مقامات کره جنوبی و ژاپن از شلیک یک فروند موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریایی ژاپن خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.
دیپلمات ارشد کره شمالی، با اشاره به هشت بار ورود هواپیمای جاسوسی آمریکا به منطقه اقتصادی انحصاری پیونگ‌یانگ، به واشنگتن هشدار جدی داد.
منابع خبری در کره‌جنوبی اعلام کردند برای نخستین بار طی ۶ سال اخیر در پی آزمایشات موشکی اخیر کره‌شمالی، یک فروند زیردریایی هسته‌ای آمریکا در سواحل بوسان پهلو گرفته است.
کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی صبح روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) یک موشک بالستیک از نزدیکی پیونگ‌یانگ به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این موشک بالستیک پس از طی مسافتی هزار کیلومتری در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد. به گفته یک مقام ارتش کره جنوبی، موشک پرتاب‌شده احتمالا «نوع جدیدی» از موشک‌های بالستیک بوده که از سوخت جامد پیشرفته استفاده می‌کنند.
طبق اخبار منتشر شده کره شمالی یک سامانه تسلیحاتی استراتژیک را در زیر دریا استفاده کرده است.
یکی از ساکنان استان شمالی ریانگانگ، جایی که هیسان در آن قرار دارد، به RFA گفت: «شهر... تا زمانی که تمام ۶۵۳ گلوله پیدا شود، در قرنطینه باقی خواهد ماند.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: ارتش ما ضمن تقویت نظارت و هوشیاری خود، وضعیت آمادگی کامل خود را با همکاری نزدیک با ایالات متحده حفظ می‌کند.
یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا با هدف هشدار به کره شمالی در شهر بندری «بوسان» در کره جنوبی پهلو گرفته است.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
کره شمالی اقدام به شلیک موشک بالستیک دیگری در محدوده اقیانوس آرام کرد.
کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های‌نظامی آتی کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
ارتش کره جنوبی در بیانیه ای از پرتاب موشکی دوباره کره شمالی خبر داد.
این دختر - که گمان می‌رود بچه دوم کیم، جو آئه و حدود ۹ ساله باشد - سه‌شنبه شب در یک ضیافت پرزرق و برق در یک پادگان نظامی در پیونگ یانگ، رهبر کره شمالی و همسرش را همراهی می‌کرد. یک روز بعد، او ناظر رژه رفتن حداقل ۱۱ موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) از میدان کیم ایل سونگ در پایتخت کره شمالی بود.
وی افزود: "در پس این امر، قصد شوم ایالات متحده برای تحقق هدف هژمونیک خود از طریق گسترش بیشتر جنگ نیابتی برای نابودی روسیه، نهفته است."
مقام نظامی کره جنوبی اعتراف کرد که یکی از پهپادهای پرتابی کره شمالی تا فاصله ۳.۷ کیلومتری منطقه پرواز ممنوع کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی نفوذ کرده بود.
یک فروند هواگرد آموزشی کره جنوبی در تلاش برای رهگیری پهپادهای کره شمالی، سقوط کرد.
چهارشنبه گذشته رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم پس از دیدار با سفیر کره شمالی از تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی با کره شمالی خبر داد.
وزیر خارجه کره شمالی پس از شلیک یک فروند موشک بالستیک، به آمریکا درباره پشیمان شدندش به علت دست زدن به قمار علیه پیونگ یانگ هشدار داد.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.
کره شمالی بامداد چهارشنبه یک فروند موشک بالستیک از نوع نامشخص را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
کره شمالی برای چهارمین بار در یک هفته اخیر، اقدام به پرتاب موشک بالستیک کرد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که همسایه شمالی آنها یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی آن اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک کرده است.
کره شمالی سرانجام یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ