همزمان با بالارفتن احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایون، ارتش چین موشک‌های غول‌پیکر و قاره‌پیمای خود را در نزدیکی مرز این جزیره مستقر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای اتمی عملیاتی شوروی به اسم R-5 پوبدا توسط صنایع هوافضای یوزماش طراحی و تولید شد، این صنایع پس از فروپاشی شوروی رونق خود را از دست داد.
هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.
به‌دنبال وعده کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره نظامی دیگر، وزارت دفاع ژاپن فرمان ردیابی و انهدام هرنوع موشک بالستیک یا بقایای آن که تهدیدی برای خاک توکیو است را تا مدتی نامحدود تمدید کرد.
ارتش چین یک موشک بالستیک میان‌برد هاپرسونیک جدید به نام «دانگ‌فنگ-۲۷» را با موفقیت آزمایش کرده است.
موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.
هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته‌ترین سامانه‌های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز لازم است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است.
وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که این کشتی در ابتدا سعی کرد به سمت آب‌های سرزمینی ایران برود، اما توسط نیروی دریایی انگلیس متوقف شد.
وب‌سایت آمریکایی «اکسیوس» در گزارشی به نقل از سه مقام اسرائیلی نوشت که ایران فعلا از تحویل موشک‌های بالستیک خود به روسیه صرف‌نظر کرده، ولی مشخص نیست که آیا در آینده نیز از تحویل این موشک‌ها خودداری خواهد کرد یا خیر.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
رژه نظامی عظیمی در ۸ فوریه ۲۰۲۳ در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی برگزار شد و رکورد تعداد موشک‌های بالستیک هسته‌ای و قاره پیما را در یک چالش بالقوه برای سیستم‌های دفاعی ایالات متحده به نمایش گذاشت. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی متعهد شده که رزمایش‌های نظامی این کشور را گسترش دهد و آمادگی را تقویت کند. اکنون کارشناسان می‌گویند که این نمایش نه تنها به عنوان یک هشدار به آمریکا بود، بلکه تلاشی برای اطمینان بخشیدن به مردم کره شمالی از آینده این کشور بود.
کره شمالی در یک رژه نظامی عظیم در پیونگ یانگ، بزرگ‌ترین موشک‌های بالستیک قاره پیما (ICBMs) را به نمایش گذاشته که به گفته تحلیلگران می‌تواند سیستم دفاعی آمریکا را به چالش بکشد. حضور دختر کم سن و سال کیم جونگ اون نیز در این رویداد خبرساز شده است.
سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید ارتش این کشور ابزار و توانایی لازم برای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را در اختیار ندارد.
وی گفت: «روسیه هنوز هم مایل است که پهپادها و موشک‌های فاتح و ذوالفقار از ایران دریافت کند. اینها موشک‌های بالستیک هستند. ما ابزارهای (مورد نیاز) برای شکست آنها را نداریم».
در پی حملات موشکی ارتش روسیه به پایتخت اوکراین، شبکه الحدث مدعی شد شهر کی‌یف با موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته است.
در پی حملات موشکی ارتش روسیه به پایتخت اوکراین، شبکه الحدث مدعی شد شهر کی‌یف با موشک‌های هسته‌ای بالستیک هدف قرار گرفته است.
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ و موشک‌های بالستیک کوتاه-برد اسکندر روسیه در اختیار نیروهای مسلح بلاروس قرار گرفته است.
روسیه استقرار اولین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای سارمات را در نیروهای ارتش خود آغاز کرد.
دبیرکل ناتو مدعی شده است: «شاهدیم که ایران در حال ارائه پهپاد است و تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه را بررسی می‌کند.»
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شد ایران آماده ارسال موشک‌های زمین به زمین به روسیه می‌شود.
‏این فیلم منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه ظاهراً نشان می‌دهد که نیرو‌های روسی موشک‌های بالستیک اسکندر-ام را به سمت مواضع نظامی اوکراین شلیک می‌کنند. دیده می‌شود که نیرو‌ها در حال آماده سازی موشک قبل از شلیک آن هستند.
شناور شهید ناظری در سال‌های گذشته رونمایی شد و اکنون با معرفی شناور شهید سلیمانی و در آینده نزدیک شناور شهید ابومهدی، کاملا مشخص است که صنابع دفاعی کشورمان بویژه نیروی دریایی سپاه، به اشراف و تسلط کاملی روی طراحی جدید در ظاهر و بدنه دست یافته‌اند.
موشک‌های بالستیک چین برای اولین بار در تاریخ بر فراز آسمان تایوان پرواز کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ