«دیمیتری پسکوف» به انتخابات کنگره آمریکا و نتایج آن واکنش نشان داد و تأکید کرد که این انتخابات تغییری در روند بد روابط مسکو - واشنگتن نخواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه گفت: جدا از هر نتیجه‌ای که پارلمان پاکستان در رابطه با انتخابات داشته باشد، معتقدیم ایران و پاکستان باید روابط خود را همیشه در حال گسترش وحل مسائل ببینند.
رئیس صداوسیما گفت: در همه دوره‌های انتخابات در صدا و سیما این بحث وجود داشته که آیا نتیجه انتخابات برای این رسانه اهمیت دارد تا مجلس همسو بیاید یا اینکه مشارکت مردم بالا باشد؟ مقام معظم رهبری روی بالاترین میزان مشارکت تأکید داشته‌اند و صرف اجرای قانون و با ورود افراد تأیید صلاحیت شده، انتخابات باید با بالاترین مشارکت برگزار شود.
دونالد ترامپ در رابطه با تلاش‌هایش برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ که منتهی به حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا شد، توسط هیأت‌منصفه فدرال به چهار اتهام جنایی متهم شده است.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند، این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند؛ اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند؛ ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
با آغاز شمارش آراء در دور دوم انتخابات امروز در یونان، راست‌های افراطی در آستانه ورود به پارلمان قرار دارند.
کمیسون عالی انتخابات ترکیه نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تأیید و پیروزی رجب طیب اردوغان را با کسب ۵۲.۱۸ درصد آرا رسما اعلام کرد.
اردوغان برای پیروز شدن در انتخابات و ترغیب مردم به رای به نفع خود اقدامات متنوع و متعددی را از چند ماه مانده به انتخابات تا چند روز قبل از انتخابات انجام داد و از هر ترفندی برای پیروزی بر حریف بهره گرفت.
نتایج یک نظرسنجی بعد از کناره گیری «محرم اینچه» از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد که «قلیچدار اوغلو» نامزد ائتلاف ملت از رجب طیب اردوغان نامزد حزب اعتدال و توسعه و رئیس جمهور فعلی پیش است. محرم اینچه یکی از چهار نامزد انتخابات یکشنبه ریاست‌جمهوری ترکیه روز (پنجشنبه، ۱۱ مه) در اقدامی شوکه‌کننده اعلام کناره‌گیری کرد. به گفته کارشناسان، کناره‌گیری غافلگیرکننده اینچه از انتخابات ترکیه شانس پیروزی نامزد اپوزیسیون در دور اول انتخابات را افزایش خواهد د اد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی بر این باور است که صرف نظر از اینکه چه کسی برنده انتخابات پیش روی ترکیه شود، رویکرد کلی سیاست خارجی ترکیه تغییرزیادی نخواهد کرد.
انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند اولین آزمون مهم دنیا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی و محتوا‌های جعلی باشد.
برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، مهمترین رویداد سال ۲۰۲۲ بود؛ رخدادی که با تغییر موازنه قدرت در عرصه داخلی، نتیجه آن بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور هم تأثیرگذار است.
در شرایطی که رای بدوی در خصوص ابطال نتیجه انتخابات مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ فدراسیون سوارکاری از سوی شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری صادر شده است اما رای قطعی در انتظار صدور رای شعبه تجدیدنظر است. انتخاباتی که منجر به ابقای خلیلی در ریاست این فدراسیون شده بود.
با پیروزی دموکرات‌ها در آریزونا و کشیده‌شدن انتخابات در ایالت جورجیا به دور دوم، عملا نتیجه نهایی انتخابات سنای آمریکا در ۱۵ آذر مشخص خواهد شد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور اوکراین بر تداوم حمایت های کشورش از کی یف صرف نظر از نتیجه انتخابات میان دوره ای کنگره تأکید کرد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور اوکراین بر تداوم حمایت های کشورش از کی یف صرف نظر از نتیجه انتخابات میان دوره ای کنگره تأکید کرد.
کارشناسان آمریکایی بر این باورند که اعلام پیروز نهایی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور، شاید روزها و هفته‌ها به طول انجامیده و این نتیجه با شمارش اولیه آرا قطعی نخواهد بود.
علیرغم آن که روند فعلی به نفع دموکرات‌ها نیست رقابت کماکان ادامه دارد. در کمتر از یک هفته مانده به پایان روند انتخابات تحلیل «اکونومیست» مبتنی بر آن است که هر یک از طرفین می‌تواند ۴۵ یا ۵۵ کرسی سنا را کسب کنند.
سخنگوی پیشین کاخ سفید می‌گوید که دموکرات‌ها درباره نتیجه احتمالی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نگرانند.
یک کارشناس مسایل بین‌الملل معتقد است: اگر آمریکا منافعش اقتضا کند که با ایران توافق کند، منتظر نتیجه انتخابات کنگره یا پارلمان اسراییل نمی‌شود، اگر هم منافعش اقتضا نکند چه بایدن شکست بخورد چه پیروز شود، توافق نمی‌کند.
نتایج نشان می‌دهند که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های سنا را کسب خواهند کرد و ۴۷ تا ۵۵ کرسی را در انتخابات شبیه‌سازی شده به دست آورده‌اند.
نتایج نشان می‌دهند که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های سنا را کسب خواهند کرد و ۴۷ تا ۵۵ کرسی را در انتخابات شبیه‌سازی شده به دست آورده‌اند.
حمید سجادی وزیر ورزش از روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه داد که در این فیلم می‌بینید.
نامزد ریاست کمیته ملی المپیک که با یک رای اختلاف رقابت را واگذار کرد گفت: اعتراضی به نتیجه انتخابات کمیته ملی المپیک ندارم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ