رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای اتمی عملیاتی شوروی به اسم R-5 پوبدا توسط صنایع هوافضای یوزماش طراحی و تولید شد، این صنایع پس از فروپاشی شوروی رونق خود را از دست داد.
در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رهبر کره شمالی به کارخانه‌ها و تأسیسات تولید موشک این کشور دستور داد تا ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهند.
یک نشریه انگلیسی به نقل از منابع آگاه نوشت که تحویل موشک پیشرفته از لندن به کی‌یف به‌دلیل اعتصاب کارگران یکی از کارخانه‌های نظامی اصلی انگلیس، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.
یک نشریه انگلیسی به نقل از منابع آگاه نوشت که تحویل موشک پیشرفته از لندن به کی‌یف به‌دلیل اعتصاب کارگران یکی از کارخانه‌های نظامی اصلی انگلیس، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تولید امنیت دائمی و پایدار در آسمان کشور راهبرد اساسی نیروی پدافند هوایی است و این نیرو توسعۀ شبکه‌ای گروه‌ها و سایت‌های موشکی و راداری را در دستور دارد.
کره شمالی برنامه توسعه موشکی خود را از دهه ۱۹۷۰ آغاز کرده است. در سال ۱۹۸۴، کره شمالی موشک بالستیک اسکاد-بی با برد ۳۰۰ کیلومتر تولید کرد. همچنین این کشور موشک‌های Scud-C (برد ۵۰۰ کیلومتر)، Scud-D (برد ۸۰۰ کیلومتر) و No-Dong (برد ۱۳۰۰ کیلومتر) را توسعه داد. کره شمالی همچنین صادرکننده موشک به کشور‌های مختلفی مانند پاکستان، ایران و مصر است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تولید موشک هایپرسونیک فتاح تاکید کرد: این فناوری برای اکثر کشورهای جهان ناشناخته است اما توسط متخصصان متعهد کشورمان به آن دست یافته‌اند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تولید موشک هایپرسونیک فتاح تاکید کرد: این فناوری برای اکثر کشورهای جهان ناشناخته است اما توسط متخصصان متعهد کشورمان به آن دست یافته‌اند.
موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است صبح روز سه شنبه - ۱۶ خرداد - با حضور سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
اسناد فاش‌شده پنتاگون نشان می‌دهند که مصر، یکی از اصلی‌ترین متحدان آمریکا به صورت مخفیانه تلاش دارد ۴۰ هزار موشک برای ارتش روسیه تولید کند.
Terran ۱ یک موشک ۳۳ متری است که حدود ۸۵ درصد از آن با کمک پرینت سه‌بعدی ساخته شده. این سازه که از متان مایع و اکسیژن مایع به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند، قادر است حدود ۱۲۵۰ کیلوگرم محموله را به مدار پایین زمین برساند. شرکت Relativity Space بیان کرده است که در مراحل بعدی تولید قصد دارد رقم مذکور را به ۹۵ درصد افزایش دهد.
موشک کروز پاوه جدیدترین موشک کروز زمین‌پایه ایران که توسط نیروی هوافضای سپاه تولید شده با برد ۱۶۵۰ کیلومتر رونمایی شد. سومار، هویزه و طلائیه (ابومهدی) کروزهای زمین‌پایه ایران بودند که اکنون پاوه هم به آنها اضافه شده است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
پاسخ کوتاه این است که هیچ کس در خارج از روسیه عددی دقیق و حتی تخمینی از زرادخانه موشکی و نرخ تولید موشک‌های روسیه ندارد. اوکراین اعداد و ارقامی در این زمینه منتشر کرده، اما این آمار‌ها به طور مستقل تایید نشده اند. برآورد‌هایی نیز از جانب تحلیلگران غربی بر اساس سرنخ‌های قابل مشاهده صورت گرفته است.
پوتین در دیدار با فرماندار منطقه بلگورود گفت: کار جنگی عملی نشان می‌دهد که دفاع هوایی روسیه یکی از بهترین دفاع‌های هوایی در جهان است.
خط لوله پیشنهادی رسما «خط لوله اکسیژن قطب جنوب ماه» (LSPOP) نام گرفته که به مرکز استخراج یخ ماه متعلق به ناسا در قطب جنوب سیاره متصل می‌شود. در این مرکز یخ ماه پس از استخراج به آب آشامیدنی و اکسیژن تبدیل می‌شود که برای تنفس و همچنین تولید سوخت موشک به کار می‌رود.
رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ اون، خواستار افزایش «تصاعدی» تولید کلاهک‌های هسته‌ای شده و دستور توسعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما را برای مقابله با ایالات متحده و کره‌جنوبی صادر کرده است.
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی افزایش تولید سلاح های هسته ای تاکتیکی و توسعه موشک های بالستیک جدید قاره پیما را خواستار شد.
وزارت دفاع ژاپن از آغاز عملیات تولید چندین موشک دوربرد با برد حدود ۳هزار کیلومتر خبر داد.
توکیو قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به دست آورد. ژاپن همچنین در این راستا قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶، حدود ۳۷ میلیارد دلار برای تولید و یا خرید موشک از دیگر کشورها، از جمله موشک تام هاوک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و موشک‌های هوا به سطح هزینه کند. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدید‌های موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
نماینده مردم بابل در مجلس گفت: امروز ایران مقتدر در ابعاد مختلف به تحولات عظیمی رسیده است و ما شاهد پیشرفت همه‌جانبه هستیم به طور مثال موشک قاره‌پیمای هایپرسونیک را تولید کرده‌ایم.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو ابزار کافی برای تولید تسلیحات و سامانه موشکی مورد نیاز اوکراین را ندارد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از انهدام کارخانه تولید موشک های «نپتون» در اوکراین خبر داد.
فرمانده کل ارتش گفت: کارکنان متخصص پدافند هوایی موجب پیشرفت‌های چشمگیر از طراحی و تولید رادار تا سامانه های موشکی شده‌اند و بارقه های امید و باور به ظرفیت‌های داخلی را در مردم تقویت کردند.
محققان چینی ادعا می کنند نخستین موش جهان که ژن های آن به طور کامل دوباره برنامه ریزی و مهندسی شده را تولید کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ