دیپلمات ارشد کره شمالی، با اشاره به هشت بار ورود هواپیمای جاسوسی آمریکا به منطقه اقتصادی انحصاری پیونگ‌یانگ، به واشنگتن هشدار جدی داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
کره‌شمالی از ورود هوایپمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور خبر داد.
کره شمالی کارخانه تولید تانک‌های جنگی خود را بازسازی کرده است.
رهبر کره شمالی در جریان میزبانی از هیئت اعزامی چین به پیونگ‌یانگ به منظور حضور در مراسم «روز پیروزی»، گفت که کره شمالی همکاری با پکن را افزایش خواهد داد.
کره‌شمالی بعد از انصراف از دوره قبلی مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، حالا دوباره به رقابتهای ملی فوتبال برگشته است.
کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.
معاون ستاد فرماندهی نیروهای چندملیتی سازمان ملل امروز اعلام کرد که گفتگو با کره‌شمالی درباره یک سرباز آمریکایی که هفته گذشته از مرز کره جنوبی گذشت و وارد این کشور شد را آغاز کرده است.
ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
کره شمالی از جامعه جهانی خواست از عملی شدن تصمیم ژاپن برای رهاسازی پساب نیروگاه هسته ‏ای فوکوشیما در اقیانوس آرام ممانعت کند.
برخلاف متحدان آمریکا در اروپا که در پایان جنگ سرد، ظرفیت‌های نظامی و تولید تسلیحات خود را کاهش دادند، کره‌جنوبی یک زنجیره تامین دفاعی داخلی قوی برای پاسخگویی به تقاضای نیروهای مسلح خود و محافظت در برابر کره‌شمالی برقرار کرده است.
رهبر کره شمالی به همراه دخترش یک مسابقه فوتبال بین اعضای هیات دولت و نیرو‌های وزارت دفاع را از نزدیک تماشا کردند.
همزمان با آماده‌سازی پیونگ‌یانگ برای برگزاری سالروز ایجاد ارتش کره شمالی، نیروهای مسلح این کشور به دستور رهبر کره شمالی، آموزش‌های رزمی و آمادگی جنگی خود را افزایش داده‌اند.
این سخنگو گفت: وضعیت نظامی و سیاسی شبهه جزیره کره و منطقه به دلیل مانورهای نظامی بی‌ملاحظه و اقدامات خصمانه آمریکا و نیروهای دست‌نشانده‌اش، به خط قرمز رسیده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک انتصاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی، بر توسعه همکاری‌های دو کشور در مسیر استقرار صلح و ثبات منطقه‌ای و مقابله با هرگونه یکجانبه‌گرایی تاکید کرد.
این راکت‌انداز چنان ابعاد بزرگی دارد که از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در دسته موشک‌های بالستیک طبقه‌بندی شده‌اند.
نیروهای نظامی آمریکا و ژاپن به بهانه انجام آزمایش موشکی اخیر از سوی کره شمالی، به برگزاری رزمایش مشترکی نزدیک جزیره «کیوشو» مبادرت ورزیدند.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، نیروی هوایی این کشور با نیروهای آمریکایی، رزمایش هوایی مشترکی برگزار کردند.
ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی این کشور تأکید کرد در صورت ادامه این نوع اقدامات تحریک‌آمیز، پاسخ ارتش کره جدی و بی‌رحمانه خواهد بود.
ستاد نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد که اقداماتی را پس از رصد ۱۸۰ جنگنده کره جنوبی به عمل آورده است.
ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، چند موشک را به سمت مرزهای دریایی با همسایه شمالی خود شلیک کرده است.
ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، چند موشک را به سمت مرزهای دریایی با همسایه شمالی خود شلیک کرده است.
نیروهای ارتش کره جنوبی رزمایش دفاعی سالانه خود را با هدف تقویت قوای سئول برای واکنش به «تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی»، آغاز کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ