خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که سرما تولید گاز را در آمریکا کاهش داده است به طوریکه بدترین افت یک روزه را طی 10 سال گذشته به ثبت رساند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان با انتشار توئیتی به برپایی جشن تولد برای درویش در شبکه یک صدا و سیما کنایه زد.
تشکیل سازمانی خارج از صدا و سیما و با مشارکت نهادهای قانونی و اصناف موثر در صنعت تصویر و نهایتا هیئت منصفه اصولی با مشارکت فرهیختگان و نمایندگان فرهیخته مردم  "و البته نه بازهم فرمایشی" و نظارت بعد از تولید و پخش اثر، همان سیاستی است که می تواند بنحوی تضمین کننده فعالیت فعالان حوزه صنعت تصویر ایران باشد و قانونگزار باید سعی کند تا شرایط کسب و کار را تسهیل کند و نه این که دامنه حضور مناصب حاکمیتی را در کسب و کار مردم بیشتر کند! نیازمند قوانین مترقیانه هستیم و اگر لازم است قانون اساسی را هم مترقیانه کنیم ، بکنیم! چون سرنوشت هرکشوری بردست مردمانش است و حاکمان در خدمت مردمان  ولاغیر...
هشتم خرداد ماه سال 1402 اجلاس تجلیل از مدیران شایسته سال گذشته، در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش، بهبود فضای بیزینس‌های داخلی با رویکرد استراتژیک کارآفرینی و مشتری مداری، در سالی بود که با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» نام‌گذاری شده است.
متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند با بروز رسانی راکتور زیستی تولید دارو، از ضرر چندین میلیارد تومانی تولید دارو سازی جلوگیری کنند. از این دستگاه برای تولید مواد شیمیایی و واکنش‌های زیستی استفاده می‌شود و دانش فنی ساخت آن در انحصار پنج کشور جهان است. خبرنگار صدا و سیما هنگام مصاحبه با مهندس محمد داوود معتمدی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تلاش کرد با میکروفون آبی خبرگزاری صدا و سیما کراوات مهندس معتمدی را سانسور کند. در بخشی از مصاحبه خبرنگار سعی می‌کند که همزمان با حرکات بدن مدیرعامل شرکت دانش بنیان میکروفون را جابجا کند تا کراوات وی دیده نشود.
سرم‌های ضدپیری پوست در صاف کردن پوست و پیشگیری از چین‌وچروک‌های بیشتر موثرند. در واقع با استفاده از این نوع سرم‌ها، مقدار تولید کلاژن پوست افزایش می‌یابد و از چین‌وچروک روی پوست کم می‌شود.
در بهار تولید خون در بدن افزایش می‌یابد و همین امر امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و موجب بیماری‌های خونریزی دهنده، ترک برداشتن رگ‌ها، پیدایش بزاق خون آلود و سرفه می‌شود. در این فصل گرمی هوا اخلاط موادی را که به دلیل سرمای زمستان و کاهش تعریق در بدن حبس شده‌اند، رقیق کرده و به حرکت در می‌آورد.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مشکلات خط در حوزه GMP ممکن است بحرانی یا غیر بحرانی باشد که در موارد بحرانی و ماژور خط بلافاصله تعطیل می‌شود و البته موضوع در مورد این خط تولید به رغم این که بحرانی نبود، تصمیم به تعطیلی را در پی داشت.
صنعت خودروسازی کشور در دهه ۹۰ از نظر تولید و توسعه دچار افول شد و تا انتهای این دهه نتوانست سرپا شود؛ به شکلی که بیش از نیمی از نیاز بازار بدون پاسخ رها شد.
طبق مصوبه مجلس، هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در خصوص تولید و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی جهت پخش در شبکه‌های صدا و سیما به صورت صد درصد هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد می‌شود.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به مصرف غیرمنطقی سرم در برخی موارد طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: تا سال گذشته تامین ماهانه سرم در کشور حداکثر ۱۱ میلیون عدد بود که در سال جاری به بیش از ۱۹ میلیون عدد رسیده است. بر همین اساس عرضه سرم از هر دو مسیر تولید داخل و واردات در دو ماه دی و بهمن مجموعا ۳۹ میلیون عدد بوده است.
موشک کروز پاوه جدیدترین موشک کروز زمین‌پایه ایران که توسط نیروی هوافضای سپاه تولید شده با برد ۱۶۵۰ کیلومتر رونمایی شد. سومار، هویزه و طلائیه (ابومهدی) کروزهای زمین‌پایه ایران بودند که اکنون پاوه هم به آنها اضافه شده است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
محققان یک شرکت دانش بنیان که تولید سرم انسانی از خون بند ناف را چندی پیش آغاز کرده بودند، نیاز سراسر کشور را در این زمینه و برای تولید محصولات سلولی تامین می کنند.
شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما نوشت: دوستانی که تصور می‌کنند موضوع نامه دکتر جبلی، بخش خصوصی و پلتفرم و این داستان‌ها است، به این پرسش فکر کنند: آیا در ایران بخش خصوصی می‌تواند بدون هیچگونه مجوز تولید، صد میلیارد خرج یک سریال امنیتی کند و بعد از آنکه بازیگر اصلی به لشکر دشمن پیوست، بدون هیچ مجوزی آن را پخش کند؟
دارپا روی تحقیق و توسعه دارو‌های مختلفی تاکنون سرمایه گذاری کرده است. پیشتر این آژانس تحقیقاتی، بودجه‌ای را برای توسعه داروی ضد سرماخوردگی درنظر گرفته بود و حالا می‌خواهد به شکل متمرکزتری روی تولید دارویی که بتواند افراد را در مقابل سرمای شدید مقاوم کند، کار کند.
آیت الله نوری همدانی گفت: امروزه تبلیغات فراوانی در صدا و سیما پخش می شود و حال آنکه وقت مردم محترم است و این خود نوعی ظلم به مردم است، صدا و سیما باید واقعیت ها را بیان کند و سبب رشد فرهنگی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی شود.
حسین نورانی‌نژاد در اعتماد نوشت: صداوسیما به واسطه بودجه‌ای که به‌ طور سنتی دراختیارش است و وابستگی که به مسیر خود پیدا کرده و نیز رسانه‌های همسویی که از سوی نهادهای خاص امنیتی و نظامی شکل گرفته‌اند، امیدی به اصلاح‌شان نیست و اساسا آنها هم برای مخاطب اقلیتی تولید برنامه می‌کنند.
حسین نورانی‌نژاد در اعتماد نوشت: صداوسیما به واسطه بودجه‌ای که به‌ طور سنتی دراختیارش است و وابستگی که به مسیر خود پیدا کرده و نیز رسانه‌های همسویی که از سوی نهادهای خاص امنیتی و نظامی شکل گرفته‌اند، امیدی به اصلاح‌شان نیست و اساسا آنها هم برای مخاطب اقلیتی تولید برنامه می‌کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مشکل کمبود آنتی بیوتیک تا اواخر هفته رفع می‌شود و گفت: طی هفته‌های آینده میزان تولید سرم یک و نیم میلیون عدد افزایش می‌یابد و تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: به دنبال اقدامات انجام شده در حوزه آنتی بیوتیک تا اواخر هفته مشکلی به اسم کمبود آنتی بیوتیک نخواهیم داشت. در حوزه سرم هم همین طور. در زمینه تامین شربت استامینوفن و سرماخوردگی در برخی از استان‌ها مشکلاتی وجود داشت که در این راستا هم تولید افزایش است. البته همه استان‌ها در این زمینه مشکل ندارند و در استان‌های مشکل دار نیز بلافاصله از طریق شبکه مویرگی توزیع، دارو را میرسانیم تا مشکل حل شود.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: برای ما قابل قبول نیست که در یک درمانگاهی ۷۰ نفر در نوبت تزریق سرم هستند. یعنی برایشان سرم تجویز شده و در انتظار تزریق سرم هستند. این میزان تجویز و مصرف قابل قبول نیست. باید توجه کرد که ما تامین سرم از محل تولید داخل را با حداکثر توان انجام می‌دهیم و حتی از مسیر واردات هم تامین سرم را انجام می‌دهیم، اما مشکل در تولید نیست و من این وضعیت را به عنوان کمبود سرم تلقی نمی‌کنم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از افزایش دو برابری تولید فرآورده‌های تزریقی حجیم (سرم) در شرکت داروپخش خبر داد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از افزایش دو برابری تولید فرآورده‌های تزریقی حجیم (سرم) در شرکت کارخانجات داروپخش خبر داد.
عضو اتاق تهران با بیان اینکه سرم در حجم انبوه تولید می شود، گفت: محدودیت توزیع داروخانه ای سرم و افزایش مصرف به دلیل شیوع بیماری های فصلی موجب شده که احساس کنیم سرم در کشور کم شده است.
فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان درباره میزان تولید سرم در کشور، گفت: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بطری سرم در کشور تولید می‌شود که این میزان تولید، به اندازه نیاز کشور است و در نتیجه نباید کمبود سرم داشته باشیم، اما در برخی مقاطع مانند شرایط کنونی که بیماری‌های فصلی زیاد می‌شود، متأسفانه با کمبود سرم مواجه می‌شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ