سخنگوی پیشین کاخ سفید می‌گوید که دموکرات‌ها درباره نتیجه احتمالی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نگرانند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماشین سیاسی هیلاری کلینتون بسیار قدرتمند است اما یک بانوی اول دیگر می تواند به قوی ترین نامزد تبدیل شود.
نتیجه این نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ۹۴ درصد جمهوری‌خواهان، ۶۹ درصد رای‌دهندگان مستقل و ۲۱ درصد دمکرات‌ها بایدن را فاقد چابکی لازم برای ریاست‌جمهوری می‌دانند.
ترامپ در بیانیه‌ای شدیدالحن با بیان اینکه این اتهام سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، ادعا کرد که این اتهام‌زنی نتیجه عکس خواهد داشت و این نیرنگ دموکرات‌هاست.
طرح جنجالی اصلاح اختیارات دستگاه قضائی سبب ایجاد یکی از بزرگ‌ترین کارزارهای سیاسی، تظاهرات خیابانی و اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی شده است.
کریس سانونو، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت نیوهمپشایر گفته است: «در سال ۲۰۲۴ انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در ایالات متحده از نیوهمپشایر آغاز خواهد شد و ملت امریکا تحت یک روند غیراستاندارد دیکته‌شده از سوی جو بایدن و حزب دموکرات قرار نخواهد گرفت.» تحلیلگران معتقدند ادامه مخالفت‌ها در نیوهمپشایر با تقویم دموکرات‌ها باعث خواهد شد ایالت نیوهمپشایر و فرماندار جمهوری‌خواهش عملا وارد نوعی «بازی جوجه» با کمیته مرکزی حزب دموکرات شوند.
«حکیم جفریز» نماینده ایالت نیویورک به عنوان رهبر جدید دموکرات‌ ها در مجلس نمایندگان آمریکا و جانشین «نانسی پلوسی» مشخص شد.
در انتخابات اخیر کنگره آمریکا، حزب جمهوری‌خواه پیروز شد و احتمالا میچ مک‌کارتی، رئیس اقلیت جمهوری‌خواه در کنگره قبلی به ریاست مجلس نمایندگان خواهد رسید.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که همچنان اصرار دارد که رئیس‌جمهوری کنونی این کشور با تقلب او را در سال ۲۰۲۰ شکست داده می‌گوید در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نیز دموکرات‌ها با تقلب پیروز سنا شدند.
دموکرات‌های آمریکایی توانستند با کسب ۵۰ کرسی، جمهوری‌خواهان را با ۴۹ کرسی شکست دهند و کنترل این مجلس کنگره آمریکا را به دست بگیرند.
با پیروزی نامزد دموکرات‌ها در ایالت نوادا و کسب ۵۰ صندلی در سنا، این حزب اکثریت خود در سنا را حفظ کرد.
با پیروزی دموکرات‌ها در آریزونا و کشیده‌شدن انتخابات در ایالت جورجیا به دور دوم، عملا نتیجه نهایی انتخابات سنای آمریکا در ۱۵ آذر مشخص خواهد شد.
با پیروزی نماینده دموکرات‌ها در ایالت آریزونا، هم‌اکنون ۴۹ صندلی در اختیار این حزب قرار دارد و برای کسب اکثریت سنا تنها یک صندلی دیگر نیاز دارند.
علیرغم آن که روند فعلی به نفع دموکرات‌ها نیست رقابت کماکان ادامه دارد. در کمتر از یک هفته مانده به پایان روند انتخابات تحلیل «اکونومیست» مبتنی بر آن است که هر یک از طرفین می‌تواند ۴۵ یا ۵۵ کرسی سنا را کسب کنند.
تازه‌ترین نظرسنجی شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز حاکی از آن است که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، جمهوری‌خواهان با شکست دموکرات‌ها، اکثریت مجلس نمایندگان را به دست خواهند گرفت.
تازه‌ترین نظرسنجی شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز حاکی از آن است که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، جمهوری‌خواهان با شکست دموکرات‌ها، اکثریت مجلس نمایندگان را به دست خواهند گرفت.
شمار زیادی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، از رئیس جمهور این کشور خواستند تا هرچه زودتر موضع خود را در قبال اوکراین تغییر داده و به ابزار دیپلماتیک روی بیاورد.
روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت که در روزهای اخیر دموکرات ها خواستار اقدامات تنبیهی بیشتری علیه عربستان سعودی شدند.
حسین کنعانی‌مقدم گفت: لابی صهیونیستی تأمین‌کننده هزینه‌های انتخابات است و دموکرات‌ها برای آنکه بتوانند کمک مالی آنها را دریافت کنند از امضای توافق دوری کردند زیرا می‌ترسیدند اگر توافق را امضا کنند، بگویند دموکرات‌ها تسلیم ایران شدند و هم از کمک‌های مالی صهیونیست‌ها محروم شوند.
تنها یک سوم دموکرات‌ها و مستقلان متمایل به دموکرات در آمریکا، خواستار حضور جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۴ هستند.
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که اگر دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مغلوب شوند، «دو سال سخت» در انتظار دولت این کشور خواهد بود.
نتایج نشان می‌دهند که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های سنا را کسب خواهند کرد و ۴۷ تا ۵۵ کرسی را در انتخابات شبیه‌سازی شده به دست آورده‌اند.
نتایج نشان می‌دهند که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های سنا را کسب خواهند کرد و ۴۷ تا ۵۵ کرسی را در انتخابات شبیه‌سازی شده به دست آورده‌اند.
کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: بایدن و دموکرات‌ها می‌خواهند توافق و بازگشت به برجام انجام شود، اما اسراییل با کمک برخی از اعضای جمهوری خواه تلاش دارد، این اتفاق نیفتد. با این حال الان توپ در زمین آمریکا است که این توافق را بپذیرد یا نه!
نظرسنجی جدید یواس‌ای تودی-ایپسوس نشان داد که ۵۶ درصد از رای‌دهندگان دموکرات مخالف نامزدی مجدد بایدن هستند، گرچه تجربه، دانش سیاسی و تمرکز دولت بایدن بر اتحاد آمریکا را تایید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ