مدیرعامل شرکت نفت دولتی سوریه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا تولید نفت و گاز این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قیمت نفت روز جمعه در پی اعلام تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و روسیه، برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به سوی ششمین رشد هفتگی متوالی پیش می رود.
عربستان سعودی کاهش داوطلبانه تولید یک میلیون بشکه در روز را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد و در سپتامبر هم به آن ادامه خواهد داد.
دیپلمات نفتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که روسیه صادرات نفت خود را در ماه اوت، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.
ظرفیت پالایشی کشور ما بنا به اعلام مسوولان وزارت نفت، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه ما به مصرف داخلی می‌رسد که در زمان اورهال یا تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها این میزان کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین منطقی نیست که روزی نهایتا ۳ میلیون بشکه تولید کنیم، ۲ میلیون بشکه در داخل مصرف کنیم و حدود ۱.۶ میلیون بشکه هم صادر کنیم. به نظر می‌رسد این عدم تطابق، ناشی از فروش بخشی از نفت فروش نرفته قبلی ایران باشد.
قیمت نفت به مدت چهار هفته متوالی کاهش پیدا کرده و همه رشدی که پس از اعلام جدیدترین دور کاهش تولید اوپک پلاس پیدا کرده بود را تحت تاثیر نگرانی‌های اقتصادی و مبهم شدن دورنمای تقاضا برای سوخت، از دست داده است.
خلیلی گفت: از این پس شرکت‌های اکتشاف و تولید صاحب صلاحیت امکان دریافت پروانه فعالیت در صنعت نفت را دارند و این فرآیند در کمتر از یک سال انجام می شود.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
براساس آخرین گزارش سالانه بریتیش پترولیوم (BP)، ایران با سوزاندن سالانه ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب گازهای همراه، رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.
شهریور ماه سال جاری جواد اوجی وزیر نفت در مصاحبه با صداوسیما ادعا کرد: «ظرفیت خوبی در بخش‌های تولید نفت، فرآورده و گاز داریم که می‌توانیم بخشی از کمبود انرژیکشورهای اروپایی را تأمین کنیم». اکنون با توجه به کاهش دمای هوا و قطعی گاز در اکثر نقاط کشور، جمال رحمتی کارتونیست روزنامه هم میهن به این ادعای وزیر نفت واکنش نشان داده است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پانزدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که با کاهش دمای هوا، ۷۲ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.
مالزی تایید کرد که تصمیم کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به اتفاق آرا و پس از در نظر گرفتن لزوم مقابله با ابهام در بازار گرفته شده است.
مالزی تایید کرد که تصمیم کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به اتفاق آرا و پس از در نظر گرفتن لزوم مقابله با ابهام در بازار گرفته شده است.
دبیرکل کشورهای عربی صادرکننده نفت، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید را تصمیمی درست و در زمان مناسب عنوان کرد.
با کاهش تولید اوپک پلاس و جدال لفظی مقامات آمریکا و عربستان، این پرسش مطرح می‌شود چه عواملی موجب شده که مقامات ریاض به درخواست واشنگتن برای افزایش تولید نفت توجهی نداشته باشند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عربستان سعودی می دانست کاهش تولید نفت به تقویت درآمدهای روسیه و احتمال کاهش تاثیر تحریم ها بر این کشور منجر خواهد شد.
پس از تصمیم عربستان و اوپک پلاس برای کاهش تولید روزانه نفت، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که ریاض پیامدهای این تصمیم را خواهد دید و واشنگتن در حال بازبینی روابط خود با این کشور است.
وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتقاد از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت می‌گوید این تصمیم ناعاقلانه بوده و در شرایط کنونی مناسب به نظر نمی‌رسد.
۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید برای ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) به اجماع رسیدند.
افتتاح بزرگترین طرح آبرسانی خوزستان، سی و دومین نشست اوپک پلاس و نشست خبری شرکت توانیر و برق حرارتی از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی در هفته اخیر بود.
به دلیل اختلافات حقوقی میان اربیل و بغداد و در نتیجه کاهش سرمایه گذاری های نفتی، تولید نفت در اقلیم کردستان عراق به نصف کاهش یافته است.
۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌ودومین نشست خود برای کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه برای ماه اکتبر (مهرماه - آبان‌ماه) به توافق رسیدند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه تلاش کردیم تا ۳ ماه آینده ۴۵ میلیون مترمکعب بیش از پارسال گاز تولید کنیم، گفت: کسری گاز در زمستان امسال از ۲۲۰ میلیون مترمکعب به ۱۹۰ میلیون مترمکعب کاهش می‌یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ