خوبی می‌افتد که منجر به کاهش تجمیع پسماند در این منطقه می‌شود.
ریچارد اسپرینگمن نائب رییس شرکت «هولتک اینترنشنال» می‌گوید: انگلیس درنقطه حساسی قرار دارد تا از بحران انرژی گذر کند. برای اطمینان از امنیت انرژی پاک در ۱۰ سال آینده، به طرح‌های نیروگاه هسته‌ای متعدد و مکمل بر اساس فناوری راکتور آب تحت فشار نیاز دارد. این فناوری تایید شده است.
محققان موفق به انجام پژوهشی شدند که نتیجه آن نشان داد گیاه خرنوب در درمان ناباروری مردان موثر است و می توان از این گیاه برای تولید داروی درمان سرطان استفاده کرد.
وزیر صمت تاکید کرد: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح ها به پایان نرسیده است؛ در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد لذا به جز مدیریت مصرف کاری نمی توانیم انجام دهیم.
معاون سازمان پسماند شهرداری تهران ضمن تایید «انتشار گاز متان از مجتمع‌های دفن زباله در همه جای جهان به‌عنوان یک واقعیت مرتبط با این مراکز»، درباره آنچه انتشار ابرگاز از مجتمع دفن زباله در جنوب استان تهران توسط «ناسا» اعلام شد، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: مقصر انتشار گاز متان از مجتمع آرادکوه، عاملان تحریم ایران هستند که مانع از «امضای قرارداد ایران با شرکت خارجی برای تولید برق از گاز متان» شدند. همزمان با این گفت‌وگو «دنیای‌اقتصاد» با دسترسی به آمار رسمی شهرداری، حادترین مشکلات تهرانی‌ها را شناسایی کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر تاکید کرد که نمی‌توان گزارش‌ها درخصوص غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصدی توسط ایران در سایت فوردو را تایید کرد.
با تایید ستاد فناوری نانو خمیر اسلایم تحت میدان مغناطیسی با نانو ذرات آهن تولید شد.
مالزی تایید کرد که تصمیم کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به اتفاق آرا و پس از در نظر گرفتن لزوم مقابله با ابهام در بازار گرفته شده است.
مالزی تایید کرد که تصمیم کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به اتفاق آرا و پس از در نظر گرفتن لزوم مقابله با ابهام در بازار گرفته شده است.
سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا: ما با نگرانی جدی به گزارش‌های فزاینده مبنی بر این که پهپادهای تولید ایران ممکن است در تجاوز به اوکراین دخیل باشند، توجه می‌کنیم.
دیروز آمریکا مجموعه ای از قوانین نظارتی صادراتی جدید را منتشر کرد و برترین تولید کننده تراشه حافظه رایانشی در چین و ۳۰ شرکت دیگر از این کشور را به فهرست موسسات تایید نشده خود افزود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید بر نقش شرکت ایتراک برای تایید کیفیت قطعات، گفت: با نظارت‌های دقیق ایتراک، محصولات جدید ری‌را و TF21 با سطح کیفی بالایی تولید و عرضه خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ